@Feye, bij mij woont er ook een influencer om de hoek. Ik kom haar bijna dagelijks tegen en zie van dichtbij hoe gemaakt het meeste is. Ik denk dat ik me daarom ook niet zo laat verleiden tot mega dure muesli en scheermesjes. Begin van dit topic zei iemand dat ze gestopt was met volgen omdat het zorgt voor onrust omdat je vaak zelf niet al die uitjes kan doen enz. Ik prik daar door deze ervaring heel makkelijk doorheen. Lijkt allemaal leuk maar dat is het echt niet altijd daarom vooral de voorkeur voor eerlijke influencers die het niet alleen maar perfect laten lijken.
Rebbecaboektje is ook super leuk om te volgen. Zet zich in voor because we carry, heeft hele toffe knutselprojecten en is lekker eerlijk en gewoon.
Dat zwemmen? Nee dat zag er absoluut niet ontspannen en spontaan uit en ook gewoon het meer met bijzaken bezig zijn dan plezier maken met de kinderen.
Ik denk dan altijd: hoe ervaren wij het zwemmen zelf . Wij waren vorige week in een vakantiepark en moet er altijd om lachen als ik ouders hetzelfde hoor zeggen als mijzelf. Man bloedheet hier. Doe uw schoenen maar uit. Sokjes in de schoenen. Niet onder de hokjes kijken. Neen de deur mag nog niet open, mama is nog niet klaar. Waar stak ik die euro nu. Spullen zelf dragen jongen, ik heb mijn handen al vol. Help eens met het hendeltje, pats hoopje kleding op de natte grond. .... Oh de NIET LOPEN hoort er ook nog bij.
Dat is sowieso herkenbaar hoor. Maar met deze familie is volgens mij het punt ook dat zij het helemaal niet leuk vinden om iets met die kinderen te doen, maar ja dat is weer nieuwe content. Die hebben echt 4 kinderen vanwege het verdienmodel, niet omdat ze dat nu zo gezellig vinden.
Haha ik heb ook een hekel aan zwemmen in zo’n zwembad door alle genoemde redenen en koud en alles Maar ik doe het wel voor de kinderen. En zit dus een half uur naar mijn dreumes te staren die met een emmertje in het pierenbad speelt en roetsj tot ik blauwe billen heb met de jongens van de glijbaan. Ik ga zelfs elke woensdag zwemmen met mijn jongste en altijd gedaan ook met de oudsten. Dus ondanks dat het van mij eigenlijk niet hoeft en ik het zonder kinderen niet zou doen, doe ik het wel voor hen en geniet ik er ook van. Ik denk dat dit een beetje het verschil is met de vlog familie. Die zijn waarschijnlijk alleen maar bezig met de beste vlog. Alles voor de content
Heb je ooit gezien dat die kinderen ruzie hebben Of huilen en zeuren om niks? dat laten ze nooit in beeld zien want het zijn zulke lieve en leuke kinderen En dan vloggen ze zogenaamd voor de kinderen voor later Jaja hou jezelf voor de gek wat hebben die kinderen eraan dat je jezelf altijd volop in beeld wil hebben
Dat voor de kinderen voor later vind ik ook zo'n bullshit. Die vieze opmerkingen van die vader zijn zeker ook voor de kinderen later, smeerlap. En nee, dat weet ik niet omdat ik ze volg. De oudste volgt ze (ook al weet ze dat ik het vreselijk vind) vanwege dat 2e meisje omdat ze die zo schattig vindt)
En dat bedoelde ik dus ook met mijn reactie. Je ziet een beeld en moet daar niet jaloers op zijn. Iedereen met meerdere kinderen, weten hoe het kan gaan. Dat het bij hen altijd vlot loopt wil dus ook zeggen dat er zeker niet altijd gefilmd word. Want ruzies, gejammer, discussies en nog zoveel meer zijn er binnen ieder gezin. Dat al wat ze doen, puur voor zichzelf is weet ik niet. Uiteraard gaan ze bepaalde zaken bewust filmen of doen maar die mensen zien hun kinderen wss ook gewoon graag en doen net als ons dingen voor hen en met hen uit liefde .
Het is niet dat ikzelf veel van die filmpjes kijk maar onze jongste heeft wel vaak zoiets opstaan. De show dat sommige verkopen vind ik belachelijk. Ze eten een donut en doen alsof ze een luxe diner aan het nuttigen zijn en dat is constant en over alles. waaaaw, oooooh, geweldig,....
ja en tweedehands kleding maar zij wel een motorrijbewijs en dan zo'n test. Daar is nummer 8 alsof het om een dvdtje gaat.
Onze kinderen kijken steeds naar de familie Lakap ofzo. Wat vreselijk is dat ook joh! Ik krijg dan steeds te horen “waarom gaan wij niet naar Dubai?” “Waarom doen wij niet een McDonalds challenge” “waarom mag ik niet een dag je pinpas in een winkel”
Lakap zijn dat die met 3 jongens? Dan keek onze jongste vanmiddag naar hen ? Zo en show in de vlindertuin en rond de crocs.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5377946/kabinet-kindvlogger-kidfluencer-youtube-quenisha-kamminga
Ik kijk stories eigenlijk nooit met geluid aan, maar nu door het Viva forum wel even gedaan bij AM. Vind dat ook echt wel belachelijk hoe ze haar kind zo weg zet op social media.. Ik zit wel is te denken hoe het zou zijn als je moeder de hele dag maar aan t filmen is..
Eens. Hier moet echt betere wetgeving voor komen. Het is niet eens kinderarbeid maar regelrecht uitbuiting. (de ouders verdienen aan hun kind en het kind heeft geen uitweg) En heel schadelijk voor kinderen als hun hele leven online staat. Om deze reden is er hier in huis een keiharde no-go voor dit soort vlogs. (Wel een hele makkelijke, want het boeit de jongens toch niet )
nogmaals; wat je nu deelt gaat over families die enorm veel vloggen, veel volgers hebben, hun kinderen de hoofdrol laten spelen en waar ik persoonlijk ook echt wel mijn mening over heb. Ik volg deze gezinnen niet omdat ik er echt helemaal niks mee heb en er geen inspiratie uithaal. Ik ben het met je eens dat er voor deze ‘bedrijven’ aandacht mag zijn en dat er verandering in moet komen. Het wordt alleen een beetje vervelend dat er elke keer van dit soort nieuwsberichten en negatieve berichten worden geplaatst in dit topic. (niet persoonlijk naar jou) De titel is inmiddels aangepast naar influencers met kinderen. Het is de bedoeling om vooral huis, tuin en keuken influencers te bespreken én om leuke voltips te delen.