Door dit topic ben ik bzzonder en deviervankim gaan volgen, alleen haal ik ze de hele tijd door elkaar hahaha. Dan denk ik huh, die had toch geen meisje.. ze lijken ook wel een beetje op elkaar.
dat mag, alleen leg je nu een hele negatieve lading op een topic die ik juist positief probeer te houden. Er komen ook hele mooie dingen voort uit Instagram. Ouders die hulp vragen en geholpen worden of er ontstaan nieuwe vriendschappen. Kleine bedrijven krijgen meer bekendheid, goede lokale doelen enz enz.
Volgens mij is er niks positiefs aan kinderarbeid. Want dat is het gewoon als kinderen worden ingezet door influencerfamilies en hele dagen dingen moeten doen voor camera's. Ik hoop dus echt op een verbod hierop, al is het überhaupt belachelijk dat er kennelijk wetgeving voor nodig is om kinderen hiertegen te beschermen
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Niet alle influencers gebruiken hun kinderen om geld mee te verdienen.
Dit topic gaat over influencers met kinderen, dus de influencers waar het hier over gaat gebruiken hun kinderen om geld mee te verdienen. Valt voor mij ook onder kinderarbeid.
pfff het wordt een beetje vermoeiend.. De familie’s die de hele dagen vloggen zoals de bellinga’s zijn niet de families die ik bedoel en waar we het over (willen) hebben in dit topic. We hebben het over ‘huis, tuin en keuken’ influencers. Sommige brengen hun kinderen niet eens in beeld maar geven wel een kijkje in hun leven. Als je ze zelf niet volgt kun je er denk ook niet helemaal over oordelen.. en daarbij scheer je ze allemaal over één kam. Er zijn echt wel verschillen tussen influencers en influencers.
De bekendste "influencers" (want daar gaat het hier toch om) verdienen het geld over de rug van hun kinderen. Ik snap niet echt wat daar positief aan te maken is.
hmm dit ben ik niet helemaal met je eens en zie ik persoonlijk echt wel anders. Maar dat mag en is ook niet erg. Ik weet van mezelf dat ik echt wel kritisch ben in wie ik volg en ik zie daar niks verkeerds in. misschien volg ik gewoon de juiste mensen
Het gaat om ‘huis, tuin en keuken’ influencers. Zeker niet om de bellinga’s. Daar heb ik ook mijn mening over zei ik al eerder.. maargoed, het idee van dit topic is al verpest. Er zullen al een hoop mensen niet meer reageren door de negatieve lading. Ik ga weer lekker meelezen bij het Viva forum en zal dit topic vanaf nu (proberen te) negeren.
Huh, dus je mag alleen maar reageren als je het allemaal geweldig vindt? Overigend heb ik gekeken in het topic op viva, daar gaat het alleen maar over de mamavan, gewoonwendy enz. Voor hen geldt hetzelfde als de bellinga's hoor. En het topic op viva is nog veel erger dan hier.
Je kan het nou eenmaal niet altijd met elkaar eens zijn, ook op een forum niet. Ik vind het vervelend dat je daar zo moe van wordt hoor, maar dat wil niet zeggen dat wij hier geen (afwijkende) mening over mogen hebben.
Je hebt het over familie vloggers, daar komt altijd wel een kind in voor of over het leven van het kind word besproken. Ik kan echt wel genieten van vloggers, maar dan van volwassen mensen zonder dat ze hun kinderen er in plaatsen.
Er dit natuurlijk wel heel veel verschil in. Demammavan is bijvoorbeeld echt niet te vergelijken met bzzzonder, en zo zijn er nog vele andere die hun kinderen niet inzetten op geld mee te verdienen.
Ik zag bij demammavan vorige week ook kinderen in onderbroek rondhuppelen in een story, dan haak ik meteen af. Het is gewoon bekend dat er mensen speciaal op dit soort stories afkomen, dat views duidelijk stijgen bij zwemkleding etc, dan weet je toch al gewoon waarom dat is? En dan tóch zoiets posten… dat gaat puur om geld en niet over wat in het belang is van de kinderen.
Misschien hoort dit niet bij dit topic maar het viel me opeens op dat je bij de zoete zusjes die moeder opeens zoveel op hun filmpjes ziet dus ik ging eens even een filmpje bekijken. Die meiden komen bijna niet meer in beeld. Mijn dochter keek dit vroeger regelmatig en toen zag je echt dat die challenges die 2 meiden saar en janna dat nog deden. Weet wel dat ze toen een keer zeiden dat saar minder in beeld kwam omdat ze te oud werd en 't niet altijd meer leuk vond. Janna zit nu die ook in die leeftijd dus nu moeten papa en mama die video's maar doen met dus 2 poppen Ik vind het wel netjes dat ze het hun kinderen niet opdringen maar poeh als ouder elke keer zulke filmpjes maken, nee echt niets voor mij
Ik volg pleeggezin van Jan steen. Wij willen ooit ook misschien wel pleegzorg gaan geven en vindt het interessant om te zien hoe ze het vormgeven.
Oh my, mijn jongens hebben deze familie gisteren ontdekt en ik hoor nu elke keer die stem van die moeder. Ik krijg er kippenvel van op een negatieve manier. Heb wel even meegekeken en heel erg duidelijk gemaakt dat dit of allemaal gekregen is of ze er zelf toch voor betalen, maar dit niet voor iedereen haalbaar is. Mijn oudste werd vooral "wild" van alle vlogs in de Pokemonwinkel... Snap ik, maar heb even uitgelegd wat al die sets kosten... In gesprek blijven met je kinderen en zelf af en toe (ook al krijg je er nare kippenvel van), is denk ik wel echt heel belangrijk als ze naar vloggers kijken