verweekte baarmoerdermond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laura1989, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

Sinds 3 dagen heb ik nu om de 5minuten (voor)weeën.
    De baby duwt veel met zijn hoofdje daardoor omlaag.
    Hij ligt ook heel erg diep. Maar dan ook echt diep.
    Met lopen en alles heb ik er last van.
    De voorweeen doen wel wat pijn maar aan die pijn ben ik wel een beetje gewend nu.
    Omdat ik dacht dat het was begonnen heeft de Verloskundige inwendig onderzoek gedaan.
    Daaruit bleek dat de baarmoeder mond korter is geworden en dus verweekt.
    Er is wel een opening maar ZE kan met de vingers niet in de baarmoeder komen dus heb nog geen ontsluiting.

Nu vraag ik Me wel af hoelang duurt zoiets ongeveer.

Dit is bij mij begonnen toen ik 36,6 was
    Inmiddels ben ik 38,3.

Gisteravond dacht ik ik gebruik eens een warme kruik om de pijn te verzachten maar de pijn werd er niet minder op eerder vervelender.
    Iemand ervaring hiermee?

2. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Hier met 36.5 weeën gehad en vervolgens op 3cm ontsluiting blijven steken. Tot 38.4 elke dag 24/7 weeën gehad ok de 3 minuten maar bleef op 3cm hangen. Pas die avond van 38.4 braken mijn vliezen en zette het echt door.

Het kan dus heel lang duren. Maar kan ook heel snel gaan

3. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Herkenbaar..... ;)
    Ik heb al ruim twee weken een verweekte baarmoedermond, en een beetje ontsluiting. Ook bijna om de dag wel veel voorwerk en sinds gister erg veel bekkenpijn. Vind het zwaar worden nu......
    Maandag met de verloskundige over gehad en er kan gewoon geen zinnig woord over gezegd worden.
    Het kan vannacht (bij wijze van) doorzetten maar goed ook nog twee weken duren zo.

Misschien niet de meest opbeurende reactie maar hoop (stiekem) voor je dat het tòch doorzet. ;)

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Het KAN erg lang duren, met onze dochter heb ik vanaf de 30 weken met een verweekte baarmoedermond en ontsluiting rond gelopen. Met veel rust is ze toch pas met 40,6 geboren.

Hoop dat bij jou de kleine snel komt!

5. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat hopen wij ook. Het zwaarste ervan en ook beetje irritant vind ik dat ik nu al 4 dagen om de 5minuten ongeveer een voorwee heb.
    Zodra ik opsta of doe lopen voel ik het in mijn bekken. Maar daar schakel ik de verloskundigen niet meer voor in omdat ik weet dat dat niks aan de situatie doet veranderen.

Mij is aangeraden om juist niet heel de dag te rusten en rustig aan te doe maar juist in hoevere het nog gaat bezig te blijven en dingen te ondernemen.

ZE hoopt voor mij hoe minder ik er mee bezig ben dat het snel door zet.
    Aangezien ik al met harde buiken loop vanaf 29weken wou ze eigelijk gisteren mij strippen
    Maar helaas ging dat nog niet omdat ik geen ontsluiting had
    Het liefst heb ik dat de kleine zich uit zich zelf doet melden dat is natuurlijk het beste voor de kleine uk.

Hij/zij houdt de spanning er wel in wanneer die gaat komen.

Nu erg goed op het letten dat mijn vliezen niet breken. Het bed extra goed opgemaakt zodat het niet overal naar toe loopt en al heel zeker het matras niet in.
    Want dat zou natuurlijk zonde zijn.

6. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Je kan er nog 3 weken mee doorlopen helaas..
    Mn vriendin precies hetzelfde en is pas op 40.4 bevallen..dus pin je nergens op vast

7. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat doe ik ook zeker niet. Kan alle kanten op.
    Was benieuwd naar ervaringen

Deel Deze Pagina