Info bugaboo donkey

Discussie in 'Kinderwagens' gestart door Lonie, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lonie

    Lonie Lid

    17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Hallo meiden,

    Wie kan/wil mij helpen.. Ik heb best wel wat vragen over de bugaboo donkey en dan nieuw model 2012! Wie heeft hem en hoe bevalt ie? Hoor het graag van de mama's zelf ipv de verkoper.

    - tot welke leeftijd kan je kind in het zitje. Bugaboo zelf zegt tot 3, jaar. Klopt dit in de praktijk ook?

    - wie heeft het nieuwe model. Is in 2012 schijnbaar verbeterd. Zeggen dat hij nog beter rijd en kleiner inklapt...

    - pas je door het gangpad van de kruitvat? Haha..

    Hoor heel graag van jullie!

    Alle reacties en ervaringen zijn welkom.
    Ik zit er heeeeel hard aan te denken om hem te kopen. Ben nu 11 weken zwanger van de tweede. Mijn zoontje is dan ong 21 maanden oud. Dus bijna 2.

    Alvast bedankt!
     
  2. fatimas

    fatimas Actief lid

    13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi lonie

    Ik zit echt met dezelfde vragen! Ben nu ook 11 weken van de tweede en mijn zoontje is dan 20 maanden...

    iemand raade mij aan om mn huidige bugaboo te behouden en een meerijdplankje erop te zetten maar wat denk jij
    ???


    Dan is hij nog geen twee en ik wil wel gewoon naar buiten kunnen .. die dingen zijn alleen zo duur wil het niet voor niets doen..
     
  3. Lonie

    Lonie Lid

    17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Hoi Fatimas

    Wat leuk om te horen dat we precies in dezelfde situatie zitten.. Gaat het goed? Hoe voel je je? Al een echo gehad? Ik krijg di pas een echo 12+ 3 omdat het zo druk is. Heb gelukkig wel al het hartje gehoord.
    Heb je een zoon of dochter?

    Op dit moment lijkt mij een meerijdplankje zeker geen optie. Ik weet natuurlijk niet hoe dit over 28 weken is..
    Mij lijkt het dat een kind van nog geen 2 jaar zeker nog moet kunnen zitten.. Zeker als je net als ik vaak ergens heen gaat. Heb bijv een Efteling abonnement, ga graag even naar de stad of loop naar het dorp.
    Dus dit is voor mij geen optie.

    Het liefste zou ik de donkey kopen, maar wil achteraf natuurlijk niet denken van 'had ik het maar niet gedaan'. Want daar is hij echt te duur voor.

    Waarom dat ik het liefst de donkey is omdat hij natuurlijk super mooi is, maar ook omdat je er makkelijk 1 wagen van maakt, dus voor 1 kindje.
    Dat kan met nog 1 wagen ( weet even niet hoe hij heet zo uit m'n hoofd) maar dan hangt 1 kind helemaal onderin tegen de grond te hangen.. Dit lijkt me echt niks..

    Zijn er voor jouw nog meer opties?

    Hoor het wel!

    Groetjes Lonie
     
  4. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik heb wel een Bugaboo Donkey, maar niet het vernieuwde model..

    Volgende keer kun je je vraag misschien beter onder het kopje "de babyuitzet" zetten.. Denk dat je dan meer reacties krijgt dan hier.
     
  5. Lonie

    Lonie Lid

    17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Hi mamar

    Bedankt voor je reactie en voor je tip!

    Hoe bevalt jou de donkey?
     
  6. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Hoi,

    Hij bevalt mij heel goed. Mijn zoontje is nu 2 jaar en 9 maanden en hij past nog prima in het zitje.. Mijn dochtertje heeft tot 10 maanden in de wagenbak gelegen dus die is ook ruim zat.

    De wagen is natuurlijk wel breder dan een enkele wagen dus bij winkels als het Kruidvat is het wel lastig, maar dat is met een simpele buggy al zo ;) Over het algemeen kan ik makkelijk in elke winkel rijden. Ik gebruik hem alleen nog maar als duowagen als ik ga shoppen. Heb geen zin om dan achter mijn kind aan te rennen ;). Voor de rest loopt mijn zoontje altijd.. Als ik hem als mono gebruik heb je heel veel ruimte voor spullen. In het mandje naast de wagen past heel veel en onderin heb je ook heel veel ruimte.

    Ik ben er echt heel tevreden over. Hij rijdt lekker soepel en licht.. Kan er ook goed mee in het bos rijden. Met sneeuw ook geen enkel probleem..

    De wagen past in zijn geheel in de achterbak van mijn auto (Seat Leon) Met de wagenbak was het wel een beetje passen en meten maar nu met 2 zitjes past het echt heel makkelijk..

    Als je nog vragen hebt hoor ik het wel :)
     
  7. Lonie

    Lonie Lid

    17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Super bedankt voor je reactie!! Daar heb ik wat aan!!
     
  8. Esmaralda

    Esmaralda Fanatiek lid

    8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb het 'oude' model, ook al heb ik hem wel in 2012 gekocht ;)
    Mijn zoontje was 22 maanden toen zijn broertje werd geboren en hij past en nog wel in. Of hij er echt tot 3 jaar in past is wel de vraag, MAAR hij is best groot voor zijn leeftijd. Hij is namelijk al 1 meter. Maar het past nu nog prima :)

    Mijn wagen rijd ook prima en met inklappen heb ik geen problemen. Weet dat die andere versie is compacter inklapt, maar voor ons zou het denk ik geen verschil maken. Ben nu ook tevreden over het inklappen.

    Bij de kruidvat past geen 1 wagen erdoor ;) Zelfs met mijn andere wagen (maxi cosi mura) paste het niet haha. Maar de donkey is wel zo gemaakt dat je door een normale deur kunt. Ik kan tot nu toe overal gewoon doorheen.

    Ik ben heeel erg tevreden over de wagen. Mijn zoontjes liggen/zitten er zo heerlijk in! En als ik maar 1 kindje heb, omdat de 1 bijvoorbeeld bij oma is oppas is, dan bouw je hem zo om tot mono en heb je een super handig mandje. Krijg er altijd ook veel complimentjes over.
     
  9. Lonie

    Lonie Lid

    17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Bedankt voor je info esmeralda! Top!
     
  10. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    ik heb hem niet hoor, maar pas wel naar gekeken in de winkel omdat ik een nieuwe duowagen zocht die ik makkelijk kon ombouwen.

    Wat betreft jouw vragen:
    - tot welke leeftijd kan je kind in het zitje. Bugaboo zelf zegt tot 3, jaar. Klopt dit in de praktijk ook? ik heb mijn 5 jarige erin gezet en broer van 2,5. Ging prima ,maar ik heb kleintjes hoor! Dochter is 1m04 en dat paste nog net zeg maar (niet dat ik dochter er dagelijks in zou zetten, maar zij vond het lekker zitten. Broer is 84 cm en weegt net 10 kg.

    - wie heeft het nieuwe model. Is in 2012 schijnbaar verbeterd. Zeggen dat hij nog beter rijd en kleiner inklapt...
    Hij rijdt super en is makkelijk in te klappen, maar ik weet niet hoe het oude model was......

    - pas je door het gangpad van de kruitvat? hier wel! maar dat lukte hier ook met mijn oude mountain terrain duo.

    Ombouwen van wieg naar zitting en van duo naar mono gaat heel makkelijk.
     
  11. Lonie

    Lonie Lid

    17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Super hoor meiden!! Alle reacties en ervaringen zijn welkom!

    Dus super fijn Yolanthe!
     
  12. fatimas

    fatimas Actief lid

    13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi.. ik had geen mails gehad dus ben de reacties misgelopen..

    Lonie we lopen gelijk.. ik heb maandag mn derde echo. Maar heb al 2 twee echos gehad. Dit ivm bloedverlies. Gaat nu weer goed gelukkig.. erg moe maar voor de rest prima. Hoe is het met jou?

    Nee iedereen zegt wat anders maar idd een kind van nog geen 2 moet in een wagen. Vind de donkey zo handig omdat hij om te bouwen is.. lees hier alle positieve reacties en wil hem nu nog meer.

    Ik heb ook de phils and ted gezien maar vind de bugaboo veeeeel mooier. Helaas ook duurder. Ben veel op pad met wagen dus wil hem graag.. nou nog even vrder sparen..
     
  13. Lonie

    Lonie Lid

    17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Met mij ook alles goed! Dankjewel!
    Heb gisteren de eerste echo gehad en ben 8 september uitgerekend.

    Inmiddels heb ik de donkey gekocht!
    Was op de 9 maandenbeurs.
    Nu heb ik de duo voor 1323,- incl 2 voetenzakken en 1 parasol.
    Dus wel een leuke aanbieding, aangezien hij normaal 1339,- kost zonder gratis accessoires.

    Ben er nu al blij mee haha..
     
  14. Lonie

    Lonie Lid

    17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Iedereen bedankt voor het reageren!! Maar zoals jullie kunnen lezen ben ik eruit... Haha heb hem gekocht!

    Succes met jullie zwangerschap/ kind/ kinderen!!

    Groetjes Lonie
     

Deel Deze Pagina