Bah, ik heb zo'n vieze smaak in m'n mond bij het wakker worden (nee, niet metaal-achtig... gewoon vies, niet goed uit te leggen). Herkent iemand dat?
Ja, ik herken dit zeker! Heb hier al m'n hele zwangerschap last van. Het is idd moeilijk uit te leggen wat voor smaak 't is. Gewoon vies... bah... haha. Volgens mij kun je hier niet veel aan doen helaas. Als ik iets eet of drink is het goed, maar de nasmaak van alles is gewoon vies. Ik heb het eigenlijk de hele dag!
Ik herken t ook... Ook wanneer ik bij een nachtelijke plaspauze wat water drink en 3 uur later weer moet.. heb ik weer dat "dood vogeltje" in mn mond.. Zou t iets met de hormoonhuishouding van ons zwangere lijf te maken hebben??
hahaha toevallig, werd vanochtend wakker na een droom waarin ik flink geblowt had (en gebruik nooit drugs) en had ook zn smerige smaak. vond het wel grappig. maar is zeker smerig ja jak.
Ik heb er ook last van!! En heb er sinds de zwangerschap last van, voorheen geen problemen mee gehad dus zouden t dan toch hormonen zijn??? Wat doen die hormonen toch veel met een mens he @annemarie76: whahaha, dood vogeltje?? Lag echt in een deuk . Bij mij smaakt t alsof ik een week mijn tanden niet heb gepoetst ofzow, dus kan me voorstellen dat jij t een dood vogeltje noemt, vind t echt vies!!! Als ik dan in de nacht opsta omdat ik naar de wc moet (om de uur plassen pffff) dan spoel ik even snel met mondwater, voelt lekker fris
Ja inderdaad, eigenlijk de hele dag, als je dan een tijdje niks hebt gegeten/gedronken (vooral water in mijn geval). Maar met het opstaan is het het ergst. Sinds kort staat er in de slaapkamer een glaasje water, voor als ik 's nachts wakker word.
jaaa! grappig dat jullie dit ook hebben.. vond het ook al opvallen die vieze smaak, echt verschrikkelijk! Heb echt het gevoel 's ochtends of ik zwaar heb gezopen de dag ervoor hahaha maar lijkt me best raar als je een kater krijgt van appelsap
ja bah getsie, ik had dat ook. Ik was niet echt misselijk in het begin van de zwangerschap, maar ik werd het haast wel van die smerige smaak in mijn mond. Ik ben nu 26 weken en ik moet zeggen dat het een stuk minder is geworden. ik lees dat veel meiden het na het slapen hebben, ik had het juist na het eten van iets. Ik poetste wel 5 a 6 keer op een dag mijn tanden en dan nog moest ik een mintsnoepje tussendoor nemen. Blij dat het hier dus wat minder is geworden
Ja hier ook . Vooral na het slapen, maar ook als ik te lang niets eet. Rothormonen . Morgen naar de mondhygieniste ben van plan om te vragen of zij nog tips heeft...
Hier ook een vieze smaak in mijn mond. Vooral vlak nadat ik iets gegeten heb. De nasmaak is zo goor. Inderdaad, poets ook veel mijn tanden en tussendoor een kauwgommetje. Drink ook bijna alleen nog maar water, want van ander drinken krijg weer die vieze smaak.
Kauwgom komt soms echt mijn neus uit! Napoleonballen met citroensmaak helpen bij mij wel een beetje. Maar ik hoop vooral dat dat "dode vogeltje" snel weg is!