In de nacht zo vaak "wakker". advies gevraagd!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicolevanl, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje is 16 weken en heeft ineens sinds een paar weken een heel ander slaapritme.

Na de fles van 19 uur slaapt hij diep en om 23 uur moet ik hem wakker maken voor zijn laatste fles, soms slaapt hij ook daar doorheen.

Tot zover alles prima...Om klokslag 3 uur begint het...

Dan begint hij een soort van te huilen, maar als ik naar hem toe ga, zijn speen geef slaapt hij gelijk door. Hij is ook niet echt wakker. Precies een uur later..zelfde verhaal en zo bijna ieder uur totdat hij wakker wordt. Honger heeft hij niet...wat zou dit kunnen zijn? HIj wordt nu ook ineens om 6.15 uur wakker i.p.v. normaal 7 uur.

Wat moet ik hieraan doen? IK heb hem al een keer laten doorhuilen, maar dan wordt hij juist echt wakker. Zou dit een fase kunnen zijn? Hij sliep eigenlijk altijd al vanaf het begin af aan goed door...

Heeft iemand advies, tips voor mij? Het begint mij nu langzaam een beetje op te breken..

NIcole

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Misschien zou je wat rijstebloem in zn fles kunnen doen zodat hij misschien wat langer doorslaapt? Hebben wij ook al wat eerder gedaan als de 4 maanden. Verder wat bij ons soms reden is dat hij wakker word is omdat hij het naarmate hij langer slaapt steeds kouder word en als we heb dan lekker instoppen slaapt hij weer verder. Heb je verder misschien iets in zijn ritme veranderd waardoor hij misschien wat van slag is???Ander idee om het misschien wat later naar bed te doen? Als dit allemaal niet helpt of als geprobeerd is kan het ook gewoon een fase zijn. Tim heeft ook weleens dat hij een week opeens elke nacht om 2 uur wakker word en de week erna slaapt hij wel weer door.

Succes!!!

Groetjes Lysanne

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat is hier ook sinds hij ik geloof 5 maanden is (ofzo... al een tijd terug in ieder geval) en hij doet het nog steeds ;) Het gaat met ups en downs. Vannacht is ie maar 1 keer wakker geworden, maar soms is het wel 5 keer. Het is hier meestal na 4en, dan begint het gezeur. En hij is sinds hij dit doet inderdaad ook eerder wakker, rond het tijdstip van jouw kleine.

Ik heb geen idee hoe dit is gekomen en hoe je er vanaf komt. We zijn er eigenlijk al weer aan gewend.

4. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Oh, hier is het ook al een week aan de gang.
    Om 04.00u of 04.15u dan begint madam te jengelen, ik ga haar dan weer goed leggen en geef het speentje, maar ja ze is wel wakker.
    Tot 06.00u kan ik heen en weer blijven gaan. Ze draait dan weer zo dan weer zo, en kan niet terug op haar rug draaien. Help ik haar dan weer eens een keer, ligt ze binnen 5 seconden weer op haar buik. Ja, dan heb ik ook zoiets van laat maar.
    Ze heeft nog geen honger dan hoor, ik was vanmorgen ietwat later met de eerste fles, een half uurtje maar. Ze drinkt hem wel leeg, maar niet dat ik het idee heb dat ze zo een honger heeft/had.

Ik hoop maar dat ze snel weer gaat doorslapen. Mama vindt slapen leuk, wordt ze heel vrolijk van :)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier begon dat rond de 4/4,5 maand en pas sinds een week of 2 ofzo beginnen de nachten weer rustiger te worden. Thirza werd wel echt wakker en kwam gewoon voor 3-5 voedingen per nacht. De tandjes hadden daar niet zo'n geweldig positief efect op ook verder :(
    Sinds tand 4 door is, komt ze nog 'maar' max 2 keer, sowieso 1 keer...

Deel Deze Pagina