Dag, ik vertrek volgend weekend naar Barcelona voor een citytrip. Op reis ben ik altijd verzot op die lekkere kraampjes die schepijs verkopen... Sinds ik zwanger ben heb ik nog geen schepijs gegeten, enkel sorbet omdat een zwangere vriendin zegt dat dit niet mag.. Kan iemand zeggen of je schepijs mag eten aan zo een kraampje?
Wij zijn enorm fan van Barcelona en gaan elk jaar! Ze hebben talloze winkeltjes met zelfgemaakt ijs. Echt ambachtelijk en in mijn overtuiging ook echt vers. Ik heb inmiddels twee zwangerschappen overleefd op ijs van die kraampjes (je kunt niet in Barcelona komen zonder minimaal 1 ijsje per dag, haha) en als ik er deze zwangerschap weer kom, dan zal ik zeker weer m'n slag slaan! Veel plezier in die mooie stad!!!!
Het "gevaar" zit naar mijn beste weten in softijs (bij slecht schoonmaken Vd machine) ipv schepijs. Veel plezier en lekker smullen!
Ik eet regelmatig schepijs met slagroom! Wel in een ijssalon die altijd erg druk is, maar dat zit in Barcelona vast ook wel goed!