Baby kookboek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pukkie86, 13 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pukkie86

Pukkie86 Lid

11 feb 2013
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    #1 Pukkie86, 13 jul 2014
    Laatst bewerkt: 13 jul 2014
    Hallo allemaal,

Onze kleine man is 4 maanden oud en mag beginnen aan de groente- en fruithapjes. Ik heb via via een Beaba babycook gekregen en wil hier graag iets mee gaan doen. Het lijkt me leuk om straks verschillende hapjes voor hem te kunnen maken. Wie weet er een leuk kookboek waar duidelijk per leeftijd staat aangegeven wat ze mogen hebben? Een boek met gemakkelijke recepten, het mag ook voor het komende jaar/jaren zijn. Op bol.com staan zoveel verschillende boeken dat ik door de bomen het bos niet meer zie! Jullie weten misschien vanuit ervaring welke boeken leuk zijn. Dat scheelt me een hoop geld!
    Het hoeft ook niet van Beaba te zijn, alle leuke suggesties zijn welkom!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zie de meerwaarde van recepten niet echt. De eerste weken geef je sowieso slechts 1 groente per keer. Daarna is het voorzichtig toevoegen van aardappelen of pasta of rijst al bijzonder genoeg voor je kindje, en dan vlees of vis. Tegen dat je kind al die pure smaken kent, kan hij/zij gewoon met de pot mee eten.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    En voor wat ze wanneer mogen, gebruikte ik het schema van kind&gezin: Eten en drinken

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb het boek "Opperdepop" en "Baby-Bistro". Maar beide nooit gebruikt.
    Je begint inderdaad met 1 soort groente/fruit. En dan langzaam uitbreiden tot je kindje rond een jaar gewoon met de pot mee kan eten (meestal).

5. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Wij hebben het boek Opperdepop, verkrijgbaar bij Ah of Bol.com.
    Leuk boek, makkelijke recepten en alles is uiteraard verkrijgbaar bij de Ah.

Maar we hebben hem niet zo vaak gebruikt want Benjamin eet nu voornamelijk met de pot mee, of we maken het iets aangepast als het te kruidig is.
    Het was meer even doorbladeren en inspiratie opdoen wat je allemaal al kan en mag geven.

Er staat leuke info in, handige weetjes enz.
    Ook leuke tips voor feestjes trouwens.

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Opperdepop, vond het wel handig om ideeën op te doen en vind er ook leuke dingen in staan voor als ze nog wat ouder is.

7. Opperdepop vind ik een leuk boek

En wij hebben de kleine vegetariër, maar daar heb ik nog niks uit gemaakt....

8. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    opperdepop gebruik ik ook..
    Onze zoon is 9 maanden en kook ook al zijn maaltijden zelf.
    Ik merk wel nu hij ouder wordt ik het aanbod in opperdepop wat aan de karige kant vind.
    Een héle goede website is Zelf babyvoeding maken, van groentehap tot fruithap | Smikkels.nl
    Enorm veel keus; en recepten per leeftijd of soort groente. Ik keek dus steeds; wat heb ik hem nog niet gegeven en ging hier een gerecht bij zoeken..

Hopelijk heb je er wat aan!
    Succes en veel plezier...

9. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er nog even over nadenken of je echt al wilt beginnen met bijvoeding... Ik geloof namelijk dat de darmen er nog niet rijp voor zijn bij 4 maanden. Ik weet dat het CB het goed vindt, maar daar verschillen de meningen dus nogal over. Ik wil jullie niet 'veroordelen' ofzo, maar wil dit Die Zes Maanden - De Groene Vrouw toch graag ff meegeven.
    Ik voed mijn baby a la Rapley. Zo leert hij zelf als hij er aan toe is de structuren en smaken van groenten en fruit zelf kennen. Tot 1 jaar is het BIJvoeding! Dus melk is het belangrijkst!

Plezier met de ontdekkingstocht van je kindje!

10. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
  11. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
  12. Pukkie86

Pukkie86 Lid

11 feb 2013
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Ik ga eens kijken naar t boek opperdepop! Vanuit het consultatiebureau kreeg ik het advies om te gaan starten met bijvoeden, dus ik neem aan dat dit dan in orde is! Mochten er nog meer leuke suggesties zijn, dan hou ik me aanbevolen...

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Opperdepop! Gebruik het heel veel! Leuk boek met goede recepten!

14. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toch al vaker advies gekregen van het CB wat niet juist was hoor :) Ik zou vooral kijken naar je kindje. Ik zag dat iemand anders al de link van groene vrouw noemde, dat vind ik ook een goed stuk.
    Mocht je geïnteresseerd zijn in Rapley, dan vind ik het boek "Eten voor de kleintjes" van Stefan Kleintjes goed.
    Een leuke website is Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter

15. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Opperdepop vind ik erg leuk

16. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0