Info over inenten tegen waterpokken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Carino, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Helaas sterven er paar jaar wel een aantal kindjes aan de waterpokken. Dus een verkeerd antwoord.

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dat heb ik benoemd en de eventuele vruchtbaarheidsproblemen bij de man.. Maar nee hoor kreeg het niet voor elkaar.

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Die stugheid van Hollanders is altijd zo bijzonder.

Ik ben echt geen voorstander van inenten maar ik ben nog minder voorstander van de risico's van sommige ziektes.. Het blijft een moeilijke afweging maar ik vind dat de arts eerlijke en juiste voorlichting hoort te geven.

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Volgens mij kun je op antistoffen geprikt worden? Misschien is dat wat voor je man?

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Als hij het krijgt, krijgt hij het maar denken we nu:)..

Hij is nu alvast aan het oefenen met een andere kinderziekte.. mond voet hand ziekte... Gezelligheid ten top.. mannen die ziek zijn.. :$;)

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Haha, hier hetzelfde als hij ziek is. Kan hij ook ineens niet meer lopen, hele vreemde bijwerking :$:D

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn oudste twee kinderen zijn ingeent omdat we toen in Duitsland woonden. Onze dochter wordt hier in Saudi ook ingeent. In Duitsland wordt een booster aangeraden als de vrouw een kinderwens heeft en nog geen waterpokken heeft gehad.

8. lies276

lies276 Niet meer actief

Wereldwijd wel idd, maar in Nederland kan ik geen sterftecijfers vinden ten gevolge van waterpokken.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik begon over inenten te denken na een paar topics hier waarin ik echt toegetakelde kinderen zag van de pokken.

Gister even wat gegoogeld en ik zag ook dit bericht: ‘Jonge kinderen vaccineren tegen waterpokken’ - Wetenschap & Gezondheid - VK

Wel oud en ik zie er geen bron bij maar ik hecht wel enige waarde aan een artikel in de Volkskrant.

Ik zal eens verder zoeken of ik wat kan vinden hierover. Maar het gaat me niet alleen om een aantal sterfgevallen. Ontstekingen, heel ziek zijn en littekens vind ik ook erg genoeg om tegen te enten.

10. lies276

lies276 Niet meer actief

Of je het wel of niet erg genoeg vindt om wel/ niet te vaccineren, daar kun je idd over discussieren. Als het gaat om sterfgevallen ten gevolge van de waterpokken, kan ik op internet niks vinden, dus denk ik dat je niet kunt spreken van een aantal sterfgevallen per jaar ( in Nederland).

11. Patje00

Patje00 Actief lid

26 okt 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL

Zie de bijsluiter van het waterpokken vaccin; https://www.zorg-en-gezondheid.be/uploadedFiles/NLsite/Preventie/Infectieziekten_en_vaccinaties/Vaccinaties/Burgers/bijsluiters/bijsluiters_SPMSD/PIL-Provarivax-BE-nl.pdf

Overdracht van het vaccin virus kan in zeldzame gevallen overgedragen worden tussen gezonde gevaccineerde personen en gezonde ongevaccineerde personen. Als jij je dochter van twee met levend virus gaat vaccineren bestaat de mogelijkheid dat je 6 maanden jonge zoon het vaccin virus van je dochter krijgt.

De mogelijkheid is uiteraard ook aanwezig dat het waterpokkenvaccin je dochter niet beschermd en zij alsnog, ondanks vaccinatie de waterpokken gaat krijgen.

Er zitten uiteraard ook bijwerkingen aan het geven van het vaccin. Is allemaal te vinden in de link naar de bijsluiter.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat ik me eigenlijk een beetje afvraag.

Stel, er komt een vaccin die beschermt tegen elke (kinder)ziekte, dus ook de waterpokken. We laten ons overal tegen vaccineren...
    Zou er iets bestaan als over-vaccineren?
    Zou het goed zijn om ons overal voor te laten vaccineren?

Wat zou dat doen met onze weerstand?

Ik vrees dan dat men juist erg ziek zal gaan worden van een simpele verkoudheid. Of is dat raar gedacht van mij?

Kortom: waar zou het eindigen?

Zou het middel soms niet erger zijn dan de kwaal?

(Gewoon maar een overpeinzing van mijzelf hoor...)

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Vaccin vrij zal het helemaal met je eens zijn :p

Verder geen idee..

14. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Verplaatst

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In Japan hebben ze al sinds begin jaren 80 ervaring met het waterpokkenvaccin. Daar blijkt dat de meeste mensen die destijds gevaccineerd zijn nu nog steeds geen waterpokken gehad hebben. Met die effectiviteit zit het dus wel goed denk ik.

Deel Deze Pagina