hoeveel en wat voor drinken overdag na 9 mnd?

Discussion in 'Borstvoeding' started by cowgirl80, Oct 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    nog een paar weekjes en dan loopt mijn kolfrecht af. Ik ben het kolven ook echt zat en ik ben blij dat ik er een punt achter kan zetten. Met veel pijn en moeite kolf ik nu nog ongeveer 150 ml bijelkaar in 2x kolven.

Maar hoe moet het nou straks verder? Moeten we nu nog kv gaan geven overdag op mijn werkdagen? Of water, of diksap? en hoeveel dan eigenlijk? Aan de ene kant wil ik niet dat mijn productie te ver terugloopt want ik wil nog heel lang bv geven, maar aan de andere kant wil ik mijn kindje ook niet aanleren om overdag weinig te drinken en bijna alles savonds en snachts bij mama in te halen ;)

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hoeveel dagen werk je? 4? 5? Ik denk dat je er goed aan zou doen tbv de productie om 1 keer per dag te blijven kolven, als je kindje op de andere dagen ook nog bij je drinkt overdag. Maar als je dat niet wil, dan is dat geen optie natuurlijk.
    Je loopt dan wel het risico dat je productie afneemt.
    Hoe minder dagen je werkt, hoe minder invloed dit zal hebben vermoedelijk.
    Dus ja, dan ga je over op kv. Opvolgmelk hoeft op zich niet. Bij voldoende bijvoeding aan vast voedsel is gewone nr 1 prima. Opvolgmelk is een reclamepraatje (google er maar eens op).
    Je zou ook kunnen besluiten om 's ochtens en 's avonds (en misschien 's nachts) (dus iedere dag hetzelfde) nog bij jou te laten drinken en de overdagvoedingen af te bouwen en die te vervangen door kv.
    Afbouwen moet je met beleid doen, anders ontploffen je borsten :) Dus een voeding laten vervallen en vervangen en niet gelijk de hele dag abrupt stoppen.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    ik werk 3 dagen. Mijn kindje krijgt nu smorgens om 7u en na het werk om 18u en 22u nog een voeding, dat wou ik eigenlijk zo lang mogelijk proberen vol te houden.
    Bij mijn oudste heb ik tot 1 jaar gekolfd in mijn eigen tijd en daarna koemelk/thee/water overdag gegeven en uiteindelijk 2 jaar bv gegeven.
    Maar nu bij nr 2 wil ik echt bij 9 maanden stoppen, de vraag is of ik dan overdag extra kv bij moet geven of dat die 3 bv voedingen genoeg zijn.

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik denk dat je met 3 borstvoedingen en bijv yoghurt ergens op de dag of zuivel op brood wel aardig op schiet hoor met de benodigde zuivel. Eventueel de dagen dat je er wel bent overdag nog eens de borst aanbieden in de middag.

Share This Page