Het kan toch ook geen kwaad om het beide te doen? Ons zoontje eet nog amper wat op de rapley methode, dus geef ik hem ook wat gepureerd erna, zodat hij toch wat binnenkrijgt. Of mis ik het principe nu?
Ik heb ook altijd rapley gedaan. Met mijn dochter was ik rond 5 a 6 maanden begonnen. Wortel ( voorgekookt natuurlijk) was hier favoriet: View attachment 102461
Dat boek "van borst tot boterham" is zeker een aanrader! Staan ook gewoon heel veel nuttige weetjes en tips in. Bijvoorbeeld over toetjes geven. Ook wanneer je wat kan en mag geven! Sommige dingen vind ik wel lastiger dan in het boek staat. Wilde ook alles rapley doen, maar kan lang niet met alles. Dus helaas geef ik t toch regelmatig met een lepel. Ik lees even mee hoe anderen dat doen!
toen ik reza zijn bijvoeding nog zittend in een wipper of maxi cosi gaf zat het heel vaak vast in zijn keel. sinds ik hem in een eetstoel heb gaat dat veeeel beter. word ook aangeraden om ze zoveel mogelijk rechtop te houden omdat te grote stukken anders alsnog richting keel glijden ipv weer naar buiten komen.
Ja klopt. Deze foto is inderdaad niet echt representatief, Ik deed het normaal ook in een kinderstoel. Hier op de foto was het volgens mij voor het eerst en sabbelde ze eerst wat. Maar het is inderdaad beter gewoon aan tafel en recht op.
Kimmm, hoe oud is jouw zoontje in dit filmpje? Hij lijkt wat ouder, want zit al zo mooi rechtop. Mijn zoontje is bijna 7 maand, maar kan nog niet zelf zitten. Vind het dan zo lastig om eten te geven. Heb hem 1 keer in de kinderstoel gezet, maar hij zat niet mooi stevig, dus doe het nu meestal in het wipstoeltje en dan goed rechtop.
was gisteren en hij word volgende week 6 maanden. hij is extreem sterk in zijn rug en benen, al vanaf zijn geboorte. op dag 1 na zijn geboorte lag hij op mn borst en duwde zo zn nekje omhoog en hield die zelf omhoof zo'n 10 minuten lang, heel bizar. enorme krachtpatser is het. vandaar dat hij dus al goed kan zitten met iets van ondersteuning. ben ook al heel snel over gegaan op de buggy zit van de wagen, hij vond de bak maar niks. sinds hij rechtop zit is ie helemaal happy in de wagen, lekker loeren.
Wij hebben ook gerapleyd en ik vond het heerlijk. Het was eigenlijk grotendeels per ongeluk. Op het cb zeiden ze dat hij best een keer een stuk bloemkool of broccoli mocht om het te ervaren. Zodat hij wat te doen had tijdens ons eten zeg maar. Dat heb ik een keer gedaan toen mijn man late dienst had en dus niet mee at. Hij vond het zo leuk dat we het zijn gaan uitbreiden. Binnen de kortste keren at hij alles mee. Het makkelijkste vind ik dat hij dus gewoon tijdens onze maaltijd zelf at en ik dus niet nog ergens tijd moest maken om hem te gaan voeren. In het begin gaf ik hem nog wel eens een potje, wat hij dan zelf met zijn handen mocht eten. Hij weigerde namelijk heel snel om gevoerd te worden. Soms had hij echter zoveel honger dat hij niet op ons eten kon wachten (creche-dagen). Hij at na een tijdje heel goed, maar in het begin kreeg hij duidelijk niet veel binnen. Dat is echter nog helemaal niet erg, ze hebben in het begin voldoende aan de melk die ze krijgen. Bijvoeding is de eerste maanden echt bijvoeding. Je hoeft dus niet bang te zijn dat ze voldoende binnen krijgen. Sowieso verteren ze nog heel slecht, dus veel voedingsstoffen halen ze er dus ook nog niet uit.