Ik geef Justin vanaf 4-5 maanden potjes groente en fruit. Nu wil ik over op vers... wil hij het niet (meer). Iemand tips over het klaarmaken?? Als ik banaan pureer duwt hij het gewoon met z'n tong eruit. Moet ik het steviger maken met koek of mixen met wat melk ? Groente heb ik zelf nog niet geprobeerd omdat wij vaak aparte dingen eten die ik hem nog niet durf te geven.. En hoe introduceer ik brood en koek ?? Ik heb het allebei geprobeerd maar hij stikt er gewoon bijna in, zal hij er dan gewoon nog niet aan toe zijn en kan ik beter wachten of moet ik het blijven aanbieden ? Heleboel vragen, het lijkt wel of ik niet meer weet hoe het bij Demi toen ging ...
Met gluten (brood, koek) wordt sowieso aangeraden tot 6 maanden te wachten ivm glutenallergie. Qua groenten en fruit: ik zou het gewoon blijven aanbieden. Als hij het gepureerd niets vind misschien gewoon een stukje in de hand geven. Ik pureer nog wel alles (grof) omdat Irem nog niet zo goed met stukjes overweg kan, dat komt later wel. favoriet fruit hier: banaan (een goede rijpe, gewoon geprakt zonder iets erbij), peer (idem dito, wel geschild), appel (even gekookt en geprakt tot moes) groenten: doperwtjes, worteltjes, broccoli en morgen gaan we sperzieboontjes proberen. En de eerste tijd zul je sowieso meestal apart voor je kindje moeten koken, wij eten bijna altijd roerbakgroenten of een salade en daar kan Irem natuurlijk nog niet van mee-eten. Maar voor haar koken kost echt weinig tijd en je kunt ook wat meer maken en het dan invriezen.
je hoeft het niet allemaal apart te doen hoor. Ik weet niet wat jullie allemaal eten, maar je kunt van de macaroni bv het vlees en de groenten en de pasta uitscheppen en dan met echte tomaten een sausje maken, dan gebruik je de kant en klare saus voor jullie. Als je groenten op een aparte manier klaar maakt, dan haal je er voor de toevoegingen wat uit voor je kindje en kook je dat alleen. Als je echt apart eet, zou ik gewoon wat normalere dingen gaan eten zodat je kindje het goede voorbeeld ziet. Als de overgang moeilijk blijft zou ik door een half potje groenten bv een verse aardappel heen doen of door een fruithapje een verse banaan. Dan steeds meer vers en minder potje. Werkt het niet, dan cold turkey stoppen met de potjes.
geef het hem in zijn handje. spelen ermee vind hij vast leuk en dan gaat ie wellicht vanzelf proeven en eten.
Misschien hoord het niet helemaal bij het onderwerp maar moest er aan denken toen ik het las.. Als jullie zelfgekookte maaltijden hebben gemaakt, vriezen jullie dan ook porties in? En is dat net zo goed voor de kleine als vers?
ook een koninginnedagkindje zie ik Maar Gijs heeft ook moeite met vers Vandaag naar het cb geweest en hun gaven de tip om wat melk (aanmaak of borst) er door heen te doen zodat wat meer vertrouwd smaakt. nog niet geprobeerd maar ga het wel proberen en anders idd half om half... ik had een peer gemaakt, gewoon heel rijp en gepurreerd... moest hij toch absoluut niet hebben snapte er niets van. maar ga het gewoon nog een keer proberen! wil toch niet alleen maar uit potjes laten eten edit: en brood beginnen met een broodkorst, en het cb zei vooral proberen met korstjes te laten eten, omdat goed is voor kauwbewegingen.