Eerste behandelstap nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Koosje, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Meiden,

Even een vraag: bij wie was er in de eerste onderzoeken (samenlevingstest, bloedonderzoek, spermaonderzoek) niets afwijkend gevonden en wie is daarna toch weer terug gegaan naar de gyn omdat je niet zwanger werd? Wat was toen de eerste verdere stap?

Wij zijn nu anderhalf jaar bezig, met 1 keer een zwangerschap van 8 1/2 week met toen miskraam, en we gaan eind november weer naar de gyn. Is dan de volgende stap IUI? Of zit er nog iets voor? Is er een wachtlijst voor verdere behandelingen?

Dank jullie wel alvast voor jullie reacties!

Koosje

2. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Tja, dat hangt af van je persoonlijke situatie, ik denk dat iui inderdaad je eerste stap is, en wachtlijsten verschillen per ziekenhuis. Maar je kan gewoon zelf rechtstreeks contact zoeken met de fertiliteitsafdeling, dan weet je 't meteen! Succes!

3. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Dank je wel voor je antwoord Stienke!
    Bedoel je met 'dat hangt af van je persoonlijke situatie' dat er ook nog andere stappen zijn dan IUI als er niet een duidelijke reden is voor het niet zwanger worden?

Superjammer dat jullie eerste ICSI-poging niet is gelukt, gelukkig volgende kans alweer in januari, da's bijna! Heb jij ook IUI gehad?

Groet,
    Koosje

4. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Volgens mij is iui echt het eerste, dan ivf en dan icsi. Nee ik bedoelde bij ons was het eerst iui, 2x gedaan, maar toen werd de hoeveelheid zaad steeds minder. We zijn toen na 2x gestopt en, dit was onze eerste icsi poging, en ineens zat het zaad weer op 7 miljoen, eerder was dit maar 100.000 en een keer 700.000 en 1x 2 miljoen gehad...maar iui is denk ik het eerste. Heel veel succes!

5. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He Koosje,

Als er inderdaad na verschillende onderzoeken geen duidelijke oorzaak gevonden word, en he zaad van je vriend ook van redelijke kwaliteit is is de eerste stap iui!

Of er een wachtlijst is verschilt per ziekenhuis, maar het kan zijn dat je ng meer geduld met hebben!

Zelf heb ik ook 2 iui behandelingen gehad, en net zoals Stienke, ging de zaadkwaliteit achteruit, en gaan we nu verder met icsi!

Heel veel succes, Schaapje

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Schaapje,
    Wat ontzettend vervelend dat je nu in de rottige situatie zit waarin je nu zit...dank je wel voor je antwoord. Het ontnuchtert mij wel dat ook IUI niet zaligmakend is: ik ga er na 16 rondes niet spontaan zwanger bijna naar uitkijken, word het een beetje moe elke keer teleurgesteld te worden, zal met name nu wel zijn omdat ik vandaag ongi ga worden.
    Ik wens jullie heeeeeel erg veel succes en dank je voor j antwoord!
    Koosje
    PS Heeft je lichaam inmiddels het vruchtje afgestoten en wanneer starten jullie weer met de volgende ICSI?

7. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He Koosje,

Elke behandeling opnieuw is weer een nieuwe kans he, dus iui zou ook een hele goeie kans voor jullie zijn!

Tja ik ben op dit moment niet echt een lekker voorbeeld!
    Dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar we zijn 'helaas' nog zwanger (in dit geval dan he) en we moeten nog 2 weken wachten, dus kan best zijn dat het deze weken doorgroeit. Maar is heel zeker at het niet goed gaat!

Geen leuk verhaal, maar net zoals jij blijf ik positief wachtend op een wereld-wonder!

Heel veel succes, en probeer positief te blijven dan kom je heel ver!

Deel Deze Pagina