Hoi iedereen, Wie is er al naar een infoavond geweest over borstvoeding? Hebben jullie er al wat aan gehad? Ben wel naar de bevallingsavond geweest in het ziekenhuis, maar daar zou ik niet nog een keer naartoe gaan. Groetjes, Valentijn
Ja afgelopen donderdag. Zou het ook niet weer doen. Best veel info hoor, maar kreeg er een naar gevoel bij. Jij?
Die over bostvoeding moet ik vanavond naartoe. Maar de bevallingsavond duurde zooooo vreselijk lang. Mensen die vragen gaan stellen Mag ik een kaarsje aansteken? Mag mijn man de baby ook op zn blote buik leggen? Uiteindelijk weet ik waar ik moet zijn als de hoofdingang dicht is, maar dat is dan ook het enige. Je krijgt natuurlijk ook allerlei rampscenario's te horen. Welke ingreep wanneer weet ik nu niet eens meer. Ik zie het dan allemaal wel!
Ja joh? Ik moet ook nog naar zo'n avond. Maar ik heb ook zo'n boekje in huis, vraag me dan af of dat niet gewoon genoeg info is.. En inderdaad, we zien het allemaal wel. Elke bevalling is anders, toch? Nou ja ik ben dus naar een bvavond geweest, maar vond dat ook niet echt de moeite waard.
Ik was naar bv avond geweest...hoop wist ik al..maar toch wel wat info gekregen waardoor ik nu zeg "als ik dat niet wist was ik waarschijnlijk eerder de handdoek in de ring gegooid" geef nu nog bv
Wij zijn een tijdje geleden ook naar een info-avond over bv, olv lactatiekundige, geweest. Veel wisten we al, maar toch hebben we wel weer iets nieuws opgestoken. Ook zijn we eerder al naar de algemene info-avond van het ziekenhuis geweest. Ben wel blij dat we enigszins zijn voorbereid over hetgeen dat komen gaat. Groetjes Saskia
Ik ben bij de oudste naar een bv-avond geweest en vond het heel interessant en leerzaam. Ik heb echt veel aan die info daar gehad en uiteindelijk 15 maanden bv gegeven. Nu ben ik weer zwanger en ik ga over een paar weken toch maar weer naar zo'n avond. Ondanks m'n lange ervaring ben ik bang dat ik vooral van de begintijd best veel alweer ben vergeten en ik zie het als een opfriscursusje. Van mijn verloskundige en kraamverzorgster hoorde ik dat zij duidelijk verschil merken tussen mensen die wel en niet zo'n avond hebben bijgewoond. Mensen die het wel hebben gedaan houden bv makkelijker en langer vol, hebben minder opstartproblemen etc. Dus ik denk zeker dat het nuttig is als je echt van plan bent om bv te gaan geven. En ook als je het nog niet weet, want je krijgt zoveel info, dat maakt het makkelijker om je keuze te maken en er achter te staan.
Ja, moet je zeker doen. er komt veel op je af als je BV geeft, bovendien worden bepaalde drinktechnieken en handigheidjes besproken, erg belangrijk. Een cursus van de VBN is ook een aanrader.
Ik ben ook naar twee avonden geweest over bv en heb er super veel aan gehad. Geef alweer bijna 6 maandjes dus ben er best trots op.
Ik ben naar de BV-voorlichting in het zkh geweest; een lactatiekundige gaf die voorlichting en ik vond het heel nuttig. Verder ben ik bij de VK naar de bevallingsvoorlichting geweest; dat was vooral nuttig om te horen hoe zij bepaalde dingen doen (hoe om te gaan met pijnbestrijding, wanneer naar het zkh als jij dat wilt, wel/niet knippen, dat soort dingen). Heb helemaal geen horrordingen gehoord, maar nuttige informatie. Ik had zelf al heel veel gelezen, maar nu wist m'n vriend tenminste ook een beetje hoe het zat, dat was ook wel handig.