Ik blijk tóch zwanger, maar heb Provera en Clomid 150mg gebruikt!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Spring, Jul 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Dit wordt een vreemd en warrig verhaal...
    Omdat mijn progesteronwaarde onder de 1 zit, kan ik volgens de gynaecoloog geen eisprong hebben. Ik ben om deze reden gestart met 50 mg Clomid, op dag 21 bloedgeprikt, maar de Clomid had niks gedaan. Ik kreeg 100 mg voorgeschreven. Weer op dag 21 bloedgeprikt en mijn progesteronwaarde bleek nog steeds kleiner dan 1. Onmogelijk dat er een eisprong heeft plaatsgevonden, waren de woorden van de gynaecoloog. Ik kreeg Provera voorgeschreven om mijn menstruatie op te wekken en 150 mg Clomid.

10 dagen na mijn eerste tabletten Provera had ik wat helderrood bloedverlies. Mooi, CD1 dacht ik. Op CD3 begonnen met Clomid 150 mg en gisteren de laatste genomen..

Had vandaag behoorlijke steekjes in mijn liezen, dus besloot een ovulatietest te doen. Deze knalde meteen van de strip af, waar ik eigenlijk een beetje van schrok. Volgens mijn schema zou ik pas over een week ovuleren. Dus besloot ik een zwangerschapstest te doen.. Positief! Ik was compleet in de war!

Vanavond mocht ik voor een echo komen en bleek ik 5 weken zwanger te zijn. Het is nog te vroeg voor hartactie en daarom ben ik natuurlijk vreselijk gespannen, omdat ik de afgelopen 2 weken zoveel troep (hormonen) naar binnen heb gewerkt.. Ik ben zo bang dat het invloed heeft op de groei van het vruchtje..

Zijn er dames die hier wel eens wat over gehoord hebben? Ik hoor graag ervaringen..

Verder wacht ik in spanning af.. Na mijn vakantie mag ik weer voor een echo komen!

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Wow jeetje dat is echt een groot wondertje:D
    Ik heb er geen ervaring mee.
    Maar wat zei de arts?

3. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Wow! Dat is schrikken! Gefeliciteerd!
    Ik hoop voor je dat alles okee is. :)

4. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Dat is even schrikken zeg! Maar alvast voorzichtig gefeliciteerd!

Dat je nog zwanger bent ondanks het gebruik van Provera en Clomid lijkt me een goed teken. Wat me wel wat ongerust maakt is je progesteronwaarde. Dat kan die bloeding verklaren namelijk. Heb je om Utrogestan gevraagd?

5. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Van de gyn moest ik eerst kijken hie ver ik ben. Dit bleek 5 weken te zijn. Morgen kan ik pas bij haar terecht voor al mn vragen. Niks over Utrogestan gehoord..
    Wat nu?

6. MMM1979

MMM1979 Actief lid

Feb 3, 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Jeetje wat een verhaal. Denk dat weinige zo iets bijzonders hebben meegemaakt. Echt een wondertje. Ga hard voor je duimen dat alles goed blijft gaan. Hopelijk snel een echo waarop het hartje knippert ;)

7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Ik zou even naar Utrogestan vragen :) Progesteron is zo belangrijk en als je waarde te laag is kan je dat prima aanvullen met die capsules. Helaas zijn veel gynaecologen is hier nog niet van op de hoogte, dus moet je er meestal zelf over beginnen. Tenminste, dat is mijn ervaring.

8. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,593
    541
    113
    ik heb een vergelijkbare situatie gehad.

Na een pauze periode wilde we weer beginnen. Echo gehad, niks te zien, mocht beginnen met provere en daarna clomid 100. Echo's gehad, werd niks, dus weer provera. maar toen werd ik ineens niet ongesteld na de provera.

Ik gebeld.. kon normaal zijn.. afwachten....
    2 dagen later nog niet, weer gebeld moest een test doen, deze bleek positief en ik schrok me rot. Weer gebeld, moest het afwachten en 2 dagen later nog eens testen en terug bellen.... 2 dagen later nog steeds positief Ik weer gekomen voor een echo, bleek inderdaad zwanger, ze dachten toen ongeveer 5 weken. (later bleek 7 weken, maar toen ook geen hartje gezien)
    Geen verdere problemen of complicaties gehad, prima zwangerschap!

Nu een gezonde zoon van inmiddels alweer 15 mnd!

Achteraf gezien zeiden ze dat ik tijdens de echo's waar geen eisprong op de zien was, waarschijnlijk wel een eisprong had gezeten, maar hebben ze aangezien voor een cycte.. anders kunnen ze het niet verklaren.

9. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Dat geeft hoop Mapepejo!

Moet om half vier in het zkh zijn, dan mag ik al mn vragen stellen! Ben benieuwd wat de arts zelf er over te zeggen heeft!

10. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,593
    541
    113
    succes vandaag! Het komt vast goed!

11. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    En, hoe is het gegaan? :)

12. dolliej

dolliej Fanatiek lid

Mar 24, 2015
    1,683
    1
    0
    Hoe isbhet verlopen meid, ik hoop met heel mijn hart het goed verlopen is

13. dolliej

dolliej Fanatiek lid

Mar 24, 2015
    1,683
    1
    0
    Khoop echt goed nieuws

14. Nova1984

Nova1984 Actief lid

Jul 31, 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb tijdens mijn 1e 2 zwangerschappen Clomid geslikt (omdat ik uiteraard niet wist dat ik zwanger was) dat is 2x een vroege miskraam geworden. Volgens het gynaecoloog had het daar niks mee te maken..maar ik heb mijn twijfels

Share This Page