Hoi damens, Mijn dochter die wilt overdag/'s avonds niet slapen. gelukkig s'nachts wel 23.00/00.00 tot s'morgens 7.00/8.00. Maar overdag slaapt ze heel erg weinig. tot de laatste fles 2/3 uurtjes in totaal. Het is soms huilen soms gewoon bij ons willen zijn. Haar voedingschema is: 7/8 uur- 180cc eerste fles ( 4 uur tussen) 11/12 uur - 150cc ( 3/4 uurtjes tussen) 14/15 uur 150cc ( 3/4 4 uurtjes tussen) 18/19 uur 180 cc ( 4 uur tussen) 22/23 uur 180 cc laaste fles 150 cc geef ik omdat ik denk dat ze dan te veel krijg. Want normaal mag ze nog geen 180 cc ( 4355 kg) maar omdat ze met 150 cc om de 1.5-2 uur honger had zijn we via Cb gaan verhogen naar 180cc. Ze is ook al vanaf 3de weken ingebakerd. Ik weet het gewoon niet meer. Is dit goed of slaapt ze gewoon te weinig. Of heeft ze iets? Of maak ik mij gewoon om niets zorgen.. ? Alvast bedankt voor jullie antwoorden Liefs hilal
2 tot 3 uur is niet veel maar als je kindje 's nachts 8 uur slaapt is het niet echt heel weinig hoor. Ik weet niet hoe je het doet met slapen maar het kan helpen om ook voor het slapen een vast ritme te hanteren en in bed te leggen (gordijnen sluiten) etc. Als ze goed eet, actief is etc dan lijkt me niet dat er iets aan de hand is. Bespreek het anders bij de volgende controle eens met het CB?
Senna sliep ook maar 2 of 3 uurtjes overdag hoor. Soms werd ik er gek van omdat ik daarnaast fulltime kolfde en zo totaal niet aan mezelf toe kwam. Ook maakte ik me veel zorgen omdat ik dacht en overal las dat kinderen overdag veel slaap nodig hebben. Maar ieder kind is anders en je kan slaap niet afdwingen bij kinderen. Ik ben er nu aan gewend dat Senna weinig slaapt. Het lijkt alsof ze nu weer af en toe anderhalf uur achter elkaar slaapt, voorheen was het telkens maar slaapjes van drie kwartier. Succes Anna
Ik heb het ook met ollyvier, maar het ik vind het niet erg, hij slaapt s'avonds en s'nachts geweldig dus ik maak me er niet druk om...
het ene kindje slaapt nu eenmaal veel meer dan het ander, maar als ze 's nachts goed slaapt, is het toch prachtig?
mijn dochter slaapt overdag 3x een half uur max drie kwartier je kan proberen wat je wilt maar ze wil daarna echt niet meer slapen maar s'avonds gaat ze om half acht haar bed in en slaapt dan tot acht uur de volgende morgen dus de uren die ze overdag mist haalt ze snachts wel weer in maar ik zou wel graag willen dat ze overdag wat langer zou slapen
Natuurlijk ben ik heel erg blij dat ze doorslaapt 's nachts, maar ze is nog klein volgens mij mag ze overdag meer gaan slapen zodat ik meer tijd voor mij zelf heb. Door haar heb ik zelfs geen tijd om eten te koken veder eet ze goed en is heel erg actief. Ik heb haar wel in een goede ritme. Eten , 30 min spelen in de box en dan naar bed met gordijnen dicht speentje in haar mond. even laten huilen ze valt in slaap en dan 30 min later wakker tot de volgende voeding is ze bij ons Soms gaat ze spelen in zijn box. soms zit ze te huilen voor geen reden. Soms valt ze bij mij op schoot in slaap leg ik in haar bed terug geen 5 min later is het weer huilen. Ik ga het volgende afspraak ook bespreken met CB. liefs hilal
ons meisje slaapt dan volgens mij best veel! is na elke voeding nog een min of 45 wakker en slaapt dan meestal weer tot de volgende voeding (3 uurtjes) al merk ik nu wel dat ze langzaam aan iets minder gaat slapen, wel lekker dat ze zoveel slaapt! heb dan een vrolijk tevreden meisje, ze heeft haar slaapjes echt nodig anders is ze poeppie chagarijnig hi hi
Hi Hilal, Kindjes hebben een slaapritme van 30 - 45 minuten. Het ziet er naar uit dat jouw meisje nog moet leren om als ze een beetje wakker wordt weer in slaap te vallen. Probeer haar eens niet op te pakken maar alleen even te troosten (aai over de bol, misschien een speentje?).. Het kan even oefenen zijn maar in principe kan een kindje leren toch nog even verder te slapen. Ik snap wel dat je nergens aan toe komt.. maar zo te horen kan ze zichzelf ook al aardig vermaken. Ik zou oppassen met op schoot in slaap vallen, daar kan ze snel aan wennen. Je kan haar natuurlijk wel op schoot lekker rustig krijgen en dan nog wakker in bedje leggen.. blijf er even bij.. Hand op het hoofdje of op de buik dan weet ze dat je er nog bent. Sterkte ermee
doen wij ook ja, want ook hier overdag na een min of 45 wakker, dan een keer het speentje geven en dan valt ze vaak wel weer in slaap (kan best 20 min duren weten we nu!) en dan slaapt ze weer lekker een uurtje door!
Je kindje slaapt indd weinig maar dat is volgens mij niet zo abnormaal, duurt het al lang dat ze weinig slaapt? Het kan best een fase zijn, misschien dat ze na enkele dagen/weken plots wel meer slaapt. Veel succes!
hier precies zo... vind het wat zwaar, omdat je amper aan jezelf toe komt, maar het is ook wel fijn dat ze daarna snachts goed slaapt (oke, paar keer speentje geven, maar toch)
Ik ben het eens met ElleNY. Ze wordt wakker na een slaapcyclus en heeft moeite met het in slaap vallen voor haar volgende slaapcyclus. Ik zou bij het CB eens vragen naar de boekjes van Ria Blom. Zij heeft hele nuttige tips over rust, ritme en regelmaat. Hebben ons enorm geholpen om het slaapgedrag van Sara aan te passen. Zij slaapt nu na het spelen altijd tot aan de volgende fles. Moet haar soms zelfs wakker maken