Keel en neusamandelen verwijderen en buisjes zetten

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by taartje, Aug 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. taartje

taartje Bekend lid

May 6, 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Hallo allemaal,
    Onze zoon van twee krijgt over een paar weken buisjes en zijn keel en neusamandelen gaan eruit,
    Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie kindjes is gegaan, en vooral naar het herstel,
    Benn zelf best gespannen hiervoor,
    Gr. Taart.

2. Smitje

Smitje Bekend lid

Oct 30, 2012
    512
    41
    28
    Female
    Hoi Taart,

Ons manneke krijgt maandag buisjes. Ik wil je wel laten weten hoe dat gegaan is. Waar ben je gespannen voor? Ik vind zelf de narcose vervelend voor hem, hopelijk is hij na het wakkeer worden niet te misselijk of verward. Maar de zullen zien. Volgens mij hebben de meeste kindjes er een dag last van en dan gaat het schijnbaar wel weer.

Groetjes!

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Enkel buisjes stelt weinig voor, al kan je van de narcose natuurlijk wel last hebben, maar zelfs dat hoeft niet. :) Neus- en vooral keelamandelen zijn vervelender, de narcose duurt dan langer en ook het herstel duurt (een stuk) langer. Met amandelen heb ik zelf geen ervaring, maar een goede tip vond ik wel om je kind geen hele lichte pyjama aan te trekken ivm het bloeden. Buisjes heb ik wel ervaring mee...mijn dochter 'mag' over een paar weken voor de derde keer. De vorige keren had ze gelukkig amper ergens last van en stond ze amper een half uur nadat ze.wakker werd alweer in de speelkamer. De laatste keer waren we voor 12 uur alweer thuis.Hopelijk gaat het dit keer net zo.

4. Kersenvlaai

Apr 21, 2014
    71
    0
    6
    Onze dochter was 1.5 haar toen ze buisjes kreeg en dr neusamandel werd geknipt. Ze was even boos toen ze uit de narcose kwam en voordat ze de narcose in ging. Dezelfde middag heeft ze gewoon gegeten en vrolijk gespeeld. Keelamandelen geen ervaring mee. Sterkte!

Share This Page