Hi meiden, Ik heel erg veel last van hoofdpijn, eigenlijk 24u per dag. Dit is sinds mijn zwangerschap. Na een week of 12 ging het weg toen ik ook begon met Floradix. Daar ben ik later mee gestopt en toen ging het goed. Nu sinds ruim2 weken is de pijn terug en hevig ook. Ik ben weer begonnen met Floradix, maar het helpt maar weinig. Ik werk 3 dagen van 9uur, achter een computer, maar het is vreselijk vermoeiend. Ik kom de dag niet door zonder minstens 3 paracetamols. Thuis heb ik er ook last van maar op het werk krijg ik er ook duizelingen bij. Ik drink voldoende water, het maakt niet uit of ik een lange of korte nacht maak, rook en drink uiteraard niet en mijn bloeddruk is goed. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Vooruitzicht dat ik nog zo ruim 20 weken door moet maken me hopeloos... Mijn eerste zwangerschap had ik hier helemaal geen last van! Ik heb een afspraak maken bij mijn therapeut voor een goede massage en laat van het weekend mijn ogen opmeten. Heeft iemand dit ook? En nog tips voor me? Ben een beetje radeloos nu... Lisszy
Wat vervelend joh! Kan je niet even je verloskundige of huisarts bellen met dit verhaal? Misschien weten zij waar het van komt en of je er wat aan kan doen...
Ik heb inderdaad al even contact gehad met mijn vk, die zegt dat aangezien mijn bloeddruk goed is, er weinig tegen te doen is. Volgens haar zijn er sommige vrouwen die tijdens hun zwangerschap opeens last hebben van hevige hoofdpijn en dat dat pas verdwijnt na de bavalling! Pfff. Ik moet er niet aan denken! Er is verder geen medicatie voor mij omdat ik zwanger ben. Maar ik moet zeggen dat paracetamol slikken al niet goed voelt, ookal weet ik dat het geen kwaad kan...
Wat vervelend meis! Ik weet wel dat je ogen achteruit kunnen gaan in de zwangersschap en dat het dan later weer bijtrekt.. Ik heb ook nu een bril moeten nemen omdat ik anders hoofdpijn krijg.. Gebruik hem alleen bijna nooit (heel dom) Zou het ook even voorleggen bij je HA of VK hoor..
Ik heb vanaf week 10 in mijn zwangerschap heel veel hoofdpijn gehad. De dag doorkomen op mijn werk lukte nét met een paar paracetemol. 's Avonds thuis deed ik verder niets, in t weekend ook vaak last van dus ook veel op bed. Maar bij mij is het gelukkig verdwenen, werd langzaam minder vanaf ongeveer 25 weken zwangerschap. Af en toe een dag zonder hoofdpijn of weinig hoofdpijn. En bij 28/29 weken dacht ik: huh: mijn hoofdpijn daar heb ik eigenlijk zo weinig last nog van, heerlijk! ik hoop dat het snel minder is bij je!
Hier hetzelfde, vannacht ook weer het bed uit om half 4 voor een paracetamol. Vaak heb ik het een dag of 4 aan 1 stuk door (para helpt niet, dus neem ik ze ook maar minder) Probeer maar zo rustig mogelijk aan te doen, en moet zeggen dat het nu iets minder is. Zelf heb ik al lenzen, en zonder ze heb ik er nog last van. Denk eigenlijk dat we er weinig aan kunnen doen. en hopen dat het over gaat.
Hmm, is dat zo? Ik meende ook al dat m'n ogen achteruit waren gegaan, maar had nog geen link gelegd met mjin zwangerschap. Loop nu eigenlijk bijna de hele dag met m'n bril op. (eerst alleen 's avonds) En wilde straks toch m'n ogen weer eens laten opmeten (is overigens ook alweer 2,5 jaar geleden..) En als het nodig is meteen een nieuwe kopen. Maar goed, is dat wel verstandig nu?? @ TS: Ik weet ook niet goed wat je kunt doen, geen andere tips voor je. Neem in ieder geval op tijd je rust!
Meiden, dank voor jullie reacties! @schaapje84 Oh, jij hebt er dus ook last van. Ik zie dat je ook nog een kleintje erbij hebt? Ik dacht dat dat er misschine ook wel mee te maken heeft. Ik kan nu natuurlijk niet even plat wanneer ik wil. Ik ben altijd druk met onze kleine meid en afhankelijk van haar middagdutje! Heb jij dat ook? Het is moeilijk te zeggen waar het vandaan komt, de pijn zit voornamelijk tussen mijn slapen. Maar dinsdag heb ik een afspraak staan bij mijn therapeute. Hopelijk gaat dat helpen. Ook moet ik dinsdag weer naar de vk en ik zal het nogmaals aangeven. Maar als ik jullie reacties zo lees, vrees ik toch dat dit erbij hoort. Alleen maar hopen dus dat het in de loop van de zwangerschap wat afneemt want ik wil zo graag optimaal genieten, gaat alleen wel wat moeilijk nu.
Heb inderdaad ook een kleintje rondkruipen, ze is nu bijna 11 maanden. En moet bekennen dat het dan ook echt vermoeiend is op zulke dagen met hoofdpijn. Zit bij mij ook tussen beide slapen, doe je de vingers er op, dan voel je het bonken. Maar ook achter in de nek. Soms is het een aantal dagen dat het niet heel hard is, maar wel aanwezig, bij elke snelle beweging/ inspanning komt hij even hard en zakt dan weer weg, ook als ik snel op sta. Tevens 3 x gehad dat ik bijna flauw ging vallen (dit voel ik wel aankomen) mijn bloeddruk is trouwens nog niet gechekt bij de vlos, maar ik moet bijna weer. Het bloedonderzoek was wel goed (neem ik aan, heb niets gehoord) Maar wat denk ik echt erg meespeelt, is het druk hebben, in ons geval een kleintje er bij, onze meid is niet echt een slapert, ze heeft nu al bijna heel de week zelfs geen ochtend slaapje gehad, zelf probeer ik nog een beetje te slapen als ze haar slaapje doet, s ochtends wil dat dus echt niet lukken. Ze zit ook echt geen seconde stil of rustig en is echt overal in huis te bekennen, wel heerlijk om te zien. Het geluk voor mij is dat we eigen baas zijn, en ik niet noodzakelijk aanwezig hoef te zijn, wel moet ik de boekhouding doen en een aantal zaken en bestellingen regelen. Nu probeer ik maar zodra mn buik nog iets groter is om tijdens haar middagdutje te gaan slapen. Zag wel dat die van jou iets ouder is, misschien heb je geen ochtend dutje meer, rust lekker in de middag, laat je huis houdwerk/klusjes die je toen gepland had liggen (hoe moelijk dit ook soms is) denk dat ik het zelf ook maar meer moet doen, straks hebben we alle energie heel erg nodig, maar wel hopen dat deze verschrikkelijke hoofdpijn snel weg gaat!
Tja dit noemen ze nou zwangerschapsmigraine. Heel vervelend. Ik heb er ook met vlagen last van, helaas hoort het erbij...