hoihoi, in december komt prulleke 2 ons gezelschap houden. En natuurlijk gaat ze borstvoeding krijgen, en dat gaat vanaf dag 1 supergoed! (positieve instelling is het halve werk he??). Maar nu las ik bij de tips voor de grote zus dat ze terug kunnen vallen in babygedrag. Dus ook weer bij mama willen liggen en ook eens een flesje willen. maar flesjes komen er hier NIET in! (wederom, de instelling is het halve werk he..) zou het kunnen dat ze ook aan de borst wil? Ze heeft dat vanaf 4 maanden niet meer gedaan, dus zal het niet kunnen. Maar hoe ga ik hier mee om? Doen alsof? Dus lekker laten kroelen op mn blote borst? Of afhouden? Dus... wie heeft er tips? Ik wil me dit keer goed voorbereiden op alles omtrent bv! Liefss, taliaa
Ik had de instelling: ik zie wel hoe Ruben zich gaat gedragen. Wonderbaarlijk gaat het super! Hij wordt er eigenlijk niet anders van Ik zorg wel altijd dat hij drinken en soms iets te eten heeft (en check de kamer of hij ergens om kan gaan zitten mauwen haha) maar wat ik al zeg, ik kan altijd rustig voeden. Ik hoop dat jouw meisje je ook gewoon lekker laat voeden! Elmo
Geen ervaring maar mij lijkt het niet zo'n goed idee om je oudste kindje van je borst weg te houden. Zou haar gewoon lekker laten doen, kijken, misschien proberen te drinken (zal ze wss niet kunnen maar als ze het wil, is er m.i. niets mis mee),... Ik hoop dat je deze zo lang BV kan geven als je zelf wilt!
Hier wilde mijn dochter heel even de tepel in de mond op dag 2 maar begreep er niks van, ook heeft ze 2 keer heel fijn in mijn tepel geknepen (autch!). Verder wil ze nu gewoon naast ons zitten met haar eigen drinken, de borst vind ze niet echt intressant meer.
Hier ook eens een poging laten doen. Het puntje van zijn tong raakte mij net, toen stopte hij al giechelend..was voor baby's...vond hij zelf.
Pop de fles laten geven? Zie dat wel bij een vriendin van mij dat dat echt werkt; zo met z'n "vieren" op de bank!
Ik heb mijn zoontje laten helpen. Doekje aangeven. Helpen met boertje doen etc etc. Dat vond hij allemaal prachtig. Zelf heeft hij nooit interesse getoond in de borst maar wie weet was dat wel gebeurd als ik langer bv had gegeven. Verder heb ik mijn zoontje zoveel mogelijk met rust gelaten als hij gewoon rustig zat te spelen. Voor hem een rust moment en voor mij en de baby ook. Als hij dan kwam kijken of iets dergelijks dan mocht hij op zijn manier 'helpen'. Ik moet zeggen dat ik het niet erg relaxt vond; bv geven met een rondrennende dreumes / peuter maar dat zegt meer over mij dan over het principe.
hier net als bij cygnet: dreumes had geen interesse om zelf te drinken maar wel om te helpen. Als de baby huilt zegt ie: 'drinken' en wijst ie naar m'n borsten. Ik vond het ook niet relaxed met een dreumes erbij te voeden. Hij wil dan persee extra aandacht en gaat dreinen. Ook als de baby lekker in slaap viel kwam hij aanrennen of gillen en schrok de baby wakker. Ik moest echt even zoeken naar een goede manier. niet te veel zorgen maken, je vindt vast je eigen weg hierin.
thnx voor de reacties! (sorry, was op vakantie) we zien het ook wel. Idd een pop ofzo.... nou, ik ga maar duimen dat de bv gaat lukken!
Taliaa, Seth vind het erg interessant als Kai bij me drinkt, maar het is niet zo dat hij dan ook ineens mijn borst wil ofzo! Hij komt even kijken, zegt dan baby trinken, lacht een keer en gaat weer spelen. Dus gewoon even aanzien hoe het gaat, denk dat Isa het wel prima vind hoor!
Hihi, dat schoot ook mij te binnen toen ik ZG's post las Foei, ZG! Verder had mijn moeder voor ons een speciale tas met speelgoed, waar alleen mee gespeeld mocht worden als zij zat te voeden. En je kunt natuurlijk ook heerlijk een dvd-tje aan zetten, of een boekje voorlezen, dat soort dingen... Ik zou zelf wel laten proberen: ze zal er niets uitkrijgen en dan is het ws wel klaar met de belangstelling, terwijl als je het gaat afhouden, het juist interessant zal worden en dan wordt dat voedingsbodem voor aandacht vragen en/of vervelend gedrag
O, en juist die eerste periode is het nieuwe brusje natuurlijk nog wel zo klein dat je tijdens het voeden ook nog wel even op kunt staan... was mijn ervaring tenminste bij Thirza, (en die was 4,3 kilo en 53 cm en zelfs dan kon ik wel even opstaan (om de telefoon op te pakken in mijn geval ).
kan niet wachten tot ik weer gewoon op kan staan maar ff serieus, het komt vast goed! Het is gewoon net ff wat anders met 2 kids..
tis even googelen ja vond ik zelf.. de mijne ging in het begin ondeugend doen wanneer de de kleine ging voeden.. had daarna een tas met speciale speeltjes voor alleen tijdens het voeden en toen ging het prima. Julian werd 8 maanden na de laatste voeding van Dean geboren en doe vond het natuurlijk wel interesant. Ook hij ging met zijn mondje er naar toe maar echt drinken.. nee dat deed hij niet. Geef hem wel eens wat uit een beker als ik over heb zeg maar.. dat vind hij lekker.