Schuimrubber in opknap-wiegje

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door summeroffspring, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. summeroffspring

10 jul 2015
    22
    0
    0
    VWO
    Noord Holland
    Ik heb een heel schattig (oud) wiegje waar ik helemaal verliefd op ben. Voor ik er aan begin om het op te knappen: de binnenkant is van een soort gevlochten ijzerdraad en er moet dus nieuwe bekleding in. Ik denk zelf aan schuimrubber voor de bodem en de randen en dat dan natuurlijk wel met mooie stof afgewerkt. Maar is er iets waar ik op moet letten? Komen er geen vieze of giftige dampen uit bepaalde soorten schuimrubber?

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik denk dat je eerder na moet denken of een wiegde met beklede zijkanten wel veilig is voor je kindje. Als ze met hun gezichtje tegen de zijkant komen en niet meer kunnen wegdraaien kunnen ze stikken. Een open wieg met spijltjes bijvoorbeeld is veel veiliger.

3. summeroffspring

10 jul 2015
    22
    0
    0
    VWO
    Noord Holland
    Right!

De wiegjes van mijn broertje en zusje hadden ook geen spijltjes dus ik heb daar nooit over nagedacht! Thanks!

4. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hallo!

Het is belangrijk het zg koudschuim te gebruiken met een soortelijk gewicht tussen de 20 en 25.
    Wanneer je dit googelt vind je vast een verkooppunt voor dit schuimrubber :)...

En spijltjes en afdekking aan de zijkant; wij hebben die er ook afgehaald, zodat het 'open' is.

Fröbel ze ;)!

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Enkel een laagje stof kan wel volgens mij maar het mag niet gevoerd zijn. Ik ga mijn eigen wieg opnieuw bekleden en er een nieuwe matras voor kopen.

Deel Deze Pagina