cyclus op gang na mk?

Discussion in 'Miskraam' started by zusje84, Dec 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zusje84

zusje84 Bekend lid

Dec 6, 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Volgens mij heb ik een mk.
    Vanaf wanneer moet ik dan weer gaan tellen met mijn cyclus?
    Na mijn curettage, moest ik vanaf de dag van curettage tellen en dit klopte als een bus.

2. Liana84

Liana84 VIP lid

Jun 11, 2014
    6,243
    1,767
    113
    Female
    Zwolle
    Ik ben gaan tellen vanaf de eerste dag dat ik helderrood bloed verloor. Bij mijn curettage heb ik ook de dag van de ingreep als eerste dag geteld. Klopte niet helemaal, maar zatcwel aardig in de buurt.

Sterkte!

3. zusje84

zusje84 Bekend lid

Dec 6, 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Dank je.
    Met mijn curettage ben ik ook gaan tellen vanaf de dag van de ingreep, dit klopte.
    Maar aangezien het nu vanzelf gebeurt, vind ik het lastig om te bepalen.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Bij mij klopte dit totaal niet. Ik ben na een week of 10 pas weer ongi geworden.. Nu hoop ik dat mijn cyclus weer normaal is

5. Liana84

Liana84 VIP lid

Jun 11, 2014
    6,243
    1,767
    113
    Female
    Zwolle
    Is ook lastig. Daarom ben ik begonnen met tellen op de eerste dag dat ik rood bloed verloor.

6. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik ben de eerste keer ook gaan tellen op de dag dat ik veel helderrood bloed verloor. Ik werd exact 29 dagen later, zoals altijd, weer ongesteld.

Nu 4 dgn geleden weer een vmk, ik pak maar weer die dag dat ik ineens heel veel bloed verloor als eerste dag. Hopelijk pakt mijn lichaam de cyclus direct weer op, net zoals de vorige keer.

7. kleineM

kleineM Fanatiek lid

Oct 7, 2014
    3,215
    1,516
    113
    Ik heb een aanvullende vraag. Ik was vrij snel zwanger en heb geen ervaringen met ovulatietesten etc. Ik ben afgelopen donderdag gecuretteerd (kindje gestopt bij 9,5 ik was 11 december 12,5). Gelukkig heb ik nu al hier geleerd dat 11 december dus mijn 1e dag is van mijn nieuwe cyclus.

Maar wat zijn nog meer slimme tips? Als ik bijvoorbeeld nu zou testen met een zwangerschapstest: zou die nog positief geven? Is het handig dat te doen totdat ze wit zijn? En als 11 december minn eerste dag was, zou ik dan over een kleine twee weken ovulatietesten kunnen doen?

Ik hoop dat jullie me willen helpen. Ik vind dat tellen zooo ingewikkeld en ben nu natuurlijk ook erg verdrietig. Maar mijn vriend en ik willen zo graag doorgaan voor een neiuwe uk

8. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    @Kleinem, ik heb beide keren een cyclus afgewacht om te kijken of dit enigszins als voorheen verliep ( ook wilde ik weten of het bloeden in de eerstvolgende ms normaal was). Maar dit is natuurlijk ieder voor zich.
    Ik weet niet hoe het met jouw afscheiding staat, maar daar kan ik altijd heel duidelijk aan zien dat de vruchtbare periode eraan komt. Vanaf het moment dat de afscheiding wat meer slijmerig werd heb ik af en toe ovulatietesten gebruikt, dit was meer een bevestiging. Misschien zou je het zo kunnen proberen?

9. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    KleineM, ik zit met precies hetzelfde! Weet ook niet zo goed wat ik nu moet doen, wil graag met ovutesten beginnen, maar weet niet zo goed wanneer. Aan mijn slijm kan ik meestal niet echt iets zien. Wel heb ik vaak buikpijn rond mijn vermoedelijke eisprong.

Bij mijn vorige mk heb ik in de ronde erna niets gemerkt van een eventuele eisprong. Heb ook ooit gelezen dat je direct na een mk soms niet eens een eisprong hebt. Dus dan zouden ovutesten ook overbodig zijn. Denk dat ik het maar gewoon af en toe gezellig ga maken met manlief en dan zien we wel wat er gebeurt.

Als je zeker wil weten of het hcg uit je lijf is kun je inderdaad een testje doen. Als die nog niet helemaal wit is, over een paar dagen weer herhalen. Bij mij was mijn test al zo goed als wit op dezelfde dag als dat ik de echo kreeg waarop bleek dat mijn baarmoeder alweer helemaal leeg was.

10. kleineM

kleineM Fanatiek lid

Oct 7, 2014
    3,215
    1,516
    113
    Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan en die was helemaal wit. Dus ik ga ervan uit dat dat hormoon weg is en dat ik de kans krijg op een nieuwe cyclus. Heb maar eens ovulatietesten van de action gekocht. De vorige keer had ik een cyclus van 30 dagen dus dan zou je vanaf dag 13 kunnen gaan testen. Dat ga ik maar eens doen, gewoon om te kijken wat er gebeurt. Zo duur zijn ze gelukkig ook niet. En het idd maar gewoon gezellig maken (alhoewel ik nog tot as donderdag moet wachten. Ik moet 2 weken tot na de curettage wachten, jij niet?). Maandag belt de gyn om te vragen hoe alles gaat dus dan zal ik het ook nog even vragen.... spannend..

11. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

Dec 4, 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Ik moest een cyclus afwachten na 5 week werd ik weer ongi 6 week weer op contrope geweest gister was mijn nod volgens normale cyclus uitgaande maar is nog niks dus ik denk dat elk lichaam anders reageert this toch een ingreep waar je van moet herstellen en afwachten hoe je lichaam daar op reageert

12. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Tegen mij is niks gezegd over wachten met klussen. Heb het zelf voor de zekerheid nog telefonisch nagevraagd, de assistente is het toen gaan vragen aan de gyn en ik kreeg toen te horen dat er geen medische reden was om direct weer te proberen zwanger te worden. Mits ik niet meer heel erg bloedde.

Ik ga morgen beginnen met ovulatietesten, heb er een hele stapel aangeschaft bij Zwanger&Kids, ik hoop enorm dat er direct weer een eisprong is zodat we weer aan de slag kunnen!

13. liva87

liva87 Bekend lid

Mar 17, 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je kan zelfs al 10 dagen na miskraam eisprong krijgen maar.kan ook weken duren is per lichaam verschillend.

ik heb nu super negatieve test 9dagen na miskraam.
    ik tel vanaf mijn miskraam. Dan zou ik woensdag eisprong hebben.
    nu al rekbaar slijm en verhoogt libido. Dat zijn bij mij sterke voor tekenen. Ga morge een ovulatie test wagen. Spannend dames.

Share This Page