Informatie over koemelkallergie en voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Femmetje, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hoi, kan iemand mij aan wat meer info helpen? Mijn dochter heeft koemelkallergie. Nu ben ik een beetje aan het surfen geweest, maar ik kan niks vinden over hoe het bijv. over een paar maandjes moet als ze op vaste voeding mag overgaan.
    Mag ze de potjes groente en fruit dan wel gewoon hebben? Of naar welk bestandsdeel moet je op het potje letten of het er wel of niet in zit?
    En wat zijn nog meer dingen die ik haar dan niet mag geven? Want ikhoorde ook iets erover dat er in brood ook dingen zitten die ze dan niet mag? Maar wat is dan brood zonder dat bestandsdeel en waar haal je dat ik heb er nog nooit van gehoord?
    En bijvoorbeeld als je straks een tussendoortje wil geven van een lange vinger of iets dergelijks? Mag zoiets wel?
    Verder gaven wie altijd nutriton tegen het spugen. Mag ze dit wel of zit hier ook weer iets in wat niet mag?
    Of weet iemand een site of iets waar dit soort dingen allemaal op te vinden zijn? Ik kan niks vinden en heb zoals jullie lezen best een hoop vragen.
    Hoop dat iemand wat antwoorden heeft voor me! Groetjes Femke

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Bij het voedings centrum kan je info bestellen met het dieet voorschrift.
    Daar staan ook de de babyvoeding bij

Je kan het ook aan je dieetist vragen, maar de lijst van voedingscentrum vond ik het makkelijkste zo heb je gelijk alles ook voor als ze wat ouder word met tussendoortjes en dat soort dingen

3. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hoi bedankt voor je antwoord.
    Mijn dochter zit niet bij een dieetist dus ga ik even bij het voedingscentrum kijken. Nogmaals bedankt.

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hoi,

Let bij het kopen op de potjes met andijvie/spinazie en stampotten, ook de fruitpotjes met yoghurt, daar zit (vaak) melk in. Op elk potje staat trouwens achterop of er koemelk in zit.

Rijstebloem mag,
    Bambix groeiontbijt (= vanaf 6 maanden) mag, want dit moet je aanmaken met je eigen FV (of BV)
    Liga mag
    Blueband brood mag (is sowieso te koop bij de AH)

Vaak mogen de avondpapjes/biscuit papjes niet, omdat dat al met opvolgmelk is gemaakt en er alleen nog maar water bij hoeft..

Succes!

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Via je CB kan je een doorverwijzing krijgen naar een dietiste, daar kan je 4 gratis consulten krijgen, en dus begeleiding bij het introduceren van bijvoeding!

Hangt natuurlijk wel af van de kennis en ervaring van de dietiste, maar ik heb dit als erg fijn ervaren.

Van onze dietiste heb ik daarbij een heel duidelijk en handig document ontvangen, met de uitgebreide richtlijnen en alle informatie over het introduceren van bijvoeding. Als je je -email adres stuurt in een pb wil ik je het wel e-mailen, heb het laatst ook al eens ingescand voor een andere mama hier..

Deel Deze Pagina