Ik probeer het ff kort te houden. Ik heb altijd gewerkt, moest (gedwongen) weg omdat de eigenaar mij niet meer kon betalen maar omdat we vrienden zijn zijn we ook vriendschappelijk uit elkaar gegaan. Ik ben toen met mijn partner gaan varen waar mij ook een baan was aangeboden, dus ik ging verder ook niet echt op zoek naar ander werk maar leerde alvast de kneepjes van het vak. Maar het bedrijf kwam in financiele problemen dus dat feest ging niet door en mijn vriend moest ook weg en die heeft nu ander werk waar ik niet ook kan werken. Dus nu ben ik 13 weken zwanger, heb geen werk maar ook al die tijd geen ww aangevraagd ofzo en nu wordt er gezegd dat dat niet meer kan, of dat ik zelf ben weggegaan (maar ik MOEST weg) Ben dit nu wel aan het uitzoeken. We hebben het dus erg krapjes, zo erg dat ik net een basis verzekering kan betalen, maar hier wordt dus echt NIKS vergoed Nu heb ik ontzettend pijn in mn rug, zo erg dat ik er voor naar de huisarts ben gegaan die mijn zwangerschaps zwemmen aan raadde (wat ik dus niet kan betalen) en fysio wordt ook niet vergoed en kan ik dus ook niet betalen. daarbij heb ik ook nog andere klachten waardoor het alleen maar moeilijker wordt een baan te vinden en tot op heden dus ook niks gevonden. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik zit met tranen in mijn ogen omdat ik bang ben dat ik mijn kind helemaal geen fijn leven kan geven! en ik verrek van de pijn waar ik dus ook niks aan kan doen het is ook nog eens de eerste keer dat ik op mezelf woon dus alles is nieuw en mijn vriend heeft ook nog eens schulden uit zn verleden waardoor die ons samen dus amper kan onderhouden. wie o wie heeft een tip voor mij waardoor ik weer wat verder kan komen? ik snap er soms ook gewoon geen bal van allemaal.
Ik weet niet waar je woont maar als je in Den Haag woont, zou ik naar de A&I balie gaan en dit aangeven. Zij kunnen een sociaal casemanager inschakelen en dan jou helpen.
Kwa werk heb ik al op vanalles gesoliciteerd krijg gewoon niks er van te horen, zelfs de callcentrums niet ik blijf wel soliciteren hoor dat wel ik woon in dordrecht (sinds kort) wat namelijk ook zo was was dat toen we van het schip af moesten (binnen 14 dagen) waar we woonde!!! (met allerlei huisdieren) we op straat stonden en NIEMAND een woning voor ons had! en we NERGENS recht op hadden blijkbaar... We hebben toen heel veel geld uit moeten geven aan tijdelijke woningen omdat we dus geen dak boven ons hoofd hadden hoe belachelijk dat ook klinkt voor nederland waar dat niet zou moeten kunnen...
kan je oude baas niet voor je informeren bij de ww. Mischien zeggen dat hij niet precies wist hoe het zat. Ik ben samen met 3 collegas ontslagen. Naar mijn weten moest je baas een ontslag vergunning aanvragen want hij moet wel kunnen aantonen dat het financieel niet meer kan. Mijn baas heeft dit ook gedaan en het verteld toen hij dat had aangevraagd. Wij konden toen uit verschillende opties kiezen. Ik heb toen gekozen voor ontslag met wederzijdse instemming hij heeft toen mijn ww en dergelijke samen met mij aangevraagd. Dus misschien dat hij een goed woordje kan doen voor jou omdat hij je eigenlijk niet goed geinformeerd heeft zodat je alsnog recht hebt op ww. Ik hoop dat je ergens terecht kan met je problemen. Kun je ook niet bij de gemeente terecht of verdient je man boven het minimum? Lijkt me sterk gezien je verhaal. En wat betreft de woningen mischien onderverhuur of iets dergelijks. Of mischien een stacaravan of chalet hoor je wel vaker dat mensen dat als noodoplossing gebruiken. In ieder geval veel succes en sterkte met de situatie gewenst
allereerst heel veel sterkte meid. Lijkt me geen makkelijke situatie. Zou als ik jou was ook inderdaad evt samen met je vriend een persoonlijk gesprek bij het uwv/gemeente/sociale dienst of wat dan ook aanvragen. Weet niet of je papieren hebt van vorige werkgevers waarom je weg moest of dat hun dat kunnen opstellen zodat je dat kan laten zien. Verder kijken of je voor subsidies in aanmerking kan komen zodat je aan een sociaal minimum komt te zitten. Ik heb er niet heel veel verstand van maar lijkt me verstandig eerst dit te regelen, ook ivm je zwangerschap zodat je wel gewoon daar alle benodigde kosten voor kunt betalen met betrekking tot prenatale zorg enz. En misschien een hele stomme tip of niet ik weet niet of het je kan helpen maar probeer eens een warme kruik of iets dergelijks tegen je rug aan te houden, misschien verlicht het iets de pijn. Vraag desnoods aan je vriend of hij je wat wil masseren als dat wat verlicht.
Bedankt voor de reacties! Ik zal eens aan mn ex baas navragen of hij dit nog kan doen want volgens mij is er enkel bekend dat IK weg ben gegaan en daar verder geen reden bij... ik zal morgen het UWV is bellen om te kijken of we daar terecht kunnen en ik zal die kruik ook ff proberen! Bedankt!
als je zo'n minimum inkomen hebt krijg je toch zorg toeslag en huursubsidie.. ik weet dat huisdier veel troost en liefde kunnen bieden maar ook veel kosten.... misschien kan je voor een aantal huisdieren een ander goed thuis vinden. verder zou ik lekker verder solliciteren want ook al ben je zwanger ze mogen je niet weigeren en je kan gewoon werken met 13 weken toch? voor zover ik weet wordt er veel in een basis verzekering vergoed hoor maar zwemmen en bv fitness voor zwanger valt er inderdaad buiten. ik zou in je achterhoofd houden dat kinderen gewoon naast de basis behoefte als voeding en luiers gewoon heel veel liefde nodig heeft en dat kost niks! succes Hellen
Kraamzorge wordt ook niet volledig vergoed en fysio bijvoorbeeld ook niet, dat vind ik toch wel iets belangrijks aangezien ik in het verleden wel fysio heb gehad en ook echt niet zonder had gekund (was toen nog verzekerd via mijn ouders) en idd ze mogen je niet weigeren omdat je zwanger bent, maar dan verzinnen ze wel wat anders heb ook geen rijbewijs en das ook een flink struikelblok. Mn dieren zou ik echt niet weg kunnen doen, ik denk dat het niet zo goed voor mn kindje zal zijn als ik depressief wordt... Ik heb in het verleden wat dingen meegemaakt waardoor ik heel erg onzeker ben geworden en de simpelste dingen zoals een telefoontje plegen voor mij al een groot struikelblok zijn... oja en zorgtoeslag krijg ik wel maar voor huursubsidie verdient mijn vriend te veel (schulden kijken ze niet naar)
Hey meid, helaas heb ik in dezelfde situatie gezeten (en woon ook in Dordrecht) Bedrijven mogen je niet weigeren...maar dit zullen ze echt wel doen hoor! Ze verzinnen wel iets! Het UWV hier in Dordt heb je ook niet veel aan (tenminste ik niet) Qua werkbegeleiding dan. Je kan wel bellen om advies enzo. Heel veel succes meid! Oww....en je bent trouwens nie verplicht te melden dat je zwanger bengt in een sollicitatie heh?! Ze mogen er wettelijk gezien ook niet naar vragen!
Jeetje,wat een toestand. Heeft je vriend al eens aan Schuldsanering gedacht? Jij zou ook zittend werk kunnen proberen. Ik hoop dat er gauw betere tijden komen voor jullie en dat je je zwangerschap verder onbezorgd kan uitdragen. Sterkte!
Oke meid, nu even de schouders eronder, alleen met zelfmedelijden red je het dus niet.!!! Dit zeg ik niet om je te kwetsen maar je zult nu keuzes moeten maken en acties moeten ondernemen om vooruit te komen en niet verder de problemen in. Morgen bel je allereerst het UWV op 0900-9294 je vraagt daar wat je rechten zijn. Als je ontslag korter als 6 mnd geleden is heb je evt recht op ww dit kun je aanvragen op www.werk.nl Staan jullie op hetzelfde adres ingeschreven?? zoja dan zul je moeten aanmelden voor schuldsanering bij de stadsbank als jullie er niet uitkomen. Blijf solliciteren naar een baan, kijk ook hiervoor eens op www.werk.nl en ga morgen alle uitzendbureau's af in je omgeving en schrijf je in. Praat niet over je zwangerschap is nu nog niet verplicht. Dus schouders eronder en ACTIE anders worden de problemen alleen maar erger... Alleen medelijden ontvangen helpt je nu gewoon niet verder oke!!
Nou even een update contact gehad met het uwv, en met de sociale dienst. zolang mijn vriend niet onder de 1300 netto per maand verdiend ongeacht schulden daar kijken ze niet naar hebben wij nergens recht op! Omdat ik mn evt uitkering niet 6 weken na mn ontslag heb aangevraagd heb ik er Geen recht op met andere woorden, ik heb nergens recht op en moet maar zien hoe ik het allemaal doe, maar dat ik straks mn verzekering niet eens meer kan betalen en dan ook nog met een kleintje zit dat kan ze allemaal niks schelen... vanmiddag maar weer is wat uitzendbureaus langs, kijken of die iig tijdelijk iets voor me hebben...