informatie over miskramen

Discussion in 'Miskraam' started by MeFlower, Oct 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

Ik lees zo over het forum heen, en op internet heel erg veel miskramen die specifiek vooral zo in en op de 8ste week vallen. ( ook erbuiten uiteraard maar het valt op dat die 8 weken zo magisch gaat lijken)

Iemand enig idee waarom ? Of zijn er mensen in Belgie geweest bij klinieken of in Duitsland waar ze hiervoor verklaringen hebben gegeven?

2. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik weet niet of het klopt maar heb wel eens gehoord dat rond die tijd de placenta het gaat overnemen van de dooierzak en dat daarbij veel dingen zijn "aangelegd".

Mijn vk zei wel dat de 3 maanden grens van vroeger was omdat je toen geen echo's waren en de mk die nu een MA zijn dan ook meestal wel op gang waren gekomen.

Vanwaar je vraag?

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    Geen idee ik heb ze allemaal rond een andere week gehad.

4. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,482
    5,842
    113
    Ik vraag mij af in hoeverre het echt misgaat bij 8 weken, dit weet je pas als je al vroeg een echo hebt in de zwangerschap. De meeste echo's zijn volgens mij pas rond de termijn van 8 weken toch? Dat zou betekenen dat het niet perse rond die termijn misgaat maar dat vrouwen er dan pas achter komen.

Volgens mij neemt de placenta het trouwens geleidelijk aan over en verschrompelt het dooierzakje gewoon. De placenta doet het volgens mij helemaal zelf vanaf 10-12 weken? Dus ik denk niet dat het echt daarmee te maken heeft ondanks dat ook dat weer een cruciaal punt is in de zwangerschap.

5. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

Mar 4, 2015
    2,054
    955
    113
    Heel vaak gaat het rond 6 weken mis, het hartje gaat niet kloppen, maar veel mensen hebben dan nog geen echo en als dat wel zo is, en er is nog weinig te zien, willen ze je 2 weken later terug zien. Dat is dus 8 weken.

6. LianneE

LianneE Niet meer actief

Dat was bij mij zo bij mijn MA. Hartje was nooit gaan kloppen. Pasgezien op de eerste echo.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Idd meestal gaat t mis rond 6 weken. Dat is het meest cruciale het hartje gaat kloppen!
    Mocht dit niet zo zijn gaat t lichaam t afstoten. Bij de een gebeurd dit snel bij de ander langzaam of niet. Gemiddeld zal dit bij 8 weken zijn en dan is er meestal nog geen echo gedaan.
    Ik ken eerlijk gezegd de 8 weken niet piek in miskramen...
    Vanaf 8 weken neemt de placenta steeds meer over van t dooierzakje maar dan heb je wel al een kloppend hartje..
    Hier iedere keer tussen 6&7 weken.

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    En nee in Gent kijken ze niet zo zeer naar de termijn waarop t misgaat. Alle onderzoeken zijn bij iedereen hetzelfde.

9. MeFlower

gezien ik bij mezelf wist ( vanwege 3 vroege echo's op 6,7 en 8 weken) dat ik 8+1 geweest ben en op 11 weken de echo geen kloppend hartje meer had. Daarna heb ik veel gelezen, en kom steeds meer dames tegen die op 8 weken nog een hartje hadden en vlak erna niet meer.. dus dat zette me aan het denken

10. MeFlower

bij mij niet. ik had 6 7 en 8 weken ( 8+1) nog een fanatiek kloppend hartje.
    Het wordt gezegd doe het niet maar je blijft eraan denken waar het fout is gegaan.. en het zal ongetwijfeld natuurlijke selectie zijn, maar als je meer en meer leest dat een vrouw zeker wel meermalen een MK kan hebben..
    ben ik daardoor steeds meer benieuwd geworden wat het dan is zo met die 8 weken grens. Ik heb idd ook gelezen en gehoord dat de placenta het steeds meer over gaat nemen maar verder dan dat nog niet gekomen op internet.

11. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ja ook dat lees je hier wel vaker.. ik heb daarom in mijn 2 gezonde zwangerschappen na mijn mk ook pas met 8 weken een echo gevraagd, omdat ik het idee had dat als het dan goed zit dat ook zo blijft (meestal).

Snap wel dat je naar antwoorden zoekt maar mijn gyn zei dat het meestal een foutje is in de eerste celdelingen.
    Probeer vertrouwen te hebben dat het volgende keer goed gaat.

12. Logan

Logan Niet meer actief

Ik herken dat gevoel heel erg. Na mijn miskramen had ik ook steeds de neiging om precies te weten wát er dan mis was gegaan. Ik heb een keer een bbz gehad en twee keer een spontane miskraam. Alledrie wel op een ander termijn overigens. Dit gaf ik ook aan bij de gynaecoloog en die reageerde heel cru, kom je nooit achter. Ik vond dat toen heel stom maar ze heeft wel gelijk. Al heb je daar nu niks aan. Sterkte! Ik vond het echt een lange nasleep hebben, probeer vooral van je af te praten/schrijven.

13. MeFlower

ja vind ik ook. want al ben ik best een nuchter iemand, het blijft als een zacht stemmetje ergens zeuren in het hoofd.. en gaande weg met lezen zie je steeds meer gelijkende verhalen.

Share This Page