Mijn zoontje is 5 maanden (en 1 week) en ik heb moeite met informatie vinden over voeding. Ik vraag bij het CB steeds bij elke afspraak wat hij mag eten en met welke regelmaat. Maar het werkt bij ons gewoon niet. Dus ik vraag me af, zijn er boeken/sites met voorbeeldschema's (van maand tot maand) van voeding? Mijn zoontje krijgt nu namelijk het volgende: 8:00 200 ml flesvoeding 10.00 fruithapje (half 4-maand potje) 12:00 200 ml flesvoeding 16:00 200 ml flesvoeding 18:00 groentehapje (half 4-maand potje) 20:00 200 ml flesvoeding met 3 schepjes 'mijn eerste papje' 11:30 100 ml flesvoeding Hij wil die laatste fles gewoon niet meer drinken. Maar mijn CB zegt dat ik pas vanaf 6 maanden naar 4 flessen mag. Het is echt drama om hem dan te laten drinken. Dus ik wil er eigenlijk gewoon mee stoppen. Zou het kwaad kunnen? Of is dat de tijd van 20:00 tot 8:00 tot de volgende voeding te lang? Ik vraag me ook af wanneer hij iets anders dan melk mag drinken (als diksap, water etc)? En wanneer mag ik hem een heel potje groente/fruithap geven? Hij vind het namelijk heerlijk en een half potje lijkt niet genoeg. Veel vragen heh? Maar ik voel me zo'n nitwit op dit gebied.
Mijn dochter zat met 4,5 maand op 4 flessen, wilde ook die 5e fles niet meer. Ik ben water en thee gaan geven toen ik die 5e fles niet meer gaf. Diksap met een maand of 6. En groente en fruit gewoon geven zoveel hij wil. Geef je een half groot potje of een half klein potje?
hoi mijn dochtertje is met 4 maanden naar 4 flessen gegaan 7.15 / 12 /16/2030 uur ze woog toen 6800 gram we geven een half potje fruit per dag
Hoi, Ik zou gewoon kijken naar je kleine, als hij zijn laatste fles niet meer wil nou dan niet, toch? Hij krijgt in ieder geval genoeg melk binnen op de dag dus dat is het probleem niet. Qua groente en fruit zou ik gewoon kijken wat hij wil, de ene keer zal hij een heel potje eten en de andere keer een half. Dus eigenlijk zijn beide adviezen hetzelfde: kijk naar je zoontje en handel daarnaar ( en naar je gevoel natuurlijk hihi) Het cb adviseert alleen maar en soms is het nuttig en soms niet. Suc6 Groetjes Kim
gewoon kijken naa rje kindje. Mijn zoontje zat met 3 en een halve maand op 4 flessen en hij is nu 6 maanden en moest van mijn CB naar 3 flessen en meer groente en fruit laten eten. Ieder bureau is anders maar he tis belangrijk dat je goed naa rje kindje kijkt. Jij weet t!
maar om antwoord te geven op je vragen: Ik zou de laatste fles weglaten en kijken wat je kindje doet. miss wordt hi jwakker om te eten maar miss slaapt hij ook lekker door. Van Fruit kan je best wat meer geven, miss lust je kindje wel een heel potje of smorgens een half potje en om een uurtje of 15.00 in de middag kan je de andere helft doen. Dixsap mag je vanaf 4 maanden geven maar goed aanlengen met water. Mijn zoontje zat met 5 en een halve maand op een heel potje fruit ( 100gram) en een heel potje groente (100gram). Daarnaast 4 flessen van 180/6 en over heel de dag 50cc diksap. water mag je kindje onbeperkt hebben. Je kan je kindje ook thee geven. Je mag je kindje gewoon fruit en groente geven als het maar niet tenkoste gaat van zijn flesvoeding dat is nu nog het belangrijkste. Als je kindje de 6 maanden bereikt wordt de bijvoeding belangrijk ( dat zeiden ze tegen mij). En k was vrij vroeg begonnen met fruit en groente (4 maanden), maar heb nu wel profijt dat hij goed van een lepel kan eten dus naar 3 flessen terug was geen probleem. Oja toen ik vertelde met (3 en een halve maand) dat hij nog maar 4 flessen kreeg vonden ze het wel weinig maar verder zeiden ze er niks over. Mijn zoontje was savonds niet wakker te krijgen en als ik hem wakker had voor een fles dan had ik een rot nacht. Dus heb hem geowon laten slapen. Ze hebben een weetje er voor: Iedere pond dat je kindje weegt mag het doorslapen zonder voeding. ( ivm de suikerspiegel). Lang verhaal he! Maar hoop dat je wat duidelijkheid hebt. Het CB heeft advies, maa rjij bent altijd nog degene die over je kindje beslist! Succes
Die laatste fles zou ik weg laten; je kindje wil m niet, je moet de kleine ervoor wakker maken, compleet zinloos, wat het cb dan ook zegt. Mijn cb zegt namelijk dat ze met 6 maanden naar 3 flessen kunnen/moeten, gaan we niet redden. In het algemeen zou ik zeggen: kijk naar waar je kindje behoefte aan heeft. Als hij een heel potje voor vanaf 4 maanden wil, kun je hem dat gewoon geven. Ander vocht zou ik even mee wachten tot hij 6 maanden is en er wat meer "regelmaat" in je schema zit en ipv Diksap zou je ook thee kunnen geven, zit geen suiker in. Succes, het is ook een gedoe allemaal!