Hallo dames, Ik heb lang getwijfeld of ik dit zou posten of niet. Maar heb toch de knoop doorgehakt om het wel te doen. Ik hoop dat er dames zijn die mijn verhaal herkennen. Zoek eigenlijk iemand om mee te kunnen praten aangezien het voor mensen in mijn omgeving moeilijk te begrijpen is. Het gaat over ons zoontje van 4,5 Ons zoontje ontwikkelde zich tot +/- hij 2 was normaal. Of beter gezegd volgens het boekje. Hij liep op bepaalde vlakken zelfs flink voor. Daarna kwam ineens een omslag en langzamerhand keerde hij zich steeds meer in zichzelf. Woordjes die hij kende, zei hij niet meer. Contact met hem maken ging moeizaam. Sinds een jaar gaat het weer met kleine stapjes beter en hij maakt steeds meer contact. Hij heeft een flinke taal/spraak achterstand en spreekt alleen in enkele woorden. Hij begrijpt wel alles wat je zegt. Hij kent het alfabet wel en kan ook opnoemen wat welke letter is. Ook kan hij tellen tot 20 en terugbellen. Verder heeft hij weinig concentratie vermogen en kan hij moeilijk stilzitten. Ook is hij nog niet zindelijk, daar begint hij nu pas een beetje mee.. Het is een pittig mannetje qua opvoeding Hij heeft bij de kinderarts gelopen, complete genetische screening gehad. Z'n oortjes zijn getest en hij heeft een paar x een medisch kinderpsycholoog gezien. Wbt de onderzoeken komt er niets uit. Nu hebben wij binnenkort een intake voor het mod. We hopen dat hij daar terecht kan zodat hij extra begeleiding kan krijgen. Hij voldoet namelijk niet aan de eisen om naar een schooltje te kunnen. Heeft iemand ervaring met een kindje op het mod? Of heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt met haar kind? Bedankt voor het lezen van dit enorme verhaal
Niet helemaal hetzelfde omdat N 3 is (volgende week eigenlijk ) we lopen nu bij het audiologisch centrum met meerdere onderzoeken. Hij heeft nu vve maar komt nog niet voldoende mee. Hier ook wel angstig voor straks de basisschool
Dreamcatcher, is er iets gebeurd wat de omslag zou kunnen verklaren van normale ontwikkeling tot ineens stagneren/achteruit gaan of is het in jullie ogen plotseling gegaan? Ik heb verder geen ervaring met een mod, maar hopelijk worden jullie snel verder geholpen. Ik lees hier vaak over Kentalis en audiologisch centrum die onderzoeken doen. Maar misshien zijn jullie dat stadium al voorbij.
Hier een traject doorlopen op de Kentalis en nu vroegbehandeling van 4 dagen per week op de Taaltrein en ik merk nu al verschil in een paar maanden. Ik maakte mij ook zorgen over de basisschool maar kinderen op de Taaltrein kunnen daar na hun vierde nog blijven wanneer de taal nog niet dusdanig goed is voor speciaal onderwijs gericht op taal of regulier basisonderwijs. Dit zorgt bij mij voor rust omdat mijn zoontje op de Taaltrein kan blijven totdat zijn taal goed genoeg voor de basisonderwijs is.
Ik neem aan cluster 2 dat geadviseerd wrod Wat jij beschrijft heeft ons zoontje ook voor meer info kan je me een pb sturen zet dit liever niet zo op het forum ivm herkenning
Bedankt voor alle reacties allemaal. Het stadia van onderzoeken zijn we inderdaad al doorheen. En voor zover ze kunnen zien mankeert er verder vrij weinig aan hem. Een echte iq meting is er niet omdat z'n concentratie nog wat te beperkt is. Maar omdat hij alles begrijpt, opdrachtjes kan uitvoeren en koppelingen maakt, maken wij ons daar niet echt zorgen over.
@beoordeling Helaas niets waarvan wij denken dat de verandering in ontwikkeling zou kunnen verklaren @miracle Hoe is jullie kindje daar terecht gekomen? Wij hebben wel Vaker gehoord van de taaltrein en ook geprobeerd contact te leggen maar zij gaven aan dat ons zoontje te oud is. De school waar de taaltrein hier in het noorden aan verbonden is, hebben zelfs nooit gereageerd op onze berichten. Toen heeft mijn contactpersoon navraag gedaan bij de school en is ons verteld dat er een iq test aanwezig moet zijn voordat zij kindjes aannemen op school