Hallo, Even een vraagje. Bij mijn zoontje ging de borstvoeding niet zo heel goed. Ik had in het begin heel veel melk, waardoor hij overspoeld werd en hij was ook te vroeg geboren en had niet heel veel kracht om zelf te drinken. Hij is ook opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege spugen en een hoge bilirubine waarde. Hij dronk bij mij niet genoeg en moest dus worden bijgevoed met een flesje, dit was wel afgekolfde melk. Daarna kregen we het voeden niet onder de knie. Ik heb nog 2 weken kunnen kolven en toen was bij productie gestopt. Hij heeft in totaal 3 weken voeding gehad ongeveer. Ik wil nu weer heel graag borstvoeding gaan geven. En hoop echt dat het lukt, het lijkt mij erg mooi. Nu wilde ik graag naar een informatie bijeenkomst die georganiseerd wordt door de kraamzorg, maar door bekkeninstabiliteit, kan ik daar helaas niet meer naartoe. Nu wilde ik vragen of u tips heeft, welke boeken of internetsites ik kan raadplegen om toch even goed geinformeerd te worden. Ik denk dat ik dat bij mijn zoontje te weinig heb gedaan en ik wil dat nu beter aanpakken. Ik ben nu thuis en heb alle tijd om me in te lezen. Dus graag wat tips. Ook heb ik nog een vraagje over mijn tepels. Ik heb erg grote, ronde tepels. NIet echt een tuutje zeg maar. Kan dit een probleem zijn voor het aanleggen. Ik heb echt het idee dat het een hele hap is voor zo'n kleintje, maar misschien ligtr dit aan mij. Graag zou ik wat antwoorden willen hebben, hoop echt dat de borstvoeding gaat lukken dit keer, vind het zo belangrijk. Alvast bedankt.
Hallo Tascha, Allereerst gefeliciteerd met je zwangeschap! Het is heel goed om je nu al voor te bereiden. Zeker omdat je al het nodige hebt meegemaakt op BV gebied. Omdat je fysiek niet in staat bent om naar een infobijeenkomst te gaan is lezen een goed idee. Kijk eens op www.borstvoeding.com. Hierop staat heel veel info en ook een link naar goede boeken. Wat ik persoonlijk voor jou ook wel wat vind is een contact met een lacatiekundige. Ik weet niet hoe ze het in Rotterdam doen maar wij bieden voor moeders een voorlichting (dat is 1 op 1) en dat kan bij de moeder thuis. Juist bedoeld voor moeders als jij, die al een negatieve ervaring hebben. enerzijds vertellen we hoe het moet gaan, anderzijds kijken we naar het verhaal van de moeder. Wat heb jij meegemaakt en hoe kunnen we dat nu voor zijn. Het voordeel is dat het lijntje dan ook heel kort is en dat je na de bevalling met vragen of onzekerheid direct aan de bel kan trekken. Veel Lk bieden een zorgpakket waar naast een voorlichting ook een consult in de kraamweek zit. Kijk voor een vrijgevestigde LK bij jou in de buurt op www.nvlborstvoeding.nl Wat je tepel betreft, maak je daar geen zorgen over. Het is immers borstvoeding en geen tepelvoeding. Eigenlijk maakt de vorm van de tepel dus niet echt uit....... Succes Ilse
Hartstikke bedankt voor je reactie. Ik ga er inderdaad eens naar kijken. Ik heb toen ook in het ziekenhuis een lactatie deskudige gezien, maar toen was het eigenlijk al te laat en ik zou het zo fijn vinden, om nu een positieve ervaring op het gebied van borstvoeding te hebben. Ik ga zeker wat doen met je adviezen. Gr Tascha