Informatiegesprek

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Diddlmouses, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Wij gaan volgende week vast bij een school kijken voor Lisa.
    Hebben jullie nog tips waar we op moeten letten en wat we kunnen vragen?

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Helemaal niemand?

3. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Ha diddl :D

Er werd ons al heel veel verteld tijdens de rondleiding en hadden alleen de vraag hoe groot de klassen waren. Verder moet je echt op je gevoel afgaan...vind ik toch het belangrijkste!

4. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Een rondleiding is altijd fijn. Zeker als de kinderen (en leerkrachten ;)) aan het werk zijn. Dan zie je vaak al heel veel.
    Let vooral op het contact dat de leerkrachten met de kinderen hebben en de sfeer in de hele school.
    Ga vooral op je gevoel af!

5. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ok thx!
    Dat wordt dus idd vooral op ons gevoel afgaan.

6. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik wilde weten hoe ze om gaan met kinderen die voor lopen, kinderen die juist achterlopen.
    hoe de buitenschoolse opvang is geregeld. Hoe de TSo is geregeld.
    Of ze een pestprotocol hebben.
    Hoe ze omgaan met de christelijke tradities maar ook met de andere godsdiensten.
    Verder wilde ik weten hoe de communicatie met ouders is. Hoe vaak heb je contact met de juf/meester.
    hoe groot zijn de klassen?
    Hebben de een intern begeleider of remedial teacher.
    Hoe gaan ze in de midden en bovenbouw naar de gym.
    Op welke manier wordt er op ouders een beroep gedaan (wassen, schoonmaken, leesouders, mee lopen naar de gym etc).
    Verder hebben we bij de rondleiding opgelet of de school schoon was, met name sanitair. We hebben gekeken naar het speelgoed aanbod, we hebben opgelet op veiligheid.
    En je zou ook nog naar het luizenprotocol kunnen vragen. Kindje met luizen moet dat meteen opgehaald worden? Is luizencape verplicht?

verder zou je op de site van het minister het rapport op kunnen vragen over de school.

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Jenny, THX!!!
    De meeste dingen had ik zelf ook al aagedacht maar er zitten nog wel een paar goede punten tussen!!

Helaas is er van deze school geen rapport gemaakt. (slecht teken?)
    Vd andere school waar we gaan kijken wel.

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hoelang is de school al open? Er hoort wel een raport te zijn, kun je ook aanvragen bij de gemeente.

Wij gaan vrijdag kijken bij diverse scholen, ben benieuwd.

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    op de site van de onderwijsinspectie kun je zo alle rapporten terug vinden hoor.

Hier idd de volgende vragen:
    hoe groot zijn de klassen
    hoe omgaan met slimmere kinderen (er zit hoogbegaafheid bij ons in de familie) en in ons geval ook hoe het zit met bijv. wel of niet een klas overslaan etc.
    aandacht voor bijv. ICT

De scholen waar wij gaan kijken hebben een pestprotocol, en er is ons ook duidelijk wat ze van de ouders verwachten.

je zou ook nog kunnen vragen naar de (vrijwillige) ouderbijdrage.
    1 van de 2 scholen waar wij gaan kijken (niet openbaar) heeft bijv. een redelijk hoge bijdrage van 450 euro per jaar per kind.

En het blijft idd een gevoelskwestie.
    Ik heb ook in onze omgeving gevraagd naar ervaringen. Hier kwam ook nog het één en ander uit.

10. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    En? Ben je al geweest, hoe is het gegaan?

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ben vrijdag geweest (ben niet de ts hoor) en wat een verschil qua scholen zeg.

Ik zou echt adviseren naar meerdere scholen te gaan, bij school 2 werd direct duidelijk dat het school 1 zou worden haha.

Ben helemaal blij!

12. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Wij zijn idd al geweest, wel een goede indruk.
    Ze vertelde echt al heel veel, dus we hadden niet veel meer te vragen ;)
    Dit was eigenlijk mn 2e keus.

Bij de 1e keus kunnen we pas rond dr 3e verjaardag gaan kijken, we waren nu nog een beetje vroeg ;)

Deel Deze Pagina