wij willen graag een nieuwe parasol. Nu hebben wij 2 opties, een van 3x3 of een van 2,7x2,7. Onze zitplek is zo’n 3x3, de hele tuin maar 7x5,5meter. Zou een 3x3 te groot zijn vraag ik me af. Welk formaat heb jij en ben je er blij mee, of achteraf spijt?
Onze tuin is 5.5x11 we hebben denk ik een parasol van 3x3 en een zonnescherm. Maar zijn nu nog opzoek naar een schaduw doek van 4x6 ofzo. Want ik zit maar te slepen met die parasol om het badje uit de zon te houden. Tuin op zuiden.
Das voor ons de reden dat we zonnescherm hebben en een kleinere parasol met verrijdbare voet. Zo een grote vaste vind ik een sta in de weg en superonhandig met feestjes enzo
Beetje flauw misschien, maar het ligt eraan hoe fijn je schaduw/ zon vindt... Ik houd erg van schaduw en zou er geen probleem mee hebben als er op onze zitplek geen zon meer is, maar sommige mensen vinden het fijn om af te kunnen wisselen. Een andere belangrijke overweging is misschien dat je tuin wel erg klein is voor zo'n grote parasol. Een iets kleinere parasol maakt wel dat je tuin er net even wat groter uitziet. Als je dat belangrijk vindt, zou ik dus een kleinere overwegen. Wij hebben zelf een nog veel grotere parasol (hebben er zelfs 2, 1 voor de eettafel en 1 voor de zitplek), maar zoals ik al zei houd ik heel erg van schaduw en vind ik het ideaal als er ruim schoots schaduw is rondom onze loungehoek, zodat we de stand van de parasol gedurende de dag nauwelijks hoeven aan te passen. Onze tuin is wel een stuk groter.
Ongeveer hetzelfde als ik dus. Heb je dan nog wel stukken waar wel zon is? Of is in een keer alles in de schaduw?
Parasol van 3 x 3 maar we hebben ook een grote tuin. Ben er blij mee maar had liever nog groter gehad... vond dat alleen wel erg duur worden. De voet is inderdaad groot maar wel bewust voor een verrijdbare gekozen.
Onze tuin is 11 meter diep en 4,5 meter breed, het voorste gedeelte is 2,5 breed doordat de berging er aan vast zit. Daar zit ook een gewone zonnewering, aan het eind van de tuin hebben wij een schuurtje met overkapping over de hele breedte en 5 meter diep incl. het schuurtje, nu hebben wij bij het stukje voor de overkapping een zweefparasol van 2,5 x 2,5 die past precies tussen de overkapping en de berging. Hij is geplaatst in beton, dus geen last van struikelen. Wij hebben veel schaduw nodig i.v.m. allergie van onze dochter. Een tip: meet eerst op krijt/zet het gedeelte af en kijk dan hoe groot de draaicirkel is, zo heb je een beter beeld. De onze kan alle kanten opdraaien en ook het doek kan kantelen.
Zon genoeg! De zon komt bij ons voor op en gaat achter onder. Schuur staat als eerst in de zon en komt steeds verder naar voren. Rond 2 uur heb ik de gehele tuin in de zon.
Ik vind zo'n grote zweefparasol maar een onding met zo'n grote voet eraan, en daar moeten weer die betontegels op. Dus je kunt hem niet makkelijk verplaatsen. Wij hebben een grote tuin, dus misschien niet vergelijkbaar. Want wij hebben een grote overkapping van 7,5m bij 3,5 diep en daar een zonnescherm in. En nog een grote parasol (2,7m doorsnee met verrijdbare voet) voor boven het zwembadje en een kleine parasol (2m doorsnee) achterin de tuin voor boven de zandbak. Maar wij hebben nog meeeer dan genoeg zon in de tuin.
We gaan hem iig aanschaffen met een verrijdbare voet. Niet dat ik verwacht dat het makkelijk is hem te verrijden, maar de mogelijkheid is er. Ik ga morgen even naar het tuincentrum, die hebben dan ook de 2,7m staan. Kan ik vergelijken. Maar onze tuin is op het noord-oosten, en de meeste zon heeft alleen de zitplek. Na 2 uur is er niets meer bij het raam. Alleen de 3 meter van onze zithoek.
Ik zou graag een zonnescherm willen, maar dat heeft geen zin aan de schuur. Want die is niet lang genoeg, waardoor de zon er onderdoor komt en we nog in de zon zitten.