Hallo, Ik was zojuist eens op mijn ZW- kaart aan het kijken en er staat bij de laatste controle ( 27+2 wkn) 30cm 1/2NX.... en bij indaling staat er bbbi??? wat betekenen deze waardes en is dat goed/niet goed en heeft dit misschien te maken met het feit dat de Vk mij doorstuurt voor een groei echo naar het ziekenhuis ivm het idee dat het wel eens zwangerschapsdiabetes kan zijn??? Mijn waardes gisteren geprikt waren Dik uur na ontbijt 4.8mmol Voor de lunch 5.6 ( tussendoor wel nog peperkoek met boter, kiwi, koffie met klontje suiker en koekje gehad) Om 2 uur heb ik een glas zoete ranja gehad en had toen een hoge suiker 10 min nadat ik het glas had gedronken ( 10.7 mmol) . ongeveer een half uur tot 3/4 uur later was deze suiker al terug 6.2 Ik heb de vraag mbt de suikerwaardes gisteren hier al neer gezet, maar kan dit verband hebben met de vraag over mijn gegevens van 30cm 1/2NX???? ik snap er geloof ik niks meer van hahahaha, maar maak me de hele tijd zorgen over eht feit of ik al dan niet toch zwangerschapsdiabetes heb ondanks de mijn inziens toch redelijk goede suiker waardes... Ik zal dinsdag idd moeten afwachten, maar wellicht kunnen jullie mij wat meer vertellen of dit alles verband houd met elkaar?? grts Chelleke
HOihoi, 1/2 NX staat voor de hoogte van je baarmoeder, de top van je baarmoeder komt precies halverwege je navel en je borstbeen. Bij 27 wkn zou je je baarmoeder lager verwachten daarom denkt te verloskundige dat je kindje wat groter is dan gemiddeld en daar zou mogelijk zwangerschapssuiker aan ten gronde kunnen liggen. Je suiker waarden zien er mijns inziens prima uit. Je hebt waarschijnlijk een groeispurtje doorgemaakt. wacht de echo af en de beoordeling van je suikerwaarden! cbbbi staat voor caput beweeglijk boven bekken ingang. Dat betekent dat het hoofdje niet is ingedaald helemaal goed voor dit termijn! Imke
Hoi Immie. Bedankt voor je reactie. Ik begrijp nu idd het verhaal van een "te grote baby" en de suikerwaarden in combinatie met de waardes op mijn Zwangerschapskaart beter. Vergeet het steeds te vragen bij de Vk wat het nu betekend....Ik zal dinsdag rustig afwachten. Ht geeft in ieder geval al een geruster gevoel nu je aangeeft dat eht dus ook heel goed een groeispurt zou kunnen zijn gezien mijn suikerwaardes eigenlijk goed zijn..... je gaat al snel uit van het ergste en dat baart me dan weer meteen zorgen...... alles voor de kleine he Dank je wel. grts. Chelleke