Lieve verloskundigen, Misschien hebben jullie een advies of tips; ik slaap de laatste weken echt slecht. Nog maar 15 weken zwanger. Ik ga er sowieso 3 keer per nacht uit om naar het toillet te gaan. Slaap daarna ook niet direct weer in. Daarnaast lig ik eigenlijk in alle houdingen oncomfortabel; alles gaat zeer doen gedurende de nacht; nek, rug, schouders.... Tegen de ochtend (ik slaap tot een uurtje of half negen nu in de vakantie, maar volgende week weer tot 07.00) ben ik de laatste uren elke 10 minuten wakker; ik doe van die hazenslaapjes. Ik drink om 20.00 nog een bakje koffie. Maar dat deed ik voorheen ook. Ik heb echt geen idee wat ik eraan kan doen. In een bad liggen is niet echt een optie want ik vind het alleen maar lekker in heet water. (45 graden of meer). Nou ik hoor graag tips of adviezen. Liefs
Hoi Jes4, vervelend dat je er nu al zo'n last van hebt. De algemene tips zijn; 's avonds geen cafeïne meer... ook al kon je dat voorheen wel hebben... in bed geen televisie kijken en beneden niet naar te spectaculaire beelden kijken. Geen hersenkrakers voor het slapen, lees een boek dat makkelijk weg leest. Een warme douche en een warme kop melk. Niet al te vroeg naar bed, want dan lig je te draaien. Na gemeenschap slapen mensen vaak lekker. Er zijn verder homeopathische middeltjes; zowel in- als doorslapers. Bepaalde soorten thee hebben een kalmerende werking. Je kunt acupunctuur proberen. En stel dat je piekert door het niet slapen; maak even een lijstje op de rand van je bed met al je gedachten en leg het letterlijk een eindje van je weg; hoef je daar even niet aan te denken. Warme kruik tegen je buik... Nieuw opgemaakt bed... Ik ben een beetje door mijn tips heen; hopelijk zit er iets tussen... Groetjes Brigitte
Daar ga ik zeker iets mee doen met die tips. Acupunctuur heeft me al vaak geholpen dus wellicht is dat een goede optie. Welke homeopatische middelen bedoel jij; want ik vind er alleen die je niet mag gebruiken als zwangere? Alvast bedankt voor je antwoord.