15,5wk zwanger en nog meer afgevallen, kan dit kwaad?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by InCognito, May 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0
    Goedemorgen,

Misschien onnodig me zorgen te maken, maar ik zit hier best wel mee:

In week 8 van mijn zwangerschap heb ik in het ziekenhuis gelegen door de gevolgen van HG.

Mijn vk zei tijdens mijn één-na-laatste bezoek dat het niet erg was als ik niet aangekomen was, maar ik mocht niet meer afvallen.
    In de periode daarna viel ik eerst nog een halve kilo af, maar daarna kreeg ik last van verstopping, ik kwam aan, in totaal een halve kilo (gezien het vorige bezoek) en afgelopen week had ik weer controle.
    Vk vroeg weer naar mijn gewicht en vond het goed dat ik een halve kilo was aangekomen, was weinig, maar als maar niet meer zou afvallen, was het goed.

Die verstopping heeft zich afgelopen week gelukkig opgelost na veel water drinken en lijnzaad te pakken, maar.....
    Nu sta ik vanmorgen op de weegschaal, ben ik méér dan een kilo afgevallen! (1,2 kilo om precies te zijn).

En mijn vraag is dus.... moet ik de vk hierover bellen? Kan het nog steeds geen kwaad voor mijn kleintje?

Ik kan nog steeds niet veel eten en soms komt nog alles eruit, maar ik voel me wel veel beter dan voorheen....

Zit een beetje in dubio. Morgen gaan we een midweekje weg, dus eigenlijk is het dan onhandig om te bellen, we zitten 2 uur rijden bij ons thuis vandaan, maar ik wil natuurlijk de gezondheid van ons kleine mannetje niet op het spel zetten.

Hoop dat één van jullie hier nog een antwoord op heeft, alvast heel erg bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je kindje pakt wat ie nodig heeft, het gaat alleen ten koste van jouw reserves. Eet en drink je genoeg en gezond? Neem je multivitamines voor zwangeren erbij? Dan hoef je je geen zorgen te maken. De een komt meer aan dan de ander en sommige vrouwen vallen veel af in het begin. Als je niet meer hoeft over te geven hoef je je geen zorgen te maken. Neem waar je trek in hebt en probeer over de dag verspreid regelmatig te eten. Het komt vanzelf weer goed met die kilo's dan.

Mirjam

3. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0
    Hallo Mirjam,

Dankjewel. Op het moment kan ik nog amper wat eten, maar ik drink wel genoeg en neem inderdaad elke dag mijn zwangerschaps-multivitaminen.

Bedankt voor je antwoord, dan bel ik mijn eigen verloskundige niet op en ben ik weer gerust.

Liefs

Share This Page