Afgelopen woensdag zijn er buisjes geplaatst bij mijn dochter en haar neusamandel is verwijderd onder een korte narcose. Ze heeft donderdag en vrijdag koorts gehad, gisteren verhoging en hikt nu tegen koorts aan. Met 3x per dag een zetpil gaat het redelijk goed met haar al is ze wel erg moe en hangerig. Gelijk na de narcose, nog voordat ik haar zag, heeft ze volgens de vpk heel veel overgegeven. Kan dat überhaupt, ziek zijn van een narcose? Iemand ervaring en hoe lang duurde dit? Ze heeft geen infectie, we zijn alweer terug geweest met haar naar het ziekenhuis om dit na te kijken. Ik weet dat de griep heerst, maar ik vind haar niet grieperig. Ze is "gewoon" niet lekker.
Je kan zeker niet lekker zijn na een narcose. Komt voornamelijk door de medicatie die je hebt gekregen. Moet wel na een paar daagjes weg zijn uit het lichaam. Moe en hangerig kan daarna zeker!
Je kan zeker goed ziek zijn van een narcose! Maar koorts ed....dan zou ik toch even contacten na een operatie. Bellen kan altijd toch?
Fairy2011, we zijn zelfs alweer terug geweest naar het ziekenhuis, de KNO poli. Maar niks aan de hand, alles ziet er gelukkig goed uit. In het ziekenhuis zeiden ze dat ze de volgende dag wel weer de oude zou zijn (donderdags dus) maar dat is ze niet. Vandaar mijn vraag. Omdat ik me voor kan stellen dat de ene persoon hier slechter op reageert dan de ander, alleen is hier mij niks van verteld in het ziekenhuis. Daarom vraag ik het hier maar even, genoeg ervaringsdeskundigen DeeDee, fijn te lezen dat het niet gek is
Ziek zijn, in het geval van extreem moe, misselijk, overgeven ed, dat hoor je best vaak, maar koorts heb ik niet gehoord... Ik zou dat na een operatie, al is het maar een kleintje, toch een beetje spannend vinden en bij het minste geringste beetje twijfel een arts bellen (wat jij dus ook gedaan hebt (y)) en als je het niet vertrouwt gewoon nog eens.
Dankje NiekeKris, ik vind de koorts wat bijzonder.. zorgen maak ik me niet (meer) omdat ze buiten het hangerige wel levendig en actief oogt. Daarnaast eet en drinkt ze goed. Ik denk dat ik morgenochtend even afwacht en mocht haar temperatuur dan toch opgelopen zijn dan bel ik de huisarts. Er nog eens naar laten kijken kan geen kwaad, het zou dan ook al dag 5 zijn met geen normale temperatuur.
Lijkt mij dat ze gewoon een virusinfectie heeft dan. Misselijk van narcose kan, koorts niet. Bij de KNO checken ze op ontstekingen. Een virusinfectie zie je vaak niet van de buitenkant, enkel dan aan de symptomen. Er is dus verder geen ontsteking geconstateerd, en dan zegt de KNO dus vaak: niets aan de hand. Betekent niet dat ze dan geen virusinfectie heeft. Balen dat het zo dubbelop komt, maar zit ws weinig anders op dan uitzieken.
Dankje X11. In dat geval hebben we dus heel veel geluk dat het een dag na de operatie begon en niet op de dag zelf. Aangezien de operatie dan niet door kan gaan. Je verhaal van een virusinfectie klinkt logisch als ze geen koorts kan krijgen van een narcose. Stom toeval misschien wel.
onze jongste heeft het gehad. Ook keel en neusamandelen eruit. Daarna ziek!! En niet zo'n beetje ook niet. Bleef maar overgeven en hangerig etc etc. Heeft 3 weken geduurd! In die tussentijd heeft hij ook nog een nierbekkenontsteking opgelopen doordat hij niet dronk of at. Ook koorts een paar dagen na de operatie en daardoor ook weer opgenomen geweest. Waren erg moeilijke weken! Veel medicatie gekregen ( antibraakmiddel , antibiotica en sterke pijnstillers. Ze zeiden dat door de operatie zijn immuunsysteem een knauw heeft gekregen en daardoor dus een virusinfectie heeft opgelopen en daardoor weer een nierbekkenontsteking. Sterkte! Hopelijk is je meisje snel weer beter!
Mamzie, Jeetje wat een verhaal. Dat verwacht je ook niet na zo'n operatie . Lijkt me erg heftig, vooral dat hij weer opgenomen moest worden. Mijn dochter was al doodsbang voor de arts toen wij afgelopen week weer terug moesten. Terwijl ze dat voor de operatie echt niet was. Het maakt zo'n indruk op die kleintjes. Ik ben inmiddels ook overtuigd van een virusinfectie omdat ze nu ineens erg hoest en flink verkouden is. Domme pech...