Hoeveel uur per nacht slaap jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yukl, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel uur per nacht slaap jij?

1. 5 uur of minder

2. 6 uur

3. 7 uur

4. 8 uur

5. 9 uur

6. 10 uur of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Met mijn vroege vogels zou ik al om 22.00 uur moeten slapen om aan voldoende slaap te kunnen komen. Ik heb echt 8 uur slaap nodig om me optimaal te voelen. Nu slaap ik structureel 7 uur per nacht en ik merk dat dat net te weinig is. Terwijl ik soms hoor dat mensen hier prima mee uit de voeten kunnen, en soms zelfs met minder!

Dus hoeveel uur slapen jullie gemiddeld per nacht? En is dat genoeg, of te weinig?

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Rond de 7u, en dat is prima voor mij.
    Als ik minder slaap ben ik moe, maar als ik een uur of 9 slaap, ben ik ook de hele dag duf. ;)

3. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ik slaap gemiddeld 7 a 8 uur ligt er soms vroeg in rond 22.00 uur.
    Maar ben altijd wakker rond 6 uur of al wat eerder.
    Ook al heb ik een feestje gehad en lig ik laat in bed altijd rond 6 a 7 uur wakker.

4. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Hoi Yukl,

Ik werk veel 's avonds en 's nachts en ga er 's ochtends wel uit met de kids. Dus ik heb vaak nachtjes van maar 4 uurtjes. Dan ga ik, als het kan, 's middags nog wel even terug. Maar als ik dan vrij ben, kan ik ook niet heel vroeg naar bed. Dus dan slaap ik ongeveer 6 uur.
    Soms is het wel zwaar, als ik aan m'n 3e avonddienst moet beginnen (tot 03.00 uur), dan ben ik tegen het einde wel moe.
    Maar vind het niet zo erg.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tussen de 7 en 8 uur.. en ik zou eigenlijk zéker 10 uur nodig hebben...(liever nog 11) maar dat lukt dus niet met 2 kleintjes.

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Momenteel 5 uur of minder. ik slaap deze zwangerschap nauwelijks. Ik ben dus ook gesloopt.
    Normaal zo een 7 à 8 uur heb ik ook wel nodig.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik slaap zo'n 7 uur per nacht en dat is genoeg. Ik slaap soms ook wel wat minder, door te laat naar bed gaan, niet kunnen slapen of kinderen die wakker worden. Zo kon lag ik vannacht om middernacht in bed, kon pas na kwart over 1 slapen, moest eruit om 2 uur voor Eva die moest plassen en daarna nog 2 keer voor Lisa die moest huilen van het hoesten en om 6:15 begon de dag voor Lisa alweer. Heb denk ik zo'n 4 uur geslapen en ben niet echt moe. Heb dus niet zoveel slaap nodig, maar mijn streven is dus 7 uur.

8. mroos

mroos Niet meer actief

Ik heb wanneer ik niet zwanger ben mijn 8 uur slaap echt nodig.
    Nu ik zwanger ben eigenlijk minimaal 9-10.

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik kan best wel 10 uur slapen. Nou slaap ik laatste tijd echt weinig zo een 4 uur op een nacht dus ik ben laatste tijd best wel moe.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wow, sommige slapen echt weinig!

Het bizarre is dat ik me net zo moe voelde toen de jongste 's nachts nauwelijks sliep. Hij slaapt nu sinds 2 weken door maar het heeft niet echt geholpen. ;) Toch best apart. Ik merk het met name tijdens mijn studie, het lukt allemaal net wat minder goed. Ik laat ook veel vaker steekjes vallen, ben wat minder gestructureerd en minder gevat. Baal ik enorm van.

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Voor mijn zwangerschap sliep ik rond de 8 uur per nacht soms meer soms minder. Nu slaap ik vanaf januari al minder dan 6 uur per nacht en ik heb er helemaal geen last van gelukkig.
    Als ik overdag een dip heb moet ik ook echt niet gaan slapen want dan lig ik gerust de hele nacht wakker.

(ik heb op 6 uur gestemd)

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Gemiddeld zo'n 7 uur. Dit is eigenlijk net te weinig. Op de dagen dat ik extreem moe ben ga ik op tijd naar bed of doe een middagdutje (mits ik niet op school ben natuurlijk) met mijn kleine man :) Noem het altijd mijn powernap want na een half uurtje kan ik er weer helemaal tegenaan. :D

13. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    mijn gemiddelde ligt op 7 uur en dat vind ik net 2 á 3 uurtjes te kort.

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik slaap gemiddeld tussen de 7 en 8 uur, is soms te weinig en soms is het goed, doe ook weleens tussen de middag met de kleine een uurtje slapen als ik echt moe ben:)

15. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik slaap meestal zo`n 7 uur maar dat is voor mij niet genoeg. Moet er wel ook bij zeggen dat ik sowieso geen ochtendmens ben. Ook al ga ik om 9 uur naar bed, dan nog kan ik er om 6 uur niet uitkomen ( en heb dan toch heel wat slaap gehad )

Liefs

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Gemiddeld zo'n 6 a 7 uur per nacht...
    Dit is al een heeeeeeeeeeeeele verbetering, want hiervoor kwam ik ruim 3,5 jaar maar aan 4 uurtjes slaap per nacht (mijn kiddo's slapen EIN-DE-LIJK door!)

17. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Tussen de 6 á 7 uur. Dat is eigenlijk te weinig voor mij. Maar ik vind t zo lekker om 's avonds lang op te blijven dus ik lig er standaard te laat op.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    7 uren en dat is genoeg.

19. Rozelief

Rozelief Niet meer actief

Ik ben niet echt een uitslaper, maar ik ga graag een beetje op tijd naar bed en dan maak ik (als mijn dochter een beetje meewerkt ;)) zo een nacht van 9 a 10 uur.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik denk zo'n 7 uurtjes, maar dit is te weinig. Op mijn vrije dagen tuk ik meestal met het middagslaapje van de kids mee en in het weekend slaap ik ook bij.
    En dat minder scherp zijn herken ik heel erg, vind het enorm frustrerend, zeker voor mijn werk is het niet handig.

Deel Deze Pagina