ramen lappen

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemarie76, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Mijn ramen zijn echt weer toe aan een flinke sop-beurt..
    Hoe pak jij dat aan?

Hier doen we t vaak samen, mn man sproeit de boel nat met de tuinslang (daar gaat een hele ombouw aan vooraf..), ik ga ze soppen, hij spoelt na en ik trek de boel droog.. Daar ik (we) geen trappetje gebruiken om de kozijnen even goed te drogen zul je begrijpen dat er her en der dus na t lappen van die strepen ontstaan..

Bij elkaar heb ik nog al wat ramen te doen: 12 stuks ( de kleine in de voordeur en dat er naast als 1 gerekend)

Hoe pak jij dat aan.. Ramen soppen? Misschien ontdek ik jou manier als "veel praktischer" dan de onze....

2. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hara! Werkt als een tielerlier, je hebt geen emmer sop nodig en je krijgt je ramens super snel schoon zonder strepen!
    Ha-Ra in Nederland

3. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik maak een sopje met wat ammonia en dat ga ik aan de slag met een spons, zeem en een trekker.

En dan raam voor raam, eerst met de spons, zodat alle vuil e.d. eraf is.
    dan doe ik met de trekker het raam droog maken en de trekker dat droog maken met de zeem.

Het lijkt een heel werk, maar dat valt reuze mee. Ik doe het altijd alleen. Vind het heerlijk als mijn raampjes weer schoon zijn, dus doe ze 1 keer in de week.

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik doe het nooit (= lees 1 keer per jaar) das mijn methode;)

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    wij hebben een glazenwasser :) 1 keer per kwartaal voor 15 euro :)

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

emmer met water en wat spiritus.
    met een spons schoon maken en droog trekken. door de spiritus heb je geen strepen

7. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ammonia doet het zelfde :)

8. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik heb ook de hara raamwisser, ideaal. Voor de kleinere ramen en de tuindeuren gebruik ik doeken van Jemako, een natte en een droge ideaal! Zeker met kunststof. Je kunt de kozijnen er ook mee doen en streeploze ramen. Enige 'nadeel': Echt vieze ramen met modder ofzo zou ik er niet mee doen.

9. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Voor de buitenkant hebben we een glazenwasser. Voor de binnenkant heb ik sinds kort ook een "glazenwasser", namelijk een microfiber doek van Tupperware. Kwestie van ramen nat maken met spons en daarna met deze doek er over. Ik was een beetje sceptisch, maar het werkt echt. Streeploze, blinkende ramen!

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

en volgens mij wasbenzine ook hahaha. als het spul wat verliegt wel denk ik ;)

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ooit een zomer voor een schoonmaak bedrijf gewerkt en zij deden het met afwasmiddel. ik doe dat nu nog steeds.
    het streeploos lappen vraagt een beetje oefening met een trekker, ik begin in een hoekje en ga zigzaggend omlaag tot een hoekje beneden. in 1 beweging, dus al het vuil loopt er beneden af. dat veeg ik weg met een theedoek, en klaar!

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    O wat toevallig, zo is mijn methode ook! :D
    Wie weet verander ik nog van methode, als ik hier een makkelijke tip zie...

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier hetzelfde, werkt als een tierelier!

Buitenkant hebben we een glazenwasser 1 keer per 6 weken beneden (10 euro) en 1 keer per 12 weken beneden en boven(15 euro)..

14. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Beetje allesreiniger en een doorgesneden ui in het water,is het echt streeploos!

15. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ook veel 12! Wij hebben 10 ramen waarvan 1 kleintje in de badkamer en de rest heel groot (nieuwbouw / grote ramen) en 1 voordeur. Ik was zaterdag al bezig geweest met 3 ramen en de voordeur van binnen en buiten de rest ook. Ik doe gewoon een sopje maken met amoniac brrr wat stinkt dat zeg! En dan schoonmaken :D

16. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Handig tip! Ga ik eens proberen.

Deel Deze Pagina