hoi meiden, wij hebben eindelijk goed nieuws gekregen over woningen. wij wonen sinds december 2009 in een 'aangepast' appartement. sinds april 2010 willen wij graag verhuizen omdat deze woning niet voldoet. ik ben zelf rolstoelafhankelijk en ik 'loop' tegen veel problemen aan namelijk: ik kan de wc niet in met mijn rolstoel, ik moet dan in de gang uit me rolstoel op de grond en dan letterlijk kruipen naar de wc. koken gaat ook erg lastig aangezien de pannen op ooghoogte op het vuur staan. ik kan dus niet in de pannen kijken, roeren gaat nog net. we hebben zelf schuin boven het fornuis een spiegel gehangen zodat ik er wel een beetje in kan kijken maar het afgieten van pannen is erg gevaarlijk aangezien ik boven mijn macht werk. ik kan ook niet zelf de flat uit omdat de liftdeuren niet automatisch opengaan. deze moet je open duwen/trekken en gaan erg zwaar. als ik weg wil moet ik aan de buren vragen me te helpen. dus het is niet echt handig. we hebben een wmo indicatie om te verhuizen naar een aangepaste woning. echter werden de aangepaste woningen waar we op gereageerd hadden weggegeven aan 'gezonde' mensen omdat zij langer ingeschreven stonden. ik vind dit belachelijk want er zijn erg weinig aangepaste woningen. we hebben nu urgentie aangevraagd omdat het leven in onze woning behoorlijk moeilijk is. gister kwam er dan ook iemand van de gemeente kijken of onze woning aan te passen viel. en ze kwam tot de conclusie dat ons appartement rolstoeltoegankelijk is maar niet rolstoelgeschikt. het aanpassen van ons appartement en de lift zou de gemeente erg veel gaan kosten dus verhuizen is goedkoper. de vrouw vertelde ons dat het voor 95% zeker is dat wij verhuis urgentie gaan krijgen en we krijgen dan ook nog een bijdrage in de verhuiskosten nu is het afwachten op het definitieve besluit en op een geschikte woning die vrijkomt. sorry voor dit lange verhaal ik moet het even kwijt
Meid wat een supergoed nieuws. Nu maar hopen dat er heel snel iets beschikbaar is, en je eindelijk een normaal huishouden kan gaan hebben. Wat een ellende zeg, niet eens normaal naar het toilet kunnen.
Super! Hoop dat jullie snel een goede woning aangewezen krijgen. Belachelijk trouwens dat aangepaste woningen weggegeven worden aan mensen die ze niet nodig hebben!
Dat is goed nieuws, nu hopen dat er snel een aangepaste woning vrij komt. Ik vind het wel raar dat er 'gewone' mensen in de aangepaste woningen geplaatst worden, omdat ze langer op de lijst staan. Het zijn toch niet voor niets aangepaste woningen.
Dat is positief nieuws.Lekker vooruit zicht zp naar een betere en makkelijkere woning. @Bosi... Bij ons in Delft(waar ik toen nog woonde)gebeurde het ook hoor. Bij mijn ouders in de straat was een huis volledig ingericht tot aan trapliften aan toe.Er is voor dik 20.000 euro gestript en er woont een gezonde mevrouw in.Een maand later wordt in de wijk tegen over onze straat een huis aangepast voor iemand in een rolstoel. Echt absurt gewoon.
@bosi, dat vertelde de woningbouw die de huizen weggeeft tegen ons. ik vind het ook belachelijk het kost de gemeente zo alleen maar meer geld en voor gehandicapten is het steeds moeilijker om te verhuizen zo. mja niks aan te doen