Nougatine ijstaart

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal26, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik wil voor morgenavond een nougatine ijstaart maken, maar nu zit ik met een probleempje.
    Er moet klop klop in, alleen bij de supermarkt hadden ze geen klop klop meer, en ik wil hem eigelijk maken voor morgenavond.
    Kan ik de taart ook maken zonder klop klop, en alleen slagroom, of is dat niet lekker?

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Nee, zonder klop klop gaat het hem niet worden. De slagroom word niet stevig en luchtig genoeg zonder...
    Succes met het kruimelen van de nougat, dat vind ik altijd een ramp ;)

3. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.781
    212
    63
    Verkruimelen van de noga? Nougatine is toch van die kleine nootjes in zo'n zakje van dr oetker ofzo?

TS: Heb even gezocht voor je en vind ook nog dit recept:
    Nougatine ijstaart ( heel eenvoudig te maken)( 1 ) - Een recept van Lidwien van Leth - Albert Heijn dus zonder klopklop. ijstaart wordt al snel goed is mijn ervaring.... (ik maak regelmatig de advocaatijstaartrecept van AH bijvoorbeeld, is ook alleen maar slagroom en advocaat. stevig genoeg)

4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik heb hem toen gemaakt van nougat, en dus repen nougat verkruimeld met een mes omdat de keukenmachine helemaal vastliep:)

5. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn beide ijstaarten zijn ook zonder klop klop. Het smaakt vast wel, en je eet het bevroren, dus hoe erg is iets minder stevig?

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb hem toch maar zonder klop klop gemaakt, ik had mijn moeder gebeld, en ze zei ze het wel vaker zonder klop klop doet :)

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    verwissel jij niet KLOPKLOP met KLOPFIX?
    zijn nml 2 verschillende producten

Deel Deze Pagina