Wanneer gaat zwangerschapsverlof in als je op donderdag 23 september uitgerekend bent. Bij 6 weken voor vermoedelijke bevallingsdatum: is donderdag 12 augustus dan de eerste verlof dag, of laatste werkdag (dus dan vrijdag 13 augustus 1e verlofdag)
Ik ben op een woensdag uitgerekend en volgens mijn werkgever is dan de woensdag 4 weken ervoor mijn eerste verlofdag. En mijn laatste werkdag dus op een dinsdag....
Volgens mij is het zo als poppedopje zegt. Ik ben op een vrijdag uitgerekend en mijn laatste werkdag is dan op een donderdag. Succes nog even!
Als je op vrijdag bent uitgerekend is je laatste werkdag ook op vrijdag. Kijk maar naar de calculator van msuus. Ik was vrijdag 19 maart uitgerekend en mijn laatste werkdag was vrijdag 5 februari.
Vermoedelijke bevallingsdatum - 23-09-10 Gewenste aantal weken verlof voor bevalling - 6 weken Arbeidsongeschikt voor aanvang verlof - NEE Eerste dag verlof - 13-08-10 Laatste dag verlof - 02-12-10 (afhankelijk van daadwerkelijke bevallingsdatum)
Heb ik dan gewoon geluk dat mijn werkgever me op de woensdag 4 weken van tevoren al mijn eerste verlofdag laat hebben?
ja dan heb je geluk. iedereen zegt dat op de dag dat je bent uitgerekend dus bjivoorbeeld bij mij op maandag, dat je ook op maandag begint met je zw.verlof. zelfs mijn vk zegt dat. echter mijn werk en sommige calculators zeggen dat je DIE dag nog moet werken! (voor mij dus erg jammer, omdat ik dan na het weekend nog moet terug komen voor 1 dag )
doet mijn werkgever ook maar waarschijnlijk omdat hij zich er niet goed in heeft verdiept en ik doe net of mijn neus bloed
Er is weinig discussie over mogelijk hoor. Op de website van UWV staat heel duidelijk uitgelegd op welke dag je verlof in zou moeten gaan. Duur van een zwangerschaps- en bevallingsverlof Als de werkgever niet oplet en je een extra dag verlof geeft, heb je inderdaad gewoon geluk.