ziek

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Shweta, May 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shweta

Shweta Lid

Feb 12, 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo UWV Team,

Ik zat sinds kort in de Ziektewet door de klachten die ik had van mijn bevalling. Ik ben toen toch gaan werken omdat ik het graag wilde proberen want ik raakte thuis ook depressief. Over 1 week eindigt mijn contract, het was maar een baan voor 4 weken. Tijdens mijn werkzaamheden merk ik dat ik toch nog klachten heb en nog niet volledig ben hersteld.
    Ik heb nog veel last van me bekken en rug.

Wat kan ik straks het beste doen als mijn contract eindigd? Moet ik me meteen ziekmelden bij het UWV of een WW uitkering(herleving) aanvragen?

Alvast bedankt

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

#2 UWV, May 1, 2013
    Last edited: May 1, 2013
    Beste Shweta,

Je wilt weten of je jezelf moet ziekmelden bij UWV of een WW-uitkering moet aanvragen wanneer je contract eindigt.

Ben je beschikbaar voor de arbeidsmarkt wanneer je contract eindigt, dan vraag je een (herleving van je) WW-uitkering aan.

Ben je niet in staat om te werken, meld je jezelf ziek bij je werkgever.
    Ben je op de laatste dag van je arbeidsovereenkomst nog ziek?
    Dan meldt de werkgever jou ziek uit dienst bij UWV.
    Wil of kan de werkgever dit niet doen, kun je contact opnemen met UWV Telefoon Werknemers (0900-9294).
    Geef dan duidelijk door de reden waarom je jezelf ziek meldt en waarom de ziekmelding niet door de werkgever wordt gedaan.

Actuele informatie over de voorwaarden voor een WW-uitkering vind je hier en wanneer je ziek uit dienst gaat hier.

Ik wens je veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page