halve dagen werken, hoe aanpakken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door sunset88, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    Hallo allemaal.

Ik ben benieuwd of jullie weten hoe ik dit moet aanpakken...
    Ik ben gisteren op controle geweest bij de vk.
    Ik heb me deze week voor het werk ziekgemeld omdat gewoon echt op was. Ik heb last van mijn rug, slaap ontzettend slecht en gebroken, misselijk van de pijn in mijn buik en ru en veel harde en pijnlijke buiken.
    Ik werk drie hele dagen en de vk vond het verstandig dat ik halve dagen ging werken.
    Ik zit al volledig in de ziektewet vanwege dat ik op mijn huidige locatie niet kon blijven werken en ben nu dus ergens anders mijn 20 uren aan het maken.
    Hoe moet ik zoiets aanpakken bij mijn teamleider? Moet ik eerst uit mezelf de bedrijfsarts bellen of gaat dat via mijn teamleider? En kunnen ze het weigeren?
    Liefs

2. Username

Username Niet meer actief

Wat dacht je van gewoon t gesprek aan gaan met je teamleider?
    Werkgevers nemen zwangere vrouwen over t algemeen heel serieus. Dus leg de situatie uit en ook t advies wat je hebt gekregen. Komt vast helemaal goed, succes :)

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier ook op advies van de verloskundige halve dagen.

Ik heb dit met mijn Teamleider besproken en had er alle begrip voor!
    Hij zei zelfs dat als het de ene dag niet ging ik lekker thuis moest blijven zodat ik de rest van de halve dagen wel inzetbaar ben.

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Wat voor soort werk doe je?
    Inderdaad het gesprek aangaan met je teamleider.
    Ikzelf werk in de zorg en een halve dag werken houd bij ons meestal in: wat later starten en dan 4 uur maken + je pauze. Soms ook wat aangepaste werkzaamheden waardoor je minder hoeft te bukken/lopen/tillen

5. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Misschien een domme vraag hoor, maar als je al volledig in de ziektewet zit hoe kan je dan ergens anders 20 uur werken?
    Ik heb overigens vanmorgen een gesprek gehad omdat de werkzaamheden die ik nu doe ook te zwaar zijn. Ze gaan kijken of het werk ander verdeelt kan worden waardoor het voor mij lichter wordt...werkt dat niet dan gaan ze vervangend werk zoeken...alles zou bespreekbaar moeten zijn =)

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Heb je het al geregeld?
    Hier inmiddels ook halve dagen gaan werken. Ik werkte al 2 uurtjes per dag minder, maar ik heb vrij zwaar werk en dat ging niet meer. Maandag bij de vk bleek mijn bloeddruk flink gestegen.
    Gisteren belde het UWV om te vragen hoe het ging en toen ik mijn verhaal deed kreeg ik op mn kop omdat ik nog zoveel aan het werk was en ik moest onmiddelijk halve dagen gaan werken.
    Mijn baas krijgt vanaf vandaag dus een halve uitkering voor mij om iemand anders aan te nemen. Ze doen dus totaal niet moeilijk.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    #7 Hopmarjanneke, 14 feb 2013
    Laatst bewerkt: 14 feb 2013
    Je werkgever is verplicht andere werkzaamheden voor je te zoeken, die minder zwaar zijn. Wanneer je in staat bent om het vervangende werk te doen en wanneer er vervangend werk is, moet je dat aannemen. Dus ze is volledig arbeidsongeschikt voor haar officiƩle werkzaamheden en doet 20 uur vervangende werkzaamheden.

Deel Deze Pagina