Rel om levend begraven varkens

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Loe, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Rel om levend begraven varkens | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Rel om levend begraven varkens

Uitgegeven:14 januari 2010 16:48Laatst gewijzigd:14 januari 2010 16:47
    WENEN - In Oostenrijk is een rel ontstaan rond een experiment waarbij 29 varkens levend worden begraven in sneeuw. Wetenschappers hopen op die manier nieuwe kennis te vergaren over hoe het mensen vergaat die onder lawines bedolven raken.

[​IMG] © Inertia Stock

Dierenbeschermers daarentegen reppen over een walgelijk en onethisch experiment.
    De wetenschappers van de universiteit van Innsbruck verdoven de varkens voordat zij onder een kunstmatige lawine worden bedolven.

De zwijnen worden voor het experiment aangesloten aan medische apparatuur, zodat de onderzoekers het verloop van de langzame verstikkingsdood kunnen volgen.
    Na hun dood worden de varkens weer opgegraven en opengesneden voor wetenschappelijk onderzoek.

Spoeddebat

De sociaaldemocratische SPÖ en de Groenen hebben een spoeddebat in het Oostenrijkse parlement over het varkensverstikkingsexperiment aangevraagd.

2. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Wat vreselijk!!!

Ik denk dat de wetenschap wel andere manieren heeft om dit te testen, maar ja ik ben dan ook een tegenstander van testen op dieren (met enkele uitzonderingen natuurlijk)

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    echt zwaar ziek dit. ben zowie zo tegen dierproeven maar onderzoeken op deze manier is helemaal diep triest

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Arme beesten!

Maar ehh hoort dit niet thuis bij: films, nieuws en televisie?

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Wat vreselijk! zo zie je maar dat sommige mensen echt een hart van steen hebben!

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Vreselijk, arme beesten!

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Waarom laten ze zichzelf niet begraven onder de sneeuw? Kunnen ze live verslag doen.

8. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Tja, lief leuk en aardig dat die wetenschappers onderzoek willen doen..maar waarom zijn altijd onschuldige dieren het haasje?
    Ik heb er geen woorden voor hoor!

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat was ook mijn eerste gedachte ja. Wat een kansloos, nutteloos experiment zeg. Je moet gewoon zorgen dat je mensen zo snel mogelijk weer onder de sneeuw uittrekken.

Maar al die miljoenen varkens in de bio-industrie komen ook niet lekker aan hun einde (denk dat de gemiddelde persoon meteen levenslang mega zou worden als ie eens een kijkje nam daar) maar dit slaat inderdaad net zo min ergens op.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja, ik vraag me af of het wel op een andere manier kan worden onderzocht. En volgens mij lijden deze dieren niet gezien ze worden verdoofd. Dus ik vind het nou ook weer niet zo shocking.

Toch vraag ik me af wat de relevantie is van dit onderzoek. Dat er dierproeven worden gedaan tbv kankeronderzoek vind ik heel wat anders en een stuk zinvoller.

11. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Gadverdamme!!:(wordt hier best verdrietig van!

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Het moet niet gekker worden. Wat een nutteloos onderzoek. Hoe debiel moet je zijn als persoon om op moment supreme daadwerkelijk die varkens in die kuil te gooien en te bedelven onder sneeuw en die beesten te horen schreeuwen van angst... Ik kan er met mijn kop niet bij

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    in één woord Walgelijk!
    Te erg voor woorden:(

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ draak86: de beesten zullen niet schreeuwen aangezien ze worden verdoofd (als het experiment door gaat althans).

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dan nog... als er mensen zouden worden gebruikt 'maar wel verdoofd' is het een schande.... Maar met dieren, nee hoor geen probleem

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hoe weet je dat ze wel verdoofd worden? ik heb het nergens gelezen.

Ik vind het wel sneu voor de varkens. Arme beesten voor een experiment stikken onder de sneeuw.

Waarom moet er trouwens mee geëxperimenteerd mee worden. Heel veel mensen die elk jaar onder een lawine komen en overlijden hebben het aan zichzelf te danken. Skieen buiten de pistes omdat dat spannend is.

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ontzettend sneu voor de varkens maar de heren/dames onderzoekers dat zijn pas echt beesten met een drs/dr. titel.
    Schandalig!

Deel Deze Pagina