Hoeveel hoort baby 1 maand te slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wihe, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels is ons schatje alweer 1 maand geweest. Het gaat super, hij eet goed, poept en plast goed, groeit goed, reageert goed etc. Heel mooi allemaal, maar toch maak ik me zorgen. Hij slaapt namelijk heel weinig na mijn idee. In de avond/nacht vanaf ongeveer 24uur, wordt rond 3 uur wakker om te eten, slaapt tot ongeveer 6. Wakker, eten, slapen tot ongeveer 9.30.daarna wakker tot 10.30. dan valt hij weer in slaap. Hij is iig vanaf uur of 8 tot 24 wakker. Tussen 3 en 8 ooook nog paar uur wakker.

Sorry als het wat warrig is, lig in bed en ik typ met mn yelefoon.

In totaal is hij zeker wel 8 uur wakker in totaal op een dag. Is dat niet veel te veel?

2. Onje

Onje Niet meer actief

Sja als hij verder alles goed doet?
    De een slaapt nou eenmaal meer als de ander.

Rond die leeftijd sliep L de nachten door, maar overdag sliep hij vrijwel niet.
    Sinds een maand a anderhalf slaapt hij ook overdag veel.

Ach het ritme verandert kan nog wel tien keer veranderen!

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn dochter is ook veel wakker. S avonds vaak wel 5-6 uur achter elkaar. Gisteren op het cb nagevraagd en de arts zei dat er een enorme variatie is aan slaapbehoefte. Zolang de baby minimaal 11 uur per etmaal slaapt, icl hazaslaapjes, is het prima als de baby verder normaal ontwikkelt.

4. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Als je maar oplet dat je haar bij de allereerste signaaltjes weer in bed legt... zodat ze niet over haar vermoeidheid heen stapt. Gemiddeld slapen jonge baby's bijna de hele dag en zijn ze rondom een voeding een uurtje wakker (borstvoeding duurt in die tijd nog wel een tijdje en dan nog een schone luier... paar minuutjes spelen en dan meteen weer in bed) de signaaltjes waar je op kan letten zijn:

bij het minste of geringste jengelt en huilt;
    voor zich uit staart;
    zijn gezicht afdraait van bewegende voorwerpen of mensen, waarbij hij zijn gezicht vaak in uw borst begraaft;
    vaak geeuwt en zich uitrekt;
    in zijn ogen wrijft of aan zijn oren trekt;
    zijn interesse in mensen en speelgoed verliest;
    heel stil wordt

Als je je kindje dan in bed legt leer je haar om zelf in slaap te vallen en daar heb je later veel plezier van!

Lees hier meer: Nuttige site!

5. Linana

Linana Niet meer actief

Zoveel hij zelf blieft ;)
    Mijn zoontje was met 1 maand soms wel 2 tot 3 uur wakker tussen voedingen door. Soms gewoon van voeding naar voeding. Soms viel hij in slaap tijdens een voeding en sliep door tot de volgende. De 1 slaapt nou eenmaal meer als de ander.
    Het kindje van mijn schoonzusje sliep van voeding tot voeding en was maar een half uurtje per keer wakker, soms een uurtje. Pas met 8 weken werd dat wat meer.

Gewoon lekker meegaan met je beeb :D

6. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Sommige kindjes moet je echt hun rust gunnen zodat ze gaan slapen. Jou kindje is inderdaad heel erg veel wakker. Lees ik nou goed dat hij van 8.00 uur 's morgens tot 24 uur 's avonds wakker is?!? :$ Nee toch zeker... iig kan je kijken naar hoeveel voedingen je geeft zoveel voedingen is zoveel uur wakker (gemiddeld dan he; 8 voedingen is ongeveer 16 uur slapen; of 14 of 18) Dit is een hele normale richtlijn. Ik zou zeker proberen o je kindje in die tijd de rust te gunnen om te slapen, in zijn eigen bedje of in de wagen oid zonder afleiding (dus niet op de arm of in de box) Al is het maar zodat je kindje leert om zelf in slaap te vallen, daar heb je later Zo Veel! profijt van!!!

Ik vind zeker niet dat je je kindje leading moet laten zijn en het moet volgen... Sommige kindjes zijn niet duidelijk in hun signalen of wensen (ik wil slapen) Of sommige jonge ouders kunnen deze signalen nog niet goed lezen. Die kindjes moet je 'tegen zichzelf in bescherming nemen... door ze op tijd in bed te leggen en ze zo de kans te geven om te slapen.

Wel zul je merken dat je kindje steeds anders gaat slapen en zo wellicht (hopelijk) op de 'standaard' drie slaapjes per dag uit komt maar dan is hij alweer een stuk ouder...

Weetje1: Kindjes die overdag weinig slapen slapen niet per definitie 's nacht langer. Het is juist andersom! Overdag goed slapen = 's nachts goed slapen

Weetje2: Je kindje groeit als het slaapt (echt geen fabeltje) veel slapen is dus echt belangrijk ook voor die hele kleintjes!

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Tja, mijn kleintje is flink gegroeid in de eerste vier weken (cb was onder de indruk) op de bv. Ze is ook veel wakker, dus heeft gewoon niet zo vreselijk veel slaap. Overdag en s nachts gaat ze lekker alleen slapen, we herkennen de signalen immers steeds beter en leggen haar dan meestal in de wieg. Maar einde middag en hele avond is het lastiger. Ze wil dan graag vermaakt worden, wil alles bekijken en probeert gericht tegen speeltjes te tikken. Schattig en lastig tegelijk!

8. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Ons ventje was rond die tijd alleen maar wakker tijdens de voedingen voor de rest sliep ie.. Doet ie nu nog vaak, alleen 's middags is hij nu vaak wel even wakker..

9. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Vanaf het eind van de middag tot de laatste fles wil ook ons zoontje meestal moeilijk slapen. Is dan erg huilerig en wil dan eigenlijk alleen bij ons zijn. Vaak zitten we de hele avond met hem op de arm (of we hebben de hele avond een huilend kind.)

Deel Deze Pagina