ik voel me zo dom....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sassie25, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Lieve Allemaal,

De laatste weken wordt mijn zoontje elke nacht steeds een paar keer wakker (ja ben ik weer :S). Zoals jullie allemaal vast wel eens gelezen hebben.

Nou inmiddels weet ik waardoor hij wakker wordt, het is niets meer of minder dan: DE KOU !!!

Gisteravond was Tycho aan het huilen in zn slaap, wij wilden net naar bed gaan, dus ik stap zijn kamertje in en zeg tegen mn vriend: jeetje wat is het hier koud zeg. Dus ik stop tycho onder een extra deken en drapeer het voedingskussen wat lekkerder om hem heen en vanmorgen werd hij pas om kwart over 6 wakker !!! En zijn handjes en gezicht? Heerlijk warm!!

Ikzelf ben al sinds 5uur wakker. Ik schrok gewoon omdat ik Tycho niet meer had gehoord sinds 24uur. Nou dat is echt sinds een week of 5/6 niet meer voorgekomen!

Maar ow wat voel ik me ontzettend dom zeg.... Hoe kan ik dat nou gewoon niet gevoeld/gezien hebben !! Tycho had mega koude handjes en een koud gezichtje, maar zijn voetjes en benen waren elke keer behaaglijk warm en volgens de thermometer in de babyphone is het 19graden op zijn kamertje....

Ik zal Tycho vanavond maar gelijk wat warmer instoppen, eens zien of dat echt de reden is dat hij wakker is geworden elke keer.....

Bij deze wil ik ook iedereen bedanken voor het meedenken naar oplossingen en de reacties op mijn vorige topic. Ik hoop dat het mysterie nu opgelost is! Liefs Sassie

2. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Wat fijn voor je dat je hopelijk de oplossing hebt gevonden!
    Hier was het precies zo.
    En 2 extra dekentjes hebben wonderen gedaan.
    Ook leg ik de dekentjes tot over zn oortjes, anders slaapt hij echt niet.
    Ik voelde me ook vrij dom dat ik dat niet eerder had bedacht, maar soms is het allemaal zo'n gezoek naar oplossingen dat je zoiets simpels over het hoofd ziet.

Hoop dat het helpt, kunnen jullie allemaal weer lekker slapen!

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ach dat kan toch gebeuren, ik vind het ook erg moeilijk hoor nu het merkbaar kouder word.
    Chloé wil absoluut niet onder een dekentje slapen, al vanaf het begin niet.
    Nu hadden we een puckabag gekocht maar die vinden we nog een beetje te groot voor haar dus maar een dikker slaapzakje gekocht bij de Hema en ze is nu heerlijk warm elke keer.
    Het enige probleem zijn nog de mouwen van dat ding, die zijn zo stug dat het haar beperkt in haar bewegingsvrijheid dus doen we haar maar een rompertje aan met lange mouw onder haar pyama!
    Nogmaals kan gebeuren toch en zo zullen er vast nog wel meer dingen volgen waarvan je later zegt sjee dat ik dat niet doorhad;)

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat kan gebeuren! hier staat ook 19 graden op de babyfoon maar ik vind het toch best koud, sam heeft dan ook een romper met lange mouwen een pyjama en slaapzak aan en ik stop hem lekker in. en hij slaapt lekker tot 7 uur! als het nog kouder word ga ik gewoon zijn bedje voorverwarmen met een kruik.

5. linde90

linde90 Niet meer actief

Heerlijkzeg dat hij lekker geslapen heeft.

Maar toch even een vraagje, ligt er echtg een voedingskussen bij hem in zijn bedje?
    Vindt je dat niet eng ??

6. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    je kunt helaas niet altijd alles weten....

ben blij voor je (en de kleine man) dat het nu iig wel duidelijk is waarom het (waarschijnlijk) is geweest....

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

Ik heb Jelmar ook (te) warm aangekleed hoor, hij had ook altijd koude handjes... heb nu al een tijdje langemouwromper, pyjama + slaapzak met mouwen aan 's nachts! en hij is lekker warm :)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Acherm manneke! Gelukkig ben je er nu uit en heeft hij het nu lekker warm. Ik vind het wel grappig dat je nu hier schrijft dat je je dom voelt. Ik kan me dat zoooo voorstellen, dat gevoel! Heb ik ook wel eens gehad en ik denk bijna alle mama's wel.
    Het is een beetje sneu voor je kindje, dat hij het zo koud heeft gehad, maar bedenk ook dat hij daar niets aan overhoudt.
    En een goeie tip voor andere mama's om te controleren of hun kindjes het wel warm genoeg hebben. ;)

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Helaas zit er geen gebruiksaanwijzing bij de mensjes (ik vind zelf dat daar nog best ruimte voor was geweest in mijn buik, het had zoveel moeite gescheeld) en soms is een oplossing dus zo simpel dat je er al die tijd langs hebt gekeken. Wees gerust, jij hebt er waarschijnlijk een stuk meer last van gehad dan hij. ;)

10. kiddie

kiddie Niet meer actief

Voedingskussen niks mis mee toch? Zitten balletjes in. Hier ook een extra dekentje gedaan maar het helpt niet..

TS fijn voor je!

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Meid, voel je niet schuldig. Toen Ayla nog heel klein was (echt pas 2 weken ofzo) wilde ze ook elke keer 's nachts niet in haar wiegje slapen. Pas na een week kwam ik erachter dat ze het gewoon koud had. Toen voelde ik me ook echt oerstom. En nu is het pas weer gebeurt. Ze werd elke keer wakker terwijl ze normaal altijd doorslaapt. Op haar kamer is het 18 graden nu, maar het voelt er altijd heel kil. Ik dacht dat ik haar warm genoeg had aangekleed, maar schijnbaar dus toch niet. Ik heb haar nu sinds 2 nachten een extra pyjamajasje aangedaan en een kruikje in bed en nu slaapt ze dus weer heerlijk door. Maw, je bent echt niet de enige bij wie het gebeurt en het is ook gewoon lastig om uit te vinden of je ze warm genoeg aankleed. Ik vind dat iig wel lastig...

12. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik vind het wel eng, een voedingskussen in bed. Moet niet denken aan wat er kan gebeuren... zo'n groot ding. Maar goed dat is persoonlijk.

Verder ben ik blij dat je waarschijnlijk de oorzaak gevonden hebt. Maar... koude handen zijn geen goede indicatie van hoe warm of koud je kindje het heeft hoor! Daarvoor moet je in zijn nekje voelen. Hier namelijk altijd koude handjes, ook gewoon overdag tijdens het spelen, en dan heeft ze het echt niet koud hoor ;)

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hmmm, ik moet dit ook proberen geloof ik. Irem is afgelopen nacht 15!! keer wakker geworden (en ik dus gebroken). Maar ze ligt al met pyama en sokjes onder een laken en 2 dekens, en haar handjes voelen altijd lekker warm. Dus ik weet niet zeker of dat het nou is, maar ik ga vanavond de kruiken weer eens gebruiken, kijken wat het uithaalt.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Voedingskussen in bed zou ik ook zeker niet doen! Je mag al geen gewoon kussen in bed doen, i.v.m. verstikkingsgevaar... Laat staan een voedingskussen!

15. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik zou het voedingskussen er ook uithalen hoor!

16. linde90

linde90 Niet meer actief

was ook mijn gedachte.
    Toen ze zo klein was nog liet ik niet eens een knuffel in bedje liggen.

In de box legde ik er wel een seen voedingskussen bij, maar dan ben je er zelf ook bij...

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Bedankt voor de reacties.... (gelukkig) ben ik niet de enige die zoeiets af en toe overkomt hihihi!

Het voedingskussen ligt eraan tegen het op zn rug rollen... doet ie namelijk altijd. Is het beter om dat eruit te halen? Pff wat moet ik dan achter zn rug leggen. Een handdoek rolt ie gewoon mee als ie omrolt, daarom dus dat voedingskussen.

Vanavond eens kijken of het weer gaat lukken met slapen 's nachts. Zo raar dat ie ineens weer wakker ging worden 's nachts, hij sliep al vanaf 6weken door ( van 20:30 tot 7:00) met een late fles. Was al bang dat ie het verleerd was hahaha. Ik zal vanavond hem een volledige pyama aan doen in zn slaapzak en niet alleen zn broek en misschien een extra dekentje, of zou dat weer te warm zijn....

Liefs sassie

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom mag hij niet op zijn rug rollen?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook een meisje dat wakker werd waarschijnlijk door de kou, maar we moesten ook opeens 's avonds laat de pleisters vervangen terwijl ze heerlijk lag te slapen, ik dacht dus dat het daaraan lag (ze was helemaal overstuur...). Maar na de 10e keer ofzo die nacht helemaal niet aan gedacht dat ze het misschien ook koud kon hebben. Nu heeft ze een slaapzak aan. En verder haar kleertjes van die dag en nog een laken en deken, best veel, maar ze heeft het gewoon nodig. Ik doe nu overdag het raam open en 's nachts dicht.

Dat voedingskussen, moet hij op z'n zij liggen dan? Je hebt daar ook speciale dingen voor waarin je je kindje vast kan leggen (al ben ik daar niet zo van).

20. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Sassie,

Wat fijn dat je nu weet waar het aan lag. Ik kan me zo goed voorstellen dat je gewoon niet denkt aan het meest voor de hand liggende. Fijn dat je het op het ZP hebt gezet want mocht ons moppie nu eventueel in de nachten wakker gaan worden zal ik aan jou denken en eerst even voelen of ze het niet te koud heeft.

Kun je ook niet met een kruik gaan werken ipv het voedingskussen?

Deel Deze Pagina