Wat is toch dat ongemakkelijke gevoel met bouwvakkers over de vloer?

Discussion in 'De lounge' started by Ytest, Apr 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    2 tot 2,5 dag zijn ze er.. Om de tuin te bestraten. weet geen antwoorden op vragen.. Manlief is werken..

Binnen koffie, binnen lunchen, binnen naar het toilet..

Ik ben niet op m'n gemak.. Ben daar echt slecht in, praatje maken enzo..

Zou blij zijn als het weer klaar is! ;):)

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Zijnn gewoon mensen hoor.. ze moeten ook eten poepen slapen etcetc

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ja, ik begrijp wel wat je bedoelt... Na het praatje over het weer ben ik ook meestal wel uitgesproken. Dan laat ik ze maar gewoon lekker hun gang gaan. Dat ze van mijn huis gebruik maken vind ik nooit zo'n ramp... Maar ik ga geen ellenlange conversaties ophouden :D.

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ja, ik vind dat ook altijd vréselijk! Twee jaar geleden hebben we de tuin laten doen. Nou, ik heb ze elke keer (buiten) een thermoskan koffie gegeven, plus koeken erbij. Konden ze een beetje zelfbediening doen. Ze hebben niet in huis koffie gedronken. Maar gewoon buiten. 't Was droog weer.
    Maar blij dat dat weer afgerond was! En ik voor m'n gevoel m'n gang weer kon gaan.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik herken t hoor. Heeft niks te maken met of t "gewoon" mensen zijn.
    Ik hou van mijn privacy en dat is weg als je hoveniers of bouwvakkers over de vloer hebt.
    Straks moeten er helaas in onze flat verplicht wat dingen gebeuren en ik zie er nu al tegen op...vreselijk vind ik het.
    Vaak nodig ik mn ouders uit om het wat "gezelliger" te maken...
    En praten heb ik dan weer geen moeite mee. En je bent ook niet verplicht iets te zeggen he:)

6. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ja precies!

7. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ja je wilt toch een beetje voor die mensen zorgen in de vorm van een broodje, koffie thee, koekjes etc.. Maar toch blijft het ongemakkelijk.

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Ik snap je. Ik vind het al vervelend als de glazenwasser komt, mijn terrein waar dan een onbekende komt. Je privacy is voor even weg, je kan niet meer ingestoord in je neus peuteren bijvoorbeeld :D. Voel me altijd opgelaten. Nou nog 2 dagen en an zijn ze weer weg en heb jij een mooie tuin. Succes!

9. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Bedankt! Ja het wordt wel mooi :)

En het zijn inderdaad ook doodgewoon normale mensen, dat gevoel ligt ook aan mij, niet aan hun houding.. Maar goed :)

10. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Herkenbaar hoor!

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ik snap ook wel wat je bedoeld, toen wij hier kwamen wonen hadden we eigelijk alles zelf gedaan, alleen de stucedoor moest toen wel komen, dat kan mijn vader dan weer niet zo goed.
    Maar in het begin voelde ik me echt ongemakkelijk, ik heb ze verzorgd met koffie broodjes, koekjes, en af en toe een glaasje fris.
    Toen ze er eenmaal waren ging het wel.
    Het waren echt zeer aardige jongens.
    Nu gaan wij over een paar weken de aanbouw uitbreiden, gelukkig doet mijn broer man en mijn vader alles, maar de stucedoor moet wel weer komen.
    Gelukkig komen dan wel dezelfde jongens weer.

12. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Is ook meestal een kwestie van het ijs breken inderdaad.

Alleen ik zit ongegeneerd met m'n dikke buik op de bank in m'n huispak, best sneu!

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Welnee, je hebt een goed excuus hè, om met een dikke buik op de bank te hangen ;):D!

Maar inderdaad, ik ben ook nooit zo op mijn gemak met klusjesmannen, de glazenwasser, noem maar op, over de vloer. Natuurlijk, het zijn vaak heel aardige mensen, maar wel een onbekende en ik ben dan gewoon niet zo op mijn gemak.
    Zelfs op het werk hoor, als er van die glazenwassers voor het raam hangen, meestal ga ik dan maar even koffie halen of van mijn plek, zit anders niet lekker achter de computer met zo'n man die op een metertje afstand tegen het raam geplakt zit.

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ah dat mag toch als je ruim 36 weken zwanger bent ;)
    Herkenbaar hoor, ik vind klussers over de vloer of in de tuin ook geen pretje.

15. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Tja, bij mij komt dat ongemakkelijke gevoel omdat bouwvakkers bekend staan om het 'vrouwenkijken'. Dus ze breken niet alleen in in je privacy...maar ze geven mij ook altijd het idee dat ik gekeurd word...

16. Onje

Onje Niet meer actief

Nou breek mij de bek niet open ze zijn hier minimaal 1 week bezig met een man of 5.. Pfff

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Herken het gevoel helemaal. Meestal duik ik de keuken in om overbodige hapjes voor ze te maken, weet anders ook niet wat ik moet doen of zeggen. Dus dan staan er opeens broodjes, koekjes, cakejes en een appeltaart op tafel die nooit op komen alleen omdat ik me geen houding weet te geven.

Ik ben altijd bang dat ik de verkeerde dingen zeg. Ik snap hun humor niet, bang dat het huis niet netjes genoeg is.. Raar eigenlijk.

18. Sweety88

Sweety88 Actief lid

Sep 14, 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Ik vind het ook niks, klusjesmannen over de vloer. Voel me dan zo bekeken en weet niet wat ik moet doen, privacy is weg... Misschien is het leuker voor je als je een vriendin laat komen gewoon voor gezelligheid.

19. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Ik herken het helemaal...
    Wij krijgen volgende week 1 dag werk lui over de vloer van wege het leggen van laminaat,
    half mei komen mannen voor de badkamer en dan zijn ze 2 á 2½ week bezig.

Wat ik mij dan afvraag aan jullie he,
    blijven jullie dan thuis of gaan jullie te werk ?

20. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Haha ytest, ze zitten toch buiten ;)

Ik vind het meestal niet erg. Geef ze op zijn tijd een bak koffie, maak een praatje en verder moeten ze hun werk goed doen.

Share This Page