echt waar?? nee de spullen zijn niet zo oud, fiets heb ik wel 2e hands gekocht maar voor mij voelt die heel erg nieuw hihi! Heb daar ook gewoon een bon van aangezien ik hem bij de fietsenwinkel gekocht heb. En het gereedschap van manlief heb ik ook allemaal bonnen van, is allemaal aangeschaft in 2010
Reaal loopt alles maar we hebben een tussenpersoon voor de verzekeringen en die zou het verder allemaal in gang zetten
Het enige wat wij moesten doen was aangifte doen (online) en hem een kopie van het proces verbaal geven.. alleen die ontvangen we binnen 3-5 dagen geloof ik. Iemand enig idee hoe snel de verzekering dan uitbetaald? gaat daar maanden over heen of is dat best snel geregeld? heb gelukkig nog nooit een verzekering nodig gehad behalve de zorgverzekering
Reaal is een prima maatschappij. Meestal als er niks aparts aan de hand is, zou je het geld binnen zo'n 2 of 3 weken moeten hebben. Ik weet niet hoe dat precies bij Reaal is, bij de maatschappijen waar ik mee werk gaat het meestal binnen een week. Maar we houden dan die 3 weken als slag om de arm
Dat is fijn om te horen Jij zit in de verzekeringen begrijp ik? Het enige wat ik erg " vreemd" vond is dat de politie voor dit soort dingen niet langs komt en dat we zelf moeten schatten wat de kosten zijn om de schuur weer te maken. Dacht dat ze daar wel een schade expert voor zouden laten komen
Ja dan zou je met je tussenpersoon moeten bellen. De politie regelt dat niet, maar je verzekeraar doet dat (expert sturen) Voor hen is het belangrijk dat ze zelf zeker weten dat het bedrag klopt, voor de politie niet. Let er wel op dat je samen met de expert op een bedrag komt waarover jij tevreden bent. Dus zoek van te voren gewoon dingen op, bijv via internet. Noteer dan de site (of sla digitaal op) en maak vast je eigen lijstje van dingen die weg zijn, met de nieuwprijzen erbij. Meestal gaat een expert daar wel mee akkoord, en voorkom je zo dat je te weinig zou krijgen omdat je het zelf zo 1,2,3, ook niet weet.
Snap ik, maar er komt dus GEEN schade expert volgends mijn tussen persoon en we moesten zelf maar aan geven wat de kosten waren. Toen dacht ik nog ligt dat dan aan het feit dat er " maar " voor 3.000 weg is.. komen ze alleen langs als er voor 10duizenden euros weg is ofzo of is daar geen "algemene regel" voor
Ah sorry had het verkeerd begrepen dan. Maar dat is wel vrij hoog inderdaad voor het zonder expert vergoeden. Meestal is die grens tussen de 500 en 1000,- voor er een expert komt. Maar elke maatschappij heeft zijn eigen regels. Je tussenpersoon weet van jullie schatting van 3000,- neem ik aan, dus dat zou dan moeten kloppen. Wij hebben ook met 1 maatschappij de afspraak dat wij tot 2500,- aan autoschade akoord mogen geven voor reparatie, dus het kan wel. Waarschijnlijk wil je tussenpersoon dan zo'n lijst als waar ik het over had. Je moet daarop dus alles vermelden en het bedrag erbij zetten.
Ja hij is op de hoogte van de spullen die weg zijn en heeft al overal kopietjes van gekregen van de aankoopbewijzen, dus het totaalbedrag wat gejat is weet hij. En we moesten hem inderdaad die lijst geven + een kopie van het proces verbaal
Dan komt het wel goed hoor Gaat zelfs sneller als met expert op deze manier. Wel ontzettend naar als er bij je word ingebroken. Ik vond het al erg toen er in mijn auto was ingebroken. Maar in een schuur of je huis lijkt me veel erger. Succes in ieder geval met alles.
godzijdank was het me huis niet zeg! brr moet er niet aan denken.. fijn dat je me even gerustgesteld hebt dat het allemaal goed komt hihi. heel erg bedankt voor je hulp! Ik wacht het procesverbaal van de politie af en stuur het dan op naar de tussenpersoon en dan maar afwachten