ingedaald en bekkenbodemspiertraining

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lised, Nov 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lised

Lised Lid

Nov 10, 2007
    19
    0
    0
    Breda
    Hallo,

Ik heb al een keer eerder een berichtje met de vraag gesteld wat er op de verloskundige-kaart bedoeld werd met BIBI. Toen heb ik de uitleg gekregen dat dit inhield: Bewegelijk In Bekken Ingang. Toen werd er ook gezegd dat dat dus eigenlijk een opluchting is en dat ik me niet druk hoef te maken omdat het dus past. Nu is mijn vraag, betekend dit dus dat mijn bekken niet te smal zal zijn? Aangezien het hoofdje erin past? Ik hoop dit echt want mijn zus is aan een natuurlijke bevalling begonnen maar moest halverwege toch een keizersnede omdat haar bekken te smal bleek te zijn.

Dan heb ik nog een vraagje. Ik hoorde op een voorlichtingsavond van de VK's dat het slim is om je bekkenbodemspieren te gaan trainen ongeveer 3 weken voor de uitgerekende datum. Hoe kan ik dit doen en zijn je bekkenbodemspieren de spieren die gebruikt als je je plas wilt ophouden?

Alvast bedankt voor jullie antwoord en ik vind dat het ook wel een keer gezegd mag worden dat jullie superwerk doen hier op de site. Ik merk dat als ik een vraag heb, ik het graag aan jullie stel omdat ik dan een uitgebreid antwoord krijg. Super, ga vooral door met jullie goede werk en een dikke pluim vanaf deze kant voor jullie allemaal.....

Liefs Lisette

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi lisette,

Aller eerst: DANK JE WEL! ontzettend lief van jou!

Door dat het hoofdje is gaan indalen weten we dat het in ieder geval in je bekken ingang past. Helaas weten we niet 100% zeker of het hoofdje door de bekkenuitgang past. Dat kan pas blijken met de bevalling. Maar omdat je zus uiteindelijk met een keizersnede is bevallen betekent het niet dat dit bij jou ook het geval is.
    Ja je kan je bekkenbodem trainen, doe dit niet tijdens het plassen! Maar het zijn inderdaad de spieren die je gebruikt om je plas op te houden. Het is zeker verstandig om deze spieren na de bevalling te gaan trainen!!

Groetjes imke

Share This Page