ik heb sinds 2 weken last van terugkerend bloedverlies. het is niet heel hevig, maar zorgt wel voor ongerustheid. ik ben bij een gynaecoloog geweest en de oorzaak is een laagliggende placenta (ligt nu 1 cm van de baarmoedermond). maar nu vraag ik me eigenlijk af, wat maakt dan dat het gaat bloeden? ik hoor verhalen van scheurtjes in de placenta, of dat de placenta een stukje loslaat, maar ook dat het gewoon irritatie is. ik word hier toch wel onzeker van. Groetjes.
hoi, de baarmoeder is aan het groeien en dan kan als de placenta laag ligt er inderdaad een vaatje knappen. Het onderste deel van de baarmoeder groeit namelijk mee in de zwangerschap en rekt wat uit, dus als de placenta daar tegenaan ligt knapt er soms een vaatje of laat ie soms een beetje los. Als het een klein beetje bloedverlies is, is het niet erg, maar bij veel bloedverlies altijd direct contact opnemen met je arts. Mirjam
ok, dank je. nog een laatste vraag. op het werk doe ik nu rustig aan met tillen (kdv). als ik wel til krijg ik pijn onderin mijn buik (vrij laag). die pijn heb ik wel eens voordat ik bloed ga verliezen. hoort dit daarbij?