ingedaald, maar niet genoeg

Discussie in 'De bevalling' gestart door puntje, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16
    hoi,

ik zit nu in week 37, mijn kind is al een paar weken ingedaald. alleen zit hij niet goed genoeg met zijn hoofd in de bekken, ze kan hem als het waren met haar handen weer naar boven duwen. maar hij kan niet meer in de stuit terug keren.

het nadeel van dit geval is dus, dat als mijn vliezen breken, kan de navelstreng er tussen komen, dus haar advies is, als mijn vliezen breken meteen bellen en meteen gaan liggen of zitten(weet het niet meer) en meteen bellen.

ben wel bezorgd, wie heeft hier ervaring mee???

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

haaii

ik ben nu 36 weken en mijn baby is ook nog niet helemaal ingedaald. mochten mijn vliezen nu breken dan moet ik ook gaan liggen en meteen bellen.
    hij is nog niet zolang geleden ingedaald..eingelijk pas vorige week.

masr ik ben niet zo bezorgd eingelijk.

3. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16
    bedankt voor je reactie, het iedee met dat naveltje vond ik eng eigenlijk. oh ja en bij elke bezoek vroegen ze me waar ik wilde bevallen vandaar dat ik ook zoiets had van mischien heeft het hiermee te maken.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ow nee dat hebben ze maar 1 keer bij mij gevraagd.
    mischien weten ze uit ervaring dat vrouwen op het laatste moment toch beslissen om ergens anders te bevallen en dat ze het daarom elke keer vroegen? geeen idee maar wel gaan liggen als je vliezen zijn gebroken.

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hi puntje

hier ook ervaring van niet voldoende ingedaalde beeb.. wel met hoofdje in bekken maar kon eruit geduwd worden... resultaat.. met 40+ weken is ze toch in stuit gedraaid...

mijn eerste was helemaal niet ingedaald, zelfs niet in bekken... toen braken mijn vliezen en ben ik gaan liggen..net zolang tot die wel in bekken zou zijn gezakt...

6. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16
    thanx voor jullie reacties en limmeke van harte met geboorte en je huwelijk ,het is een geruststelling om te lezen.

liefs puntje.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Bedoel je nou dat je baby wel in de bekkeningang ligt maar niet vast? mijn baby ligt ingedaald maar niet vast in het bekken, maar ik hoef niet te gaan liggen. Daarvoor ligt ze dus blijkbaar wel goed.

8. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Bij mij lag ze met 34 ook in het bekken, maar nog niet vast. Dit was pas met 37 weken. Je hebt dus best kans dat de kleine alsnog vast in je bekken komt te liggen de komende 2 weken...

9. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16

ja dat klopt, ik moest meteen gaan liggen en bellen, want de navelstreng kon er tussen komen of zoiets.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

oke. Apart eigenlijk he hoe elke vk praktijk anders met dingen om kan gaan. Ik hoef dus niet te bellen omdat ze ingedaald is maar voor zover ik weet niet vast in het bekken. maar goed altijd naar je vk luisteren. En ja je bbay kan heel goed nog vast gaan liggen (hoeft trouwens niet hoor voor de bevalling er zijn zelfs baby's die helemaal niet indalen dat gebeurd met de bevalling pas is helemaal niet erg)

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn kleintje is niet ingedaald tot 41 weken.. Hij lag toen nog vast boven de bekkeningang..
    Mijn VK zei ook dat ik wel moest gaan liggen als de vliezen breken. Maar dat ik niet midden in de supermarkt hoefde te gaan liggen. De kans dat de weeen daar breken was ook niet zo groot..

Ik ben bevallen op 41+1. De kleine is ergens in de laatste 24 uur/tijdens de bevalling ingedaald. Mijn vliezen zijn gebroken toen ik een dik uur regelmatig weeen had. Mijn man had net de VK aan de lijn. En dat is verder allemaal goed gegaan..

Deel Deze Pagina