Met 14 weken paste ik nog maar 1 broek, dus heb ik 2 zwangerschapsbroeken gekocht. Maar wel zonder van dat elastiek, want mijn buik was nog niet zo groot. Nu met 26 weken pas ik die 2 broeken ook niet meer . Ik heb er nu 1 gekocht die ik wel weer pas. Maar je hebt ze maar zo kort aan dat ik het zonde vind om heel veel kleren te kopen. En je weet ook niet hoe dik je buik precies gaat worden.
Ik vraag me af WAAR jullie het kochten. Waar hebben ze een beetje trendy en betaalbare positiekleding. Ik zag dat ze bij H&M echt 3 dingen hebben ofzo. Heel erg beperkte keuze
Vanaf de 4e maand ben ik postitiekleding gaan dragen, ik had al snel een klein buikje en vond mijn gewone kleding te strak rond mijn middel. Bij 'Miss Etam' heb je leuke dingen die ook in het begin goed te dragen zijn en leuk voor naar je werk. Bij de grotere filialen van 'Prénatal' heb je ook heel veel leuke kleding! Ik was echt verbaasd! Op internet heb je ook leuke sites: www.bellyfashion.nl www.bellebelly.nl Hier kan je de wat duurdere merken voor een goede prijs online bestellen! Soms scheelt het de helft! Als ik je een advies mag geven: Koop niet teveel in het begin! Ik ben helemaal los gegaan in het begin en veel dingen heb ik niet gedragen omdat het helemaal niet lekker zat rond mijn buik! Oh ja, en koop een goede meegroei beha! Die van 'Anita' vond ik echt heerlijk zitten en je kan er je gehele zwangerschap mee doen! Bij Hema heb je ook goede beha's! Veel succes en geniet van je mooie buikje straks!
[quote=" En je weet ook niet hoe dik je buik precies gaat worden.[/quote] Om jullie een idee te geven... Ik ben bijna 37 weken zwanger en mijn buikomvang is 102 cm (gemeten ter hoogte van mijn navel). Volgens mijn omgeving en de verloskundige heb ik GEEN grote buik en voor mijn zwangerschap droeg ik maat 36/38 (en had een 'slanke' buik)
Ik moest ook heel veel moeite doen om wat fasoenlijke broeken te vinden. H&M had bij ons best veel keuze. Grote babyzaken hebben vaak ook een afdeling positiekleding. Ik heb een van mijn broeken mij wehkamp gekocht. Maar het komt nogal precies met die broeken, dus het is handiger wanneer je direct kan passen.
Die van Anita heb ik ook. Hema is wel handig en goedkoper, alleen ze gaan maar tot D. In het begin had ik D en nu loop ik met F wat helemaal niet bij mijn lijf past. (Voel me af en toe net een koe zo uit proportie )
ik heb ongeveer 2 weken geleden een broek en trui gekocht.de trui bij prenatal en de broek bij h&m,heb alleen een beetje spijt dat ik maar 1 broek heb meegenomen dus denk volgende week nog 2 erbij want ik ben blij als de broek droog is en ik hem weer aan kan doen .
Ik moest met een week of 6 al positiebroeken aan. Het meeste haal ik bij Miss Etam, daar hebben ze wel leuke en betaalbare dingen vind ik.
Tussen de 16 en 20 weken (ik weet niet meer precies welke week) heb ik een aantal spullen gekocht. Paar dingen bij Futuremaman in Haarlem verder wat dingetjes bij H&M en Prenatal (ik heb niet zoveel gekocht, gewoon wat leuke basics omdat je het toch niet zo lang draagt). Alles wat ik toen kocht pas ik nog, maar dat komt omdat bij mij alleen mijn buik groeit, en mijn benen en armen e.d. blijven gewoon slank (bij ruim 36 weken).
Ik heb ergens rond de 15 weken de eerste spullen gekocht. Uiteindelijk had ik 2 zwangerschapsbroeken (met van dat stof over de hele buik), 1 korte zwangerschapbroek (ook met buikstuk) en een joggingbroek die onder mijn buik bleef hangen. En daarnaast nog 3/4 nette truien/shirts, een stuk of 5 zwangerschaps t-shirts en 2 overslagvesten. En ik kon een gedeelte van mijn eigen shirts nog aan met buikbanden erover/onder. Bijna alles bij de Miss etam vandaan. Alleen 3 goedkope shirts van de wehkamp, dat komt minder precies als een broek. En nog 1/2 dingen bij de C&A.. Voor de eerste 7 maanden heb ik sportbeha's gebruikt zonder beugel (kreeg ontstekingen van), en daarna een voedingsbeha van de livera. Die rekt ook mee met de zwangerschap.
Ik heb 2 broeken gekocht, en 1 blouse... En wat buikbanden.. Die buikbanden zijn wel handig om de truitjes die door de dikken buik te kort worden, toch te kunnen dragen.
Ik ben begonnen met kopen en dragen van positiekleding bij 9 weken. Heb best veel gekocht vind ik, bijvoorbeeld 3 kantoorbroeken en 3 vrijetijdsbroeken, 4 tuniekjes, 3 truitjes, 3 vestjes, 4 hesjes, etc. Maar verreweg het meeste heb ik bij een outletwinkel hier in Almere vandaan, en met 20 euro voor een broek koopt het heel lekker en makkelijk!
Ik vind Miss Etam persoonlijk vreselijk (heb één spijkerbroek kunnen vinden die niet te rampzalig was en één truitje). H&M is beter maar ook daar denken ze dat je als je zwanger bent, zit te wachten op streepjes, bloemetjes, stipjes etc... yech. Bij H&M heb ik wel wat aardige dingen kunnen kopen. Veel leuker is het om te winkelen in boetiekjes met positiekleding. Kost wel meer maar is wel super mooi. Oja, Prénatal vind ik wel gaan... Het is dus zoeken! Pien PS: ik moest vanaf een week of 11 al andere broeken aan...
ik ben 9 weken zwanger en heb al een behoorlijke buik (zie album) gelukkig heb ik veel stretch broeken en zit het nog best lekker.. maar ik denk dat ik over een week of 2 ook moet gaan kijken voor andere broeken! weet je wat ik echt heerlijk vind! dat het weer zomer word! je hebt zoveel leuke kleren, en super leuke buikbanden.. ik vind dat je in de zomer veel harder kan "opscheppen" dan in de winter ik vind tuniekjes en jurkjes prachtig bij zwangere vrouwen
Toen ik 6 weken zwanger was heb ik mn eerste positiebroek gekocht. Paste gewoon niet lekker meer in mn broeken. Nou had ik van mezelf al een buikje.. Wat ik tot nu toe heb: 2 workers (broeken) een spijker en donkerbruin (prenetal) 3 spijkerbroeken (prenetal, h&m) 1 3/4 broek (draag ik nooit, maar misschien moet ik een keer netjes) (miss etam) 3 tuniekjes (etam, prenetal) 3 vestjes (prenetal) 12 buikbanden (waarvan ik er zelf 3 heb gekocht, rest gekregen van mn tante) (miss etam en ?) Zwangerschapstankini (livera) 4 zw.schaps bh's (livera,prenetal) Zw.schapsjas (future mamam) Zelf ben ik helemaal weg van noppies, aangezien die nog wel leuke, stoere kleding heeft. Je moet ook af en toe goed zoeken, om wat leuks te vinden!
Ik heb wel veel gekocht in mijn eerste zwangerschap en nu weer een aantal dingen. De positiemode in de H&M winkels vind ik echt heel leuk, lekker hip en betaalbaar. Ik heb nu een spijkerbroek gekocht daar en het lijkt net een hele hippe heupbroek. Je loopt er toch een half jaar mee, en ik wil wel een beetje kunnen afwisselen.
Ik ben potverdrie overal zo'n beetje uitgegroeid. Mijn nette zwarte broek van Miss Etam krijg ik niet meer dicht, die van C&A zit onderaan veel te strak en die spijkerbroek van H&M daarvan past het elastiek niet meer om mijn buik. Verder komt m'n nette zwarte vestje nog amper tot onder m'n navel... Echt stom, hebben meer mensen dat zo tegen het einde? Balen hoor, had het juist gekocht voor die laatste maanden dat echt niets meer zou passen. En ik heb echt geen extreem grote buik ofzo. Dingen van mama licious en prenatal blijven wel passen gelukkig...
Nee, heb ik bij mijn eerste zwangerschap niet gehad op het eind. Maar Valhalla hoe kan dat dan? Zijn je heupen ook breder geworden?
Ik heb vorige week mijn eerste gekocht, ik word echt snel dik nu (komt denk ik omdat het de tweede is) En hij zit veel lekkerder dan mijn te strakke gewone broeken.