wanneer bevallen van de derde en hoelang duurde de bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by meidenhuis, Dec 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ben nu 33,3 weken in verwachting van mijn derde meisje. Na 2x voor de 40 weken te zijn ingeleid hoop ik nu op een spontane bevalling mits de kleine goed door blijft groeien.

mijn vraag:

Wanneer bevielen jullie van de derde (en andere kindjes)?
    Hoelang duurde de bevalling(-en)?

Mijn eerste dochter:
    38 weken: 4 dagen gel, 5e dag vliezen doorgeprikt en heeft 9 uur geduurd.

Mijn tweede dochter:

39 weken: ingeleid, totaal heeft de bevalling 3.45 uur geduurd.

2. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

helemaal niemand die ooit bevallen is van een derde kindje?

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ja ik, pas nog haha, ze is nu 2 maandjes oud.

Ik zal het even voor je opsommen.

Bij de eerste braken spontaan met 38,6 weken de vliezen. Weeen kwamen niet op gang, pas om middernacht. Zoontje is geboren om 12.15 uur met 39 weken dus precies. Als je rekend vanaf dat de vliezen zijn gebroken duurde het: 28 uur en 15 minuten. Maar ik reken pas vanaf de weeen begonnen en dan duurde het: 12 uur en 15 minuten. Bij deze bevalling een knip gehad omdat ik geen persweeen had en het lang duurde (heb meer dan 1,5 uur geperst). Daarna ook nog een fluxus gehad (heel veel bloedverlies, ben meer dan 2 liter bloed verloren) en de placenta is operatief verwijderd omdat die niet wilde komen.

Bij de tweede begonnen de weeen meteen regelmatig om de 10 minuten en duurde het: 6 uur en 49 minuten. Ik was toen 39,4 weken zwanger volgens de echo (vk hield 39,5 aan vanwege de cyclus en die veranderen ze niet meer als het maar 1 dag scheelt). Heb maar 20 minuten hoeven persen en placenta kwam direct nu. Maar 200 ml bloedverlies.

De derde bevalling was het ergste vond ik qua duur. Het rommelde de dag van tevoren al en zette niet door. Heb dus vanaf zaterdagmiddag totdat ze zondagavond is geboren met weeen gezeten. Heb dus ook geen oog dicht gedaan en was kapot. Vk heb ik s'morgens gebeld en die kon niks betekenen zo. Moest wachten totdat het door ging zetten of weer weg ging. S'middags nog naar mijn ouders geweest en daar in bad gegaan. Toen zette de weeen wel door. Vk kwam om 19.00 uur langs en toen had ik 5 cm. Naar het ziekenhuis toe en daar de vliezen gebroken maar ze had in het vruchtwater gepoept. Ze is uiteindelijk om 20.59 uur geboren. Ik was 39,4 weken zwanger en de duur was vanaf de regelmatige weeen om de 5 a 7 minuten: 4 uur en 29 minuten. Maar de aanloop was dus nu helemaal niet zoals ik het gewend was.
    Placenta kwam ook dit keer spontaan en had iets van 300 ml bloedverlies.

Sorry voor het lange verhaal. Heb even dikgedrukt hoe lang het duurde en hoeveel weken ik was.
    En succes. Mag ik vragen waarom je bij de andere 2 bent ingeleid?

4. saraatje

saraatje Actief lid

Apr 14, 2009
    105
    0
    0
    Ik ben nu zwanger voor de 4e x(1 mk tussendoor) en mag straks ook voor de 3e x gaan bevallen.
    Ik kan je dus alleen wat vertellen over 2 bevallingen.

De eerste duurde 12 uur alleen tijdens het persen lag mn zoontje met zn armpje naast zn hoofdje en daardoor ben ik subtotaal ruptuur uitgescheurd.Dat was absoluut geen pretje.O en ik was toen 39,4 weken zwanger.

Bij mijn 2e zoontje was ik 39,0 weken zwanger en heeft de bevalling in totaal maar 4 uur geduurd.
    Ben toen helemaal niks uitgescheurd,wat een opluchting was dat!

Ben benieuwt hoe het straks bij de 3e gaat.
    Succes nog even met de laatste loodjes!

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    allereerst even: mamavanjordy, fijn om te lezen dat je na zoveel bloedverlies daarna maar weinig bloedverlies had! Kan ik mooi hoop uit putten!

Mijn eerste is met precies 40 weken geboren, de bevalling duurde 7 uur. het begon met rustig weeën, met 10cm vliezen doorgeprikt. had ie in het vruchtwater gepoept, dus toen half uur persweeen ophouden en toen was ie er in 3 kwartier.

de 2e is met 41 weken geboren, de bevalling duurde van het breken van de vliezen, daar begon het mee, tot de geboorte maar 2 uur.

de 3e is met 39+3 geboren, de bevalling was heel relaxed, had wel duidelijk weeën maar niet heel krachtig. Toen zijn de vliezen met 5cm gebroken en een kwartier later was ze geboren. In totaal 3,5 uur. Helaas had ik dus daarna hele erge fluxus (2,5L) en moest alsnog naar het ziekenhuis.

nu zwanger van de 4e en moet dus in het zh bevallen, maar als ik dus mamvanjordy zo lees dan is er goede hoop dat het bloedverlies binnen de perken blijft :D.

6. nedjla

nedjla Fanatiek lid

Jun 16, 2008
    1,773
    40
    48
    hoi bij mijn eerste kindje een meisje ben ik met 38 4 dagen bevallen en de bevaling duurde 4 uurtjes

bij me 2 dochter ben ik bevallen met 38 en 2 dagen bevallen en de bevaling duurde 3 uurtjes

en de 3de mijn zoontje is met 30,6 dagen geboren en duurde de bevaling 7uur en heb ik het heel zwaar gehad en veel bloedverlies gehad

sucees met je bevalling straks

7. liebrando

liebrando Niet meer actief

de 1e 24uur
    de 2e 1,5uur
    de 3e 3uurtjes

allemaal vanaf de 1e weeen geteld

8. Danjay

Danjay Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    1,407
    1
    0
    smurfenland
    De eerste duurde 5 uur met een kwartier persen.
    En de tweede duurde 3 uur met 3 minuten persen.

9. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    1e is geboren met 40w 4d na strippen ik zou me die ochtend in het ziekenhuis moeten melden ivm zwangesrschapsvergiftiging maar het begon uiteindelijk toch zelf. Bevalling duurde 14 uur.

2e is geboren met 41w 1d vliezen zijn spontaan gebroken en bevalling duurde 4,5 uur

3e is geboren met 40w 2d. bevalling duurde vanaf de eerste wee totaan de geboorte 1,5 uur.

10. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

1e -12 uur 39weken en 6 dagen
    2e- 6 uur 39weken en 6 dagen
    3e- 3uur 38 weken en 6 dagen

hahaha ieder keer de helft ;)

11. danielle 36

danielle 36 Nieuw lid

Jan 6, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    de eerste met 40+2 in ongeveer 3.5 uur alles oke
    de tweede met 25+4 ook in 3.5 uur maar met weeenremmers en heel veel bloedverlies erna
    nu 26=2 dagen zwanger van nr 3 moet in het ziekenhuis bevallen

12. miffy11

miffy11 Niet meer actief

nu zwanger van de tweede, maar kan je wel zeggen: wanneer bevallen van de 3e? NOOIT!!!

mocht er nog een 3e komen, komt die maar mooi uit china :)

succes met je bevalling!

Share This Page